ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbumZlot EV 6-7 maja 2017
Batteryguru baterie do rowerĂłw elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Przeróka zasilacza ELTEK flatpack
Autor Wiadomość
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 999
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 28 Lis, 2017   Przeróka zasilacza ELTEK flatpack

Witam. Temat na pewno wszystkim znany, kupiłem sobie elteka SMPS1000.



On ma regulację napięcia w przedziale jakieś 37V-59V.

Teraz mam pytanie: potrzebuję obniżyć napięcie do 31V, czy sama wymiana potencjometru regulacyjnego na wersję o większej rezystancji nie załatwi sprawy przypadkiem?

Może ktoś już do tego doszedł, zanim ja popsuje zasilacz :D

Przy okazji bo jeszcze do mnie nie dotarł, do czego służą przyciski current + i current - ? bo na chłopski rozum do zmiany natężenia ładowania, tylko w datasheet nie znalazłem opcji zmiany natężenia zasilacza...
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus 26, 28 cali 250-1000W, akumulatory bidon 36/48V 17Ah sanyo GA, wykonam aku w prostopadłoscianie,

TEL: 796782663

Zapraszam na epojazdy.blogspot.com

Przy odbiorze osobistym ceny 10% niższe!
 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 19 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1248
Skąd: Poznań
Wysłany: Wto 28 Lis, 2017   

Nie ma co wróżyć z fusów, jak będzie go miał to go otwórz i wstaw dobre zdjęcia obu stron płyty, najlepiej całości i w zbliżeniu na rejon potencjometru i elektroniki sterującej. Może ktoś coś wypatrzy. Masz datasheet (manual) do tego zasilacza? Jeśli tak, to podlinkuj bo pewnie się przyda.
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 21 razy
Wiek: 48
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1271
Skąd: Kraków
Wysłany: Wto 28 Lis, 2017   

Regulacja prądu jest (wyżej niż te +-, bo tam jest pomiar prądu). Na zdjęciu jest ładowarka 24V, czyli max 30V :shock: .
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 999
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 28 Lis, 2017   

wrzuciłem poglądowe zdjęcie, bo wersji 24V nigdzie nie mogę znaleźć. To by rozwiązało mój problem :D
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus 26, 28 cali 250-1000W, akumulatory bidon 36/48V 17Ah sanyo GA, wykonam aku w prostopadłoscianie,

TEL: 796782663

Zapraszam na epojazdy.blogspot.com

Przy odbiorze osobistym ceny 10% niższe!
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 999
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017   

Przyszło pudełeczko już do mnie, wyregulowałem na 39,2V. Napięcie na ładowarce spada do 39,1 przy 2A poboru, pewnie spadek na kablach zasilających, bo jest ich koło metra... :D

Dziwnie popiskują cewki w zasilaczu, ale w porównaniu z serwerowymi zasilaczami wreszcie w domu jest dość cicho, a skrzeczące cewki przypomną mi przy wyjściu z domu, żebym ichargera wyłączył :roll:

Platpack jest super, ale szukam czegoś do zasilania o napięciu ~ 30-32V, prądzie najlepiej >1000W ciągłego no i cena, żeby tak w granicach 200PLN +/-

Były jeszcze tebechop 2700, one miały menu serwisowe, ale dokumentacji, żeby ustawiać na nich amperaż nie znalazłem, regulacja w menu serwisowym jest w granicach 24-60V, wchodząc 2 przyciskami A/B. Jeżeli nie znajdzie się nic ciut słabszego, to wezmę tego Tebechopa.

Nie daje mi spokoju, po co na obudowie są te dziórki od current + i - w moim elteku. Wie ktoś?
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus 26, 28 cali 250-1000W, akumulatory bidon 36/48V 17Ah sanyo GA, wykonam aku w prostopadłoscianie,

TEL: 796782663

Zapraszam na epojazdy.blogspot.com

Przy odbiorze osobistym ceny 10% niższe!
 
 
Perszing1800 
stażysta


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Cze 2012
Posty: 159
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017   

A można tego zasilacza użyć jako samodzielnej ładowarki?
_________________
Nie popełnia błędów Ten co nic nie robi;)

http://www.ermail.pl/link...CTYlT7Aj2YTjljX
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 999
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017   

Prawdopodobnie nie, bo nie ma regulacji prądu.

Jakbyś sobie dobrał opornik tylko musisz eksperymentalnie dobrać, bo średnio mi ze wzoru wychodzi. Musiałbyś sobie ogarnąć opornik teraz ze wzoru wychodzą 2 opcje, albo 2 albo 4 ohmy. Kup sobie po sztuce opornik 100W ja dałem 1,44 USD w chinach za te rezystory 100W, podepnij 4 ohmy, ustaw zasilacz na 54,6V zobacz jaki prąd płynie na watmetrze do akumulatora, jak popłynie 5A, to zmień opornik na 2ohmy. Potem jak ustalisz rezystancję, zakup odpowiednią moc ok 400W, czyli 4 oporniki 16 ohmów połączoe równolegle ze sobą i szeregowo do źródła. Sam zasilacz nie nadaje się do ładowania roweru.

Będę testował zasilacz, aż nie popsuję 200zł nie majątek...
Tebechop Benning 2700/48 on ma regulację napięcia 40-60V, po przekroczeniu 60V zasilacz się samoczynnie wyłącza. Już dostałem do niego instrukcję obsługi programowania przyciskami A/B od znajomego i powiem szczerze, że jeden parametr, który mnie martwi:
- regulacja ograniczenia prądu ładowania akumulatora w zakresie 27-100% czyli 15-50A, jeżeli dobrze zrozumiałem instrukcję obsługi. Do falcona zajefajna sprawa... ładowara za 200zł na 50A i na 14S, chociaż kto falconem jeździ na 14S :D

- tryby ustawień ma typowe do akumulatorów PB, ale można sobie ustawić tryb LAD na 54,6V, 15A. Jeżeli w ebajku jest pakiet 14S6P na ogniwach sony VTC5, to maksymalny prąd ładowania wynosi chyba 1C, czyli VTC5 powinny łyknąć te 15A charge...

Co mi szkodzi, hajs na koncie jeszcze mam, to zamawiam, jak przyjdzie, to go pocisnę porządnie...
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus 26, 28 cali 250-1000W, akumulatory bidon 36/48V 17Ah sanyo GA, wykonam aku w prostopadłoscianie,

TEL: 796782663

Zapraszam na epojazdy.blogspot.com

Przy odbiorze osobistym ceny 10% niższe!
  
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 21 razy
Wiek: 48
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1271
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 30 Lis, 2017   

Te dziurki są do pomiaru prądu ładowania (często pomiar napięcia z tego co pamiętam 1V to 100%), czyli jak max to 20A-1V, ale głowy nie dam). To jest ładowarka do aku Pb i można ją bezpośrednio do aku podłączyć, najpierw jedzie stałym prądem, potem ogranicza do ustawionego napięcia. Są też z regulacją ograniczenia prądu (w dziurce current limit nie ma pr-ka?).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
  
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 999
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 01 Gru, 2017   

PR-ka czyli przycisku?

W TeBechopie który zakupiłem ustawia się wszystko cyfrowo z przycisków A/B.
czyli jak rozumiem w te dziórki wystarczy podłączyć jakiś potencjometr który będzie pracował w granicach 0-1V regulując natężenie wyjściowe, czyżby to było takie proste :D
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus 26, 28 cali 250-1000W, akumulatory bidon 36/48V 17Ah sanyo GA, wykonam aku w prostopadłoscianie,

TEL: 796782663

Zapraszam na epojazdy.blogspot.com

Przy odbiorze osobistym ceny 10% niższe!
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 999
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 01 Gru, 2017   

w smps 1000 rozebrałem obudowę. Są 3 potencjometry precyzyjne, prawdopodobnie 2 wewnętrzne służą do regulacji napięć na przetwornicy wznoszącej i obniżającej napięcie, może do częstotliwości albo regulacja wypełnienia, nie wiem i szczerze mówiąc nie bardzo mi sie chce wyjmować oscyloskop.

W każdym razie w tym złączu current fabrycznie jakbyś miał rację. Podłączyłem reflektor 5W i na wyjściu current +/- pojawiło się napięcie wielkości 1,1mV, przy rozłączonym reflektorze było 0,3mV, więc napięcie na current +/- się zmienia w zależności od podłączenia. Jeżeli zrobie na tym wyjściu zwarcie, to niestety nie zapala się kontrolka current limit i amperaż nie jest ograniczony. na panelu od regulacji current +/- nie ma już żadnych przycisków, są tylko 3 diodki.







Generalnie po eksperymentach z opornicami do ichargerów:
3ohm idzie pełna moc, napięcie spadło 0,3V.
Zaciski current +/- na których wzrosło napięcie do 100mV, nie reaguje na zwarcie tych pinów, więc prawdopodobnie trzeba tam podać napięcie, tu już się zdam na kogoś, kto eksperymentował, bo szkoda mi uwalić zasilacza, do zasilania ichargerów jest super.

DSC02569.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 11 raz(y) 98,09 KB

DSC02568.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 8 raz(y) 173,36 KB

DSC02567.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 8 raz(y) 112,01 KB

DSC02566.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 10 raz(y) 635,82 KB

DSC02565.JPG
Pobierz Plik ściągnięto 11 raz(y) 635,59 KB

_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus 26, 28 cali 250-1000W, akumulatory bidon 36/48V 17Ah sanyo GA, wykonam aku w prostopadłoscianie,

TEL: 796782663

Zapraszam na epojazdy.blogspot.com

Przy odbiorze osobistym ceny 10% niższe!
  
 
 
sbom 
początkujący


Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pią 01 Gru, 2017   

Zaciski + / - służą do pomiaru prądu , poprzez pomiar napięcia w odpowiedniej skali.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 999
Skąd: Łódź
Wysłany: Pią 01 Gru, 2017   

Nie wiesz konkretnie jak. Powiesz? To cudo sluzy do pomiaru na boczniku? Bocznik ma byc na plusie czy na minusie?
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus 26, 28 cali 250-1000W, akumulatory bidon 36/48V 17Ah sanyo GA, wykonam aku w prostopadłoscianie,

TEL: 796782663

Zapraszam na epojazdy.blogspot.com

Przy odbiorze osobistym ceny 10% niższe!
 
 
sbom 
początkujący


Dołączył: 08 Sie 2011
Posty: 21
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pią 01 Gru, 2017   

Wkładasz sondy miernika i mierzysz napięcie i np 0 V to 0 A , 1 V to 10 A
Nie miałem w rękach akurat tego modelu więc nie wiem jakie napięcie odpowiada konkretnemu prądowi. Przeważnie jest napisane na obudowie
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 21 razy
Wiek: 48
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1271
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią 01 Gru, 2017   

Tak jak kolega napisał w "dziurki" wtyka się miernik i napięcie jest proporcjonalne do prądu. Pr-ek to potencjometr regulacyjny (w tym przypadku wieloobrotowy-czyli precyzyjny). Przypuszczalnie jeden służy do ustawienia napięcia, drugi do regulacji prądu, a trzeci (do którego chyba nie ma dojścia z zewnątrz) służy do ustawiania max napięcia zasilacza (jak zasilacz je osiągnie to się blokuje).
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 999
Skąd: Łódź
Wysłany: Wto 05 Gru, 2017   

Zakupiłem tebechopa 2700 i jest to mega zabawka. Dostałem instrukcję, z godzinę mi zajęło ogarnięcie. Niestety programowo w żadnym z tych zasilaczy nie ustawia się prądu, więc na ładowarkę średnio się to nadaje, chyba, że dobierzemy porządny rezystor, albo zaingerujemy w układ.

Natomiast tebechop 2700 ma regulację napięcia 24-60V, co co zasilania ichargerów jest idealnym rozwiązaniem, świetnie pracuję też w trybie buforowym, gdyż automatycznie po zwiększeniu napięcia na akumulatorze przestaje ładować i pokazuje błąd dopiero po osiagnięciu 60V, czyli ustawiamy np. 32V i jeżeli na aku spadnie napięcie poniżej, to zaczyna automatycznie zasilać. Można wyłączyć część mostków w TEBECHOP 2700, więc gdy nie ciągniemy pełnej mocy, zasilacz pobiera mniej prądu z sieci.
Posiada także kompensację temperatury, a coś mi sie wydaje, ze te złącza +/- mogą służyć do regulacji prądu, jeżeli podamy na nie jakieś napięcie i wyregulujemy PRkiem. Poświęcej jednego flatpacka do eksperymentów przez świeta, gdy będzie wiecej czasu.

Nurtuje mnie, bo w ustawieniach widziałem dodatkowe opcje SETUP1, SETUP2, i ktoś napisał, że nastawia się prąd ładowania.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe mxus 26, 28 cali 250-1000W, akumulatory bidon 36/48V 17Ah sanyo GA, wykonam aku w prostopadłoscianie,

TEL: 796782663

Zapraszam na epojazdy.blogspot.com

Przy odbiorze osobistym ceny 10% niższe!
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Archiwum zlotów EV w Żyrardowie
Zanim coś kupisz, albo zlecisz innym przeczytaj!