ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Yamaha XPC26 przeróbka na 36v , zewnętrzny sterownik i liion
Autor Wiadomość
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 539
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

Po pierwsze wstawiłem zewnętrzny sterownik na 10S, więc tylko na liion, nie mam zamiaru wracać do nicd czy nimh. W XPC nie bylo regulacji mocy wspomagania, więc po problemie. A teraz jeździ tylko na manetce, PAS nie podłączałem/montowałem.
A silnik szczotkowy, więc nie ma halli :)
 
 
zigpriv 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 5
Skąd: minsk
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

10S. ? A nie obawiasz się że uszkodzisz silnik w końcu to może być ponad 400W
42Vx10A a w oryginale bylo 250W ( 24v x10A).

?
_________________
Zig
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 539
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

To na pewno bywa ponad 400W bo BMS jest na 16A alo nawet 20A :) Już jest jedna sparta na forum co tak śmiga od kilku lat, działa, nic się nie dzieje :)
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1561
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017   

Nasza przyjmuje od początku przeróbki ponad 700W na klatę i jest wszystko oki (sterownik 20A 10s). Max prędkość na 4 biegu około 35-36km/h z osobnikiem około 100kg :) i Sparta daje radę :) Optymalnym biegiem jest 2 silnik dużo ciszej pracuje i mniej się grzeje wręcz wcale a prędkość do 27 km/h też osiąga. Zmieniłem mamie bieg z 3 na 2 na stałe i wszędzie gdzie chce wjeżdża. Nasza Sparta ma skrzynię 4 biegowa automatyczną (tak były takie cudeńka) :) z tym że w momencie zakupu brak było pulpitu :( sterowniczego .
 
 
zigpriv 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 5
Skąd: minsk
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017   

Właśnie jestem po przerobce tj musiałem zamienić oryginalny sterownik bo odmówił posłuszeństwa (objaw taki ze nie dawał prądu na silnik a w nastawniku co kilka sekund migaly dwa razy ledy- nie znalazłem opisu tego błędu wiec kupiłem chinski 250W/24v)
Rowerek pod manetka smiga . A na baterii 6S6P nawet dość daleko. Teraz bede testował 7S5P bo jednak na NiMh jest szybszy ( chyba to sprawa napięcia a nie wydajności pradowej).
W każdym razie polecam przerobke ( koszt 11usd).
_________________
Zig
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 25
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 386
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017   

Oczywiście im wyższe napięcie tym szybszy. :smile:
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 539
Skąd: Bdg
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017   

to bardzo wdzięczny rower do przeróbki :) Aczkolwiek jak po przerwie na niego wsiadłem to zauważyłem, że mnie watowica tez dopada ;)
 
 
zigpriv 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 5
Skąd: minsk
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017   

Rozumiem że watowica to jakas pochodna od konia🙂
.....mechanicznego?
Ja bym z napięciem nie przesadzam bo akumulatory swój prad maja a emalia na drutach swoja wytrzymałość termiczną.
Przy 7s jest prawie 30v tak jak przy 20x 1.46v tylko ze w oryginale sterownik nigdy nie zapodal max prądu gdyż kontrolował w suporcie położenia czujnikow a przy manetce rower stoi , rowerzesta ciąży i jeszcze na hamulcu trzyma a w uzwojenia ok 10A wpycha - oj może tego silniczek kiedyś nie wytrzymać
_________________
Zig
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 539
Skąd: Bdg
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017   

myślę, że to długa droga do tego o ile jest w dobrym stanie
 
 
RobertsWalters 
początkujący


Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 22
Skąd: Wschowa
Wysłany: Pon 06 Lis, 2017   

Witam serdecznie na wstępie chcę się przywitać mam na imię Robert ,przeglądam forum od dłuższego czasu ale nadszedł czas aby się zarejestrować.
A teraz naświetlę problem ,posiadam rowerek zakupiony za parę złotych a jest to Yamaha XPC 26 w stanie b.ładnym.Zabrałem się oczywiście za moda i pojawiły się problemy ,regulator(sterownik) 250W /24V oczywiście DC ,manetka,bateria oryginał o dziwo była NI-MH pod ładowarką modelarską odebrała 5500mAh oczywiście podzieliłem pakiet na połowę wiec wyglądała w extra kondycji.
Silniczek pod obciążeniem koła (koło w uniesione) bierze 1.6 A w porywach wiec dobrze ,gdy zablokuję koło regulator odcina na 2A i tego nie rozumiem.
Oczywiście docelowo chcę LI-Po i regulator 36V /350W który już posiadam bo zakupiłem 2 sztuki 24V/250W i 36V/350W.
Proszę o podpowiedz czy ten regulator podejdzie pod ten silniczek z pakietem 36V.
Dziękuję za podpowiedzi i przepraszam za dziwne pytanko.
Robert
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 539
Skąd: Bdg
Wysłany: Pon 06 Lis, 2017   

Mój jeździ na takim regulatorze, nic się nie dzieje, więc spokojnie. A przy odcięciu nie spada przypadkiem napięcie dramatycznie i LVC się nie aktywuje?
 
 
RobertsWalters 
początkujący


Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 22
Skąd: Wschowa
Wysłany: Pon 06 Lis, 2017   

Witam ,najprawdopodobniej odcina zabezpieczenie na regulatorze bateria klęka poniżej napięcia odcięcia stąd taki objaw na 36V jest OK.
Jeszcze mam pytanie ile ogniw można umieścić w oryginalnym zasobniku baterii i komu można z forum zlecić wykonanie pakietu.
Dziękuję za podpowiedzi.
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 539
Skąd: Bdg
Wysłany: Pon 06 Lis, 2017   

Ja zmieściłem 10S2p ale to ogniwa boston które są każde jak 2x18650, więc upchniesz tam 10s4p zbudowane z 18650. Mozę ciut więcej się da jakby wykorzystać całą powierzchnię, ale niewiele.

O ile masz taki sam zasobnik, bo ja miałem NiCd
 
 
RobertsWalters 
początkujący


Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 22
Skąd: Wschowa
Wysłany: Wto 05 Gru, 2017   

Witam ,rower po pierwszych 100 km ,jazda fajna przydał by się przedni amortyzator ale nie mam pojęcia jaki kupić.Silnik pracuje na pakiecie 10S5P od Kolegi Glebor ,prędkość jaką udało mi się uzyskać to 26 km/h na manetce ,sterownik(regulator) 350 W i teraz moje pytanie jak dam mocniejszy 500 W bo taki posiadam uzyskam lepsze osiągi .Pozdrawiam Robert
_________________
E-Bike KTM Macina Bosch Performace CX,Yamaha XPC 26 w budowie.
 
 
Kajman 
prezes


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 539
Skąd: Bdg
Wysłany: Wto 05 Gru, 2017   

Hmm, ciekawe, xpc buja się na samej manetce do 35-38km/h. Co do widelca, też żona mi to zgłaszała, ale może być problem z dopasowaniem czegoś, to jest chyba jeszcze na gwint i do tego mocno wygięty do przodu. 500W, może być ciepło na silniku, trza sprawdzać ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group