|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Awaria silnika Nine continent 7x9 prośba o diagnozę |
Autor |
Wiadomość |
Scuda
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2017 Posty: 157 Skąd: Stalowa wola
|
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017
|
|
|
To była testowa jazda. Na zewnątrz było 10 stopni tylko, myślałem że będzie wystarczająco chłodzony i tym bardziej nie cisnąłem mocno tak mi sie zdaje Silnik po awari był dość ciepły ale reką mozna było spokojnie utrzymać. Myślę, że obudowa miała w okolicach 50-60 stopni.
Tas mierzyłem fazy na zwarcie z osią. Zwarcie jest pełne na kazdej fazie.
Silnik mocno zablokowany magnetycznie. Cięzko się kręci.
Teraz przed jazdą napewno założe porządną blokadę obrotu a przedewszystkim czujnik temperatury hehe. Tylko nie wiem teraz jaki silnik wziąć, bo jeśli tak łątwo upalić 9C na prostej asfaltowej drodze, to co to będzie jak ja chce po górkach tym jeżdzic ? Chyba coś mocniejszego wstawie albo zastanowie sie po prostu nad midem od bafanga. Tylko zostaje mi bateria 16s6p która nie pasuje do mxusa bo za mało p i nie pasuje do bafanga bo za dużo S he
Macie jakiś pomysł ?
Ale dziwi mnie, bo tutaj wiele osób ładuje dużo większe prądy w 9c, widziałem na youtube gość ma 4kW z niego... |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017
|
|
|
No więc ślady po przegrzaniu obejmują wszystkie fazy, nie jedno miejsce, to wskazuje na problem od strony podawania mocy (za duża moc, za duża temperatura).\
Kiedyś miałem taki przypadek do naprawy, że rower klienta sobie stał i bez jego wiedzy ktoś na nim jechał i mu go zepsuł. On się zarzekał, że roweru nie zepsuł. Może miałeś u siebie takiego miłego kolegę/brata/ojca co dał w palnik i stało się? |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Scuda
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2017 Posty: 157 Skąd: Stalowa wola
|
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017
|
|
|
Nie, napewno nikt nie jezdzil bo sam go dopiero co zlozylem i w ten sam dzien jazda była
Moze sterownik tez zmienić dla pewności ? Czy to normalne jest ze jadąc np. 30 km/h wychylam manetke tak z 10% i rower zaczyna hamować do prędkości tych 10% wychylenia ? Bo ja tak miałem i nie wiem czy to błąd jakis. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017
|
|
|
To nie jest typowe zachowanie sterowników |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
wwojciech
brygadzista wwojciech
Pomógł: 8 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Wrz 2011 Posty: 264 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 28 Gru, 2017
|
|
|
W samochodowych sterownikach jest to spotykane zachowanie. Więc i w rowerowym mogli zaimplementowac. |
|
|
|
|
Goliath
młodzik
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 81 Skąd: Izabelin-Dziekanówek
|
Wysłany: Pią 29 Gru, 2017
|
|
|
Scuda napisał/a: | To była testowa jazda. Na zewnątrz było 10 stopni tylko, myślałem że będzie wystarczająco chłodzony i tym bardziej nie cisnąłem mocno tak mi sie zdaje Silnik po awari był dość ciepły ale reką mozna było spokojnie utrzymać. Myślę, że obudowa miała w okolicach 50-60 stopni. |
Dziś miałem trochę czasu by poszaleć na swojej konstrukcji... podobnej do Twojej
Silnik NC 7x9 + sterownik blokowy GT1500 + akumulator nominalnie 72V
Na zewnątrz ok. 6 stopni, jazda głównie po prostej asfaltowej drodze odcinkami po kostce lub szutrze, dodam że lekki nie jestem 120kg żywej wagi + waga konstrukcji.
Ostatnie około 7 km leciałem na samej manetce z prędkością w granicy 42-45 km/h /bo zaczęło kropić/.
CA pokazywał pobór mocy w granicach 1100 -1260W co przekładało się na ok. 16A ciągłego prądu z akumulatora... i po tej całej "gonitwie" obudowa silnika była letnia, a CA zarejestrował max. temperaturę uzwojeń ~ 66 stopni.
Dopowiem... że dość często przekraczam 3kW i nigdy "nie zagotowałem" silnika choć zapewne bywałem blisko
Scuda napisał/a: | Tylko nie wiem teraz jaki silnik wziąć, bo jeśli tak łątwo upalić 9C |
Uważam, że 9C to udana konstrukcja i raczej szukał bym problemu w sterowniku i okablowaniu niż w silniku.
Scuda napisał/a: | Tylko zostaje mi bateria 16s6p która nie pasuje do mxusa bo za mało p i nie pasuje do bafanga bo za dużo S he
Macie jakiś pomysł ? |
Zawsze możesz przerobić akumulator... przekonfigurować go, dodać kilka ogniw "P", odjąć kilka "S" |
|
|
|
|
Scuda
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2017 Posty: 157 Skąd: Stalowa wola
|
Wysłany: Pią 29 Gru, 2017
|
|
|
Goliath dzięki za wpis. Po twojej wypowiedzi jestem prawie pewny, ze jest jakiś błąd w mojej konstrukcji. Choć przyznam, że ten sterownik sinusoidalny co mam napraawde jest bezgłośny w porównaniu do tych blokowych. Choć nie jechałem na blokowym to na filmikach ewidentnie słychać pracę sterowników blokowych.
Chyba jednak sprobuje jeszcze raz kupic tego 9c 7x9 i będę poprostu monitorował temperaturę i ewentualnie sprawdzał co jest nie tak z sterownikiem/kablami.
Czy ten biały przewód w silnikach 9c to jet czujnik temperatury czy po zakupie muszę zamontować swój ? |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 29 Gru, 2017
|
|
|
Może zamiast kupować to przewiń go na nowo? taniej będzie i nie raz lepiej niż chińczyki robią |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Scuda
stażysta
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2017 Posty: 157 Skąd: Stalowa wola
|
Wysłany: Pią 29 Gru, 2017
|
|
|
Tas a kto, gdzie i kiedy by mi to zrobił ? A i czy nie będzie konieczna wymiana halli ?
Z miłą chęcią zleciłbym odrazu montaż czujnika temperatury/wyłącznika termicznego.
I może jeszcze lekko pogrubić przewody zasilający, co bym na przyszłość se zachciał mocniejszy sterownik |
|
|
|
|
Goliath
młodzik
Pomógł: 3 razy Wiek: 44 Dołączył: 07 Maj 2017 Posty: 81 Skąd: Izabelin-Dziekanówek
|
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017
|
|
|
Scuda napisał/a: | Czy ten biały przewód w silnikach 9c to jet czujnik temperatury czy po zakupie muszę zamontować swój ? |
Zapraszam do lektury n.w. posta
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=6706
tam poruszany był temat białego i przezroczystego przewodu.
Jeżeli masz szczęście to na nich właśnie znajduje się termistor 10K do pomiaru temperatury uzwojeń.
tas napisał/a: | Może zamiast kupować to przewiń go na nowo? taniej będzie i nie raz lepiej niż chińczyki robią |
Może ktoś przewinie Ci silnik w innej konfiguracji
Coś między 7x9 a 10x6 Ciekawe jakby latał NC 9x7 lub 8x8
Mi w NC 7x9 brakuje trochę prędkości pomimo iż latam nominalnie na 72V... ale cóż, przy mojej masie silnik nie ma lekko i jednak większy moment obrotowy się przydaje |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|