Imax b6 ładowanie 5s |
Autor |
Wiadomość |
NaczelnyFilozof
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 47 Skąd: Jeleśnia
|
Wysłany: Nie 21 Sty, 2018 Imax b6 ładowanie 5s
|
|
|
Coś robię nie tak.
Powiedzmy mam akumulator składający się z dwóch: 5s i 6s.
No i ustawiam pierwszy 5S w ładowarce. I w momencie detekcji wykrywa 5s jako 4S a ten drugi teź źle 6S jako 5S.
Niby po zatwierdzeniu startuje ładowanie ale pewnie coś jest nie tak.
Co sprawdzić? We wtyczce do balansowania w baterii wartości napięcia rosną na każdym pinie od mniej wiecej 3V do 16V. Tylko na pierwszym kablu nic nie ma (czarny), mierzyć wartości cel można tylko z "masy" wtyczki ładowania. Ale lepiej bo w tym kablu maleńkim we wtcyzce balansera jest masa -16V jak się mierzy z plusem wyjścia z baterii. Inaczej nie mam tego jak napisać.
W imaxie w programie ustawione mam ładowanie litowojonowe 3.6V z prądem 1.6A |
_________________ Naczelny Filozof |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21 Sty, 2018
|
|
|
Wtyczka balansera ma 6 kabli dla 5S i 7 kabli dla 6S ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
NaczelnyFilozof
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 47 Skąd: Jeleśnia
|
Wysłany: Nie 21 Sty, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Wtyczka balansera ma 6 kabli dla 5S i 7 kabli dla 6S ? |
Tak. Dokładnie. |
_________________ Naczelny Filozof |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 21 Sty, 2018
|
|
|
A w BMS jest gniazdo balansera 10 czy 11 Pin ? |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
NaczelnyFilozof
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 47 Skąd: Jeleśnia
|
Wysłany: Nie 21 Sty, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | A w BMS jest gniazdo balansera 10 czy 11 Pin ? |
Balancer jest w ładowarce modelarskiej i ma tak samo 6 i 7 pinów pod odpowiednią wtyczke z baterii. |
_________________ Naczelny Filozof |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018
|
|
|
Albo masz urwany pierwszy kabel albo nadmiernie rozladowales aku. Radzę, nie rozladowuj ponizej 3,5V. Jesli trochę naladuje się, wyłącz ładowarkę i ponownie włącz by wykryla poprawne a nie zanizone napięcia. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
NaczelnyFilozof
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 47 Skąd: Jeleśnia
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | Albo masz urwany pierwszy kabel albo nadmiernie rozladowales aku. Radzę, nie rozladowuj ponizej 3,5V. Jesli trochę naladuje się, wyłącz ładowarkę i ponownie włącz by wykryla poprawne a nie zanizone napięcia. |
Sprawdzę.
To już sam nie wiem do ilu rozładowywać baterię NCR18650BL.
http://lygte-info.dk/revi...ed%29%20UK.html
Co inna osoba to inne wartości sugeruje. Te 2.6V w specyfikacji to jest granica zniszczenia ogniwa? Wg moich obliczeń (pierwsze moje rozładowanie baterii i pierwsze ładowanie) to zjechałem do 3.1V.
Po 6h ładowania prądem 1.6A część 6S ma 3.85V na każdej celi. |
_________________ Naczelny Filozof |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018
|
|
|
NaczelnyFilozof napisał/a: | Te 2.6V w specyfikacji to jest granica zniszczenia ogniwa? Wg moich obliczeń (pierwsze moje rozładowanie baterii i pierwsze ładowanie) to zjechałem do 3.1V.
|
3,1 V BEZ OBCIAZENIA, oznacza że pod obciązeniem nawet małym, będzie 2,8 albo i 2,6V. 3,1 V możesz uznać za wyładowany 'ponad 100%'.
Przy napięciu 3,3-3,5 V, gdy włączysz manetkę Twoj silnik ma jeszcze nizsze nnapięcie i dlatego masz taką małą prędkość. Poza tym BEZ KONIECZNOSCI nie wyładowuj pakietu do tak małych napięć. Najlepiej ładuj po kążdej jeździe, powiedzmy > 10 km. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
Ostatnio zmieniony przez WojtekErnest Pon 22 Sty, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018
|
|
|
Jeśli wpinasz 6s i ustawiasz w ładowarce 6s a przechodzi na 5s to znaczy, że coś nie halo z wtyczką balansera od aku.
Pomierzyłbym na wtyczce balansera od aku multimetrem napięcie na każdym pinie, żeby sprawdzić czy kabelek od jakiejś celi nie puścił.
Jeśli ładowanie zaczynasz od 3,1V to znaczy, że akumulator był doszczętnie rozładowany Chyba jeździłeś bez żadnego zabezpieczenie (buzzer choćby)...
Jeśli tak to któraś cela mogła zdechnąć i to by pasowało...
Pomierz napięcia na celach z obu wtyczek od balansera (pin 1 i 2 = napięcie 1 celi, pin 2 i 3 = napięcie 2 celi, itd) oraz dodatkowo napięcie na obu wtyczkach do ładowania sekcji 6s i 5s. |
_________________ Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd https://cutt.ly/ge8jop2 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018
|
|
|
leszcz napisał/a: |
Jeśli tak to któraś cela mogła zdechnąć i to by pasowało...
. |
Dokładnie tak... No i sprawdz stan baterii multimetru... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
NaczelnyFilozof
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 47 Skąd: Jeleśnia
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018
|
|
|
leszcz napisał/a: |
Jeśli ładowanie zaczynasz od 3,1V to znaczy, że akumulator był doszczętnie rozładowany Chyba jeździłeś bez żadnego zabezpieczenie (buzzer choćby)...
|
Jeździłem tylko na mierniku napięcia w manetce i zgodnie za mądrą radą z forum nie schodziłem poniżej 33V (pakiet 11s). To jest pierwsze ładowanie więc wykończyłem baterie do 34-35V. |
_________________ Naczelny Filozof |
|
|
|
|
NaczelnyFilozof
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 47 Skąd: Jeleśnia
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: |
Dokładnie tak... No i sprawdz stan baterii multimetru... |
No bateria w mierniku nowka aby wyeliminowac bledy pomiaru.
Wczorajsze ładowanie 7h 1.6A 6S wszystkie cele 3.85V. Poszłem spać wiec wyłączyłem.
Dzisiejsze ładowanie od rana cel 5S wszystkie 3,75V i idą dalej...
Jak by było jakieś zwarcie na celach to chyba by równe nie były? |
_________________ Naczelny Filozof |
|
|
|
|
NaczelnyFilozof
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Kwi 2017 Posty: 47 Skąd: Jeleśnia
|
Wysłany: Pon 22 Sty, 2018
|
|
|
WojtekErnest napisał/a: | NaczelnyFilozof napisał/a: | Te 2.6V w specyfikacji to jest granica zniszczenia ogniwa? Wg moich obliczeń (pierwsze moje rozładowanie baterii i pierwsze ładowanie) to zjechałem do 3.1V.
|
3,1 V BEZ OBCIAZENIA, oznacza że pod obciązeniem nawet małym, będzie 2,8 albo i 2,6V. 3,1 V możesz uznać za wyładowany 'ponad 100%'.
|
Nie. Z OBCIAZENIEM 3.1V. Bez obciążenia w aumulatorze pokazwyało więcej prądu. Wiem że się ładuje wcześniej. Temu w CZASIE JAZDY pod obciążeniem patrzę na poziom baterii. Nie było mniej niż 34-35V. |
_________________ Naczelny Filozof |
|
|
|
|
|