 |
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Budowa falownika do silnika 3~ |
Autor |
Wiadomość |
nowakus
początkujący

Wiek: 30 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 3
|
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012 Budowa falownika do silnika 3~
|
|
|
Witam.
Potrzebuję zbudować falownik do silnika 3 fazowego. Falownik ma służyć do regulacji prędkości obrotowej silnika 1400obr/min 0,75kW. Od dłuższego czasu przeszukuję sieć i poszukuję schematów. Znalazłem 3 które wydają mi się najciekawsze:
1) http://radio-konst.narod....pr_3f_dvig.html - konstrukcja najtrudniejsza,
2) http://www.elektroda.pl/r...0357&highlight= z postu kolegi KMY
3) http://ep.com.pl/files/5700.pdf
Który z nich powinienem wybrać?? Pierwszy choć najtrudniejszy do zbudowania jest chyba najodpowiedniejszy, ma zachowaną zależność U(f), jednak wymaga programowania procesora. Drugi z nich jest prostszy, lecz nie ma regulacji częstotliwości, co da się zienić modyfikując część schematu z układem 555, ale nie ma zachowanej charakterystyki U(f) czy to nie będzie zabójcze dla silnia jak będzie pracował przy niskiej częstotliwości? Trzeci z nich do pracy wymaga komputera, nie przeszkadza mi to, posiada zabezpieczenie nadprądowe, jest najprostszy z tych wszystkich. Ale na te chwilę nie mam do niego programu, w poniedziałek zadzwonię do EP może mi pomogą. Jeszcze jedna rzecz jaką wymyśliłem gdyby wziąć do pozycji nr 2 dodać zabezpieczenie nadprądowe z projektu nr 3??
Co Wy sądzicie na ten temat. Nie wiem w końcu co wybrać.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Nostusek
szef


Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012
|
|
|
w tym pierwszym schemacie masz gotowy wsad na mikrokontroler - wystarczy go wrzuć w plik .hex i władować do mikrokontrolera i gotowe.
Możesz też próbować zbudować falownik na układzie MC3PHAC oraz zabezpieczeniu IR2130. Ale jeżeli ma to być falownik do zwykłego silnika na 230V to poszukaj gotowca.
http://allegro.pl/falowni...2727134942.html tutaj masz gotowca |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
 |
nowakus
początkujący

Wiek: 30 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 3
|
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012
|
|
|
Tak wiem, że mogę kupić gotowe, ale chciałem zbudować sam, po pierwsze że będzie to rzecz użyteczna, po dwa czegoś się nauczę, po trzecie taniej. Czyli moje przypuszczenia się potwierdziły, ale mam pytanie odnośnie kilku elementów. Schemat jest opisany cyrylicą co troszkę komplikuje sprawę, czy może wiesz co to jest zaznaczone czerwoną ramką w załączniku oraz na płytce zaznaczone jako K1??
falownik 1.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 6290 raz(y) 114,32 KB |
|
|
|
|
 |
mar56
dyrektor

Pomógł: 4 razy Wiek: 67 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012
|
|
|
K1 to mi wygląda na przekaźnik,a z tych 3 powodów żeby to robić samemu to pasuje mi tylko ten 2 że się czegoś nauczysz.
To na czerwono to wyświetlacz 7-segmentowy LED. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
 |
Nostusek
szef


Pomógł: 18 razy Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012
|
|
|
nowakus napisał/a: | po pierwsze że będzie to rzecz użyteczna, po dwa czegoś się nauczę, po trzecie taniej. |
Po pierwsze - TAK
Po drugie - TAK
Po trzecie - ZDECYDOWANIE NIE!
Sam stopień mocy nie będzie zbyt przyjemny do zbudowania. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
 |
rs232
stażysta EV designer

Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012
|
|
|
nowakus nie wiem kolego jakie masz doswiedczenie z elektornika ale budowa falownika i jego uruchomienie to nie przelewki, po pierwsze chwila nieuwagi moze sie skonczyc tragicznie w skutkach dla zdrowia, to są napiecie niebezpieczne dla zdrowia i zycia.
Jezeli masz doswiadczenie z elektronika i podobnymi aplikacjami to jak najbardziej o ile masz odpowiednie zaplecze techniczne - oscylokop to minimum przy pracach w falownikiem.
Wedlug mnie taniej nie bedzie napewno jezeli chcesz to zrobic sam, koszt gotowego falownika 1kW 3F to koszt 200-300zł, podlaczasz i wszystko dziala. Przegladaj portla aukcyjne nie brakuje tego typu falowników.
Osobiscie dla takiej malej mocy bym zastsował sterowanie fazowe (triak) - falownik to przerost mozliwosci ktore nie zostana wykorzystane przy tej malej mocy. |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
 |
|
|
|
 |
nowakus
początkujący

Wiek: 30 Dołączył: 28 Paź 2012 Posty: 3
|
Wysłany: Nie 28 Paź, 2012
|
|
|
Fakt przekaźnik nie skojarzyłem. Ten schemat jest jakoś dziwacznie narysowany, i podpisany Oscyloskopu nie mam, ale mam dostęp także luzik. Doświadczenie w elektronice mam także z tym nie będzie problemu. Wielkie dzięki za pomoc. Jak bym czegoś jeszcze nie wiedział, to się odezwę. W sumie co będą wskazywać te wyświetlacze?? częstotliwość od 0 do 99Hz?? |
|
|
|
 |
rewizja88
początkujący

Dołączył: 04 Mar 2014 Posty: 1 Skąd: Katowice
|
|
|
|
 |
rarek
dyrektor

Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
|
|
|
 |
rarek
dyrektor

Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
|
|
|
 |
AlexWest
młodzik

Dołączył: 09 Lip 2013 Posty: 97 Skąd: warszawa
|
|
|
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|