ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbumZlot EV 6-7 maja 2017
Batteryguru baterie do rowerĂłw elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Yamaha XPC26 przeróbka na 36v , zewnętrzny sterownik i liion
Autor Wiadomość
Kajman 
kierownik


Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 335
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

Po pierwsze wstawiłem zewnętrzny sterownik na 10S, więc tylko na liion, nie mam zamiaru wracać do nicd czy nimh. W XPC nie bylo regulacji mocy wspomagania, więc po problemie. A teraz jeździ tylko na manetce, PAS nie podłączałem/montowałem.
A silnik szczotkowy, więc nie ma halli :)
 
 
zigpriv 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 5
Skąd: minsk
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

10S. ? A nie obawiasz się że uszkodzisz silnik w końcu to może być ponad 400W
42Vx10A a w oryginale bylo 250W ( 24v x10A).

?
_________________
Zig
 
 
Kajman 
kierownik


Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 335
Skąd: Bdg
Wysłany: Nie 15 Paź, 2017   

To na pewno bywa ponad 400W bo BMS jest na 16A alo nawet 20A :) Już jest jedna sparta na forum co tak śmiga od kilku lat, działa, nic się nie dzieje :)
 
 
Pykacz 
szef


Pomógł: 16 razy
Dołączył: 03 Lip 2012
Posty: 1514
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017   

Nasza przyjmuje od początku przeróbki ponad 700W na klatę i jest wszystko oki (sterownik 20A 10s). Max prędkość na 4 biegu około 35-36km/h z osobnikiem około 100kg :) i Sparta daje radę :) Optymalnym biegiem jest 2 silnik dużo ciszej pracuje i mniej się grzeje wręcz wcale a prędkość do 27 km/h też osiąga. Zmieniłem mamie bieg z 3 na 2 na stałe i wszędzie gdzie chce wjeżdża. Nasza Sparta ma skrzynię 4 biegowa automatyczną (tak były takie cudeńka) :) z tym że w momencie zakupu brak było pulpitu :( sterowniczego .
 
 
zigpriv 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 5
Skąd: minsk
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017   

Właśnie jestem po przerobce tj musiałem zamienić oryginalny sterownik bo odmówił posłuszeństwa (objaw taki ze nie dawał prądu na silnik a w nastawniku co kilka sekund migaly dwa razy ledy- nie znalazłem opisu tego błędu wiec kupiłem chinski 250W/24v)
Rowerek pod manetka smiga . A na baterii 6S6P nawet dość daleko. Teraz bede testował 7S5P bo jednak na NiMh jest szybszy ( chyba to sprawa napięcia a nie wydajności pradowej).
W każdym razie polecam przerobke ( koszt 11usd).
_________________
Zig
 
 
pepelito 
kierownik


Pomógł: 6 razy
Wiek: 24
Dołączył: 04 Gru 2016
Posty: 373
Skąd: ropczyce
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017   

Oczywiście im wyższe napięcie tym szybszy. :smile:
 
 
Kajman 
kierownik


Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 335
Skąd: Bdg
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017   

to bardzo wdzięczny rower do przeróbki :) Aczkolwiek jak po przerwie na niego wsiadłem to zauważyłem, że mnie watowica tez dopada ;)
 
 
zigpriv 
początkujący


Dołączył: 14 Paź 2017
Posty: 5
Skąd: minsk
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017   

Rozumiem że watowica to jakas pochodna od konia🙂
.....mechanicznego?
Ja bym z napięciem nie przesadzam bo akumulatory swój prad maja a emalia na drutach swoja wytrzymałość termiczną.
Przy 7s jest prawie 30v tak jak przy 20x 1.46v tylko ze w oryginale sterownik nigdy nie zapodal max prądu gdyż kontrolował w suporcie położenia czujnikow a przy manetce rower stoi , rowerzesta ciąży i jeszcze na hamulcu trzyma a w uzwojenia ok 10A wpycha - oj może tego silniczek kiedyś nie wytrzymać
_________________
Zig
 
 
Kajman 
kierownik


Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 335
Skąd: Bdg
Wysłany: Śro 25 Paź, 2017   

myślę, że to długa droga do tego o ile jest w dobrym stanie
 
 
RobertsWalters 
początkujący


Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 5
Skąd: Wschowa
Wysłany: Pon 06 Lis, 2017   

Witam serdecznie na wstępie chcę się przywitać mam na imię Robert ,przeglądam forum od dłuższego czasu ale nadszedł czas aby się zarejestrować.
A teraz naświetlę problem ,posiadam rowerek zakupiony za parę złotych a jest to Yamaha XPC 26 w stanie b.ładnym.Zabrałem się oczywiście za moda i pojawiły się problemy ,regulator(sterownik) 250W /24V oczywiście DC ,manetka,bateria oryginał o dziwo była NI-MH pod ładowarką modelarską odebrała 5500mAh oczywiście podzieliłem pakiet na połowę wiec wyglądała w extra kondycji.
Silniczek pod obciążeniem koła (koło w uniesione) bierze 1.6 A w porywach wiec dobrze ,gdy zablokuję koło regulator odcina na 2A i tego nie rozumiem.
Oczywiście docelowo chcę LI-Po i regulator 36V /350W który już posiadam bo zakupiłem 2 sztuki 24V/250W i 36V/350W.
Proszę o podpowiedz czy ten regulator podejdzie pod ten silniczek z pakietem 36V.
Dziękuję za podpowiedzi i przepraszam za dziwne pytanko.
Robert
 
 
Kajman 
kierownik


Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 335
Skąd: Bdg
Wysłany: Pon 06 Lis, 2017   

Mój jeździ na takim regulatorze, nic się nie dzieje, więc spokojnie. A przy odcięciu nie spada przypadkiem napięcie dramatycznie i LVC się nie aktywuje?
 
 
RobertsWalters 
początkujący


Wiek: 49
Dołączył: 06 Lis 2017
Posty: 5
Skąd: Wschowa
Wysłany: Pon 06 Lis, 2017   

Witam ,najprawdopodobniej odcina zabezpieczenie na regulatorze bateria klęka poniżej napięcia odcięcia stąd taki objaw na 36V jest OK.
Jeszcze mam pytanie ile ogniw można umieścić w oryginalnym zasobniku baterii i komu można z forum zlecić wykonanie pakietu.
Dziękuję za podpowiedzi.
 
 
Kajman 
kierownik


Dołączył: 18 Kwi 2017
Posty: 335
Skąd: Bdg
Wysłany: Pon 06 Lis, 2017   

Ja zmieściłem 10S2p ale to ogniwa boston które są każde jak 2x18650, więc upchniesz tam 10s4p zbudowane z 18650. Mozę ciut więcej się da jakby wykorzystać całą powierzchnię, ale niewiele.

O ile masz taki sam zasobnik, bo ja miałem NiCd
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Archiwum zlotów EV w Żyrardowie
Zanim coś kupisz, albo zlecisz innym przeczytaj!