Kross FR2 EV |
Autor |
Wiadomość |
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 19 Gru, 2017 Kross FR2 EV
|
|
|
Siema,
Zaczynam opisywać postępy prac nad moim pierwszym ebajkiem, długo się na to zbierałem, a że idą święta i będzie trochę czasu, żeby nad tym posiedzieć to zakładam tego workloga, żeby się pochwalić i zadać parę pytań świeżaka.
Pierwszy post będzie stopniowo uzupełniany informacjami dotyczącymi postępów budowy i części użytych do budowy bajka.
Pytanie pierwsze:
Jakiej długości szprychy użyć do zaplotu silnika 9c na wolnobieg do obręczy rowerowej 26" (reszta danych na screenie). Czy muszę brać pod wagę jakieś przesunięcia i tym podobne rzeczy przy takim zaplocie?
Na zachętę zdjęcie roweru przed elektryfikacją.
Pozdrawiam,
Mechano |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Wto 19 Gru, 2017
|
|
|
To bardziej zależy od wahacza, ale zazwyczaj nie musisz robić przesunięcia, wczytaj parametry silnika z programu i to wystarczy |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 20 Gru, 2017
|
|
|
Gdzie planujesz dać baterię ? |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Śro 20 Gru, 2017
|
|
|
Eryk1000 napisał/a: | Tomas napisał/a: | Gdzie planujesz dać baterię ? |
Pewnie do plecaka |
...albo na bagażnik z tyłu |
|
|
|
|
Tomas
szef
Pomógł: 20 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Mar 2015 Posty: 1740 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 20 Gru, 2017
|
|
|
umbur napisał/a: | Eryk1000 napisał/a: | Tomas napisał/a: | Gdzie planujesz dać baterię ? |
Pewnie do plecaka |
...albo na bagażnik z tyłu |
albo na kierownice |
|
|
|
|
Rysiekkk
stażysta strach się bać . . .
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Sie 2017 Posty: 137 Skąd: Krk
|
Wysłany: Śro 20 Gru, 2017
|
|
|
no rama wybitne nie pod elektryfikację... |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Śro 20 Gru, 2017
|
|
|
tas,
W programie użyłem profilu mojego silnika, wyliczone 159mm będzie dobre do zaplotu? Zgodnie z instrukcją z bloga, zaplot na jeden krzyż.
Akumulator (16s 10p z vtc5, ok 8kg) ma być na górnej rurze ramy, pewnie będzie to wyglądać źle albo tragicznie ale wygląd jest dla mnie drugoplanowy, jak będzie odstraszał to też dobrze Takie miejsce jest podyktowane tym, że pod ramą nie ma tyle miejsca a poza tym akumulator musi być wyjmowany, bo będzie ładowany w mieszkaniu na pierwszym piętrze, a rower nocuje w piwnicy. Jak macie fajne patenty na zdejmowalne/wyciągalne akumulatory to proszę, pokażcie, bo to dla mnie ciągle duża niewiadoma. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21 Gru, 2017
|
|
|
160 aku, na gornej rurze, wyjmowalny ? To wyzwanie.Moze dwa mniejsze, choc też nie będzie latwo.
Alternatywnie 2 szt po obu stronach tylnego kola. Byly takie fabryczne rozwiązania. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
Elektrotonus
prezes Łukasz R
Pomógł: 17 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 820 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21 Gru, 2017
|
|
|
WojtekErnest ma rację, jedyne rozwiązanie to jak tylne sakwy.Kłopot w tym, że zostaje duża masa na tylnej osi-silnik plus aku. Może warto gdzieś z boku skrzynki przytulic dwa akumulatory ? Szczerze to masz wyzwanie z ta ramą. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
Mitar
kierownik
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Gru 2016 Posty: 376 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Czw 21 Gru, 2017
|
|
|
leszcz napisał/a: | Zostaw lub sprzedaj i kup ramę z miejscem na aku jak najbliżej korby. |
Kolega leszcz i reszta dobrze radzi, będziesz potem żałował ,że od razu tak nie zrobiłeś.
Można naprawdę w rozsądnych pieniądzach kupić starą ramę/rower w dobrym stanie i mieć spokój na lata. |
|
|
|
|
Mechano
szef młody elektronik
Pomógł: 22 razy Dołączył: 29 Paź 2012 Posty: 1337 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 21 Gru, 2017
|
|
|
Wiem, że nie będzie to najoptymalniejsze miejsce na akumulator ale nie ma tutaj innej możliwości, a poza tym nie mam czasu, pieniędzy ani ochoty na kupno nowej ramy i przełożenie wszystkich gratów. Złożę to na tym co mam i zobaczę jak się jeździ, jeżeli będzie na prawdę źle to zdejmę to i będzie jeździł nie elektrycznie i albo sprzedam graty albo poczekam sezon, dwa i kupię inną ramę. |
|
|
|
|
umbur
prezes
Pomógł: 25 razy Wiek: 41 Dołączył: 05 Paź 2015 Posty: 581 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: Czw 21 Gru, 2017
|
|
|
Będziesz miał bardzo wysoko środek ciężkości i rower będzie bardziej wywrotny. Wyobraź sobie, że jeździsz w terenie w dzieckiem w foteliku. Będzie podobnie. |
|
|
|
|
Eryk1000
szef
Pomógł: 25 razy Wiek: 40 Dołączył: 22 Lis 2013 Posty: 1119 Skąd: Wadowice
|
|
|
|
|
|