|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Najlepsze używane rowery pod elektryfikację |
Autor |
Wiadomość |
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
Mam już odpowiedź z samej góry, od Nexuna Mój rower jak najbardziej się nadaje na e-bika. Małe dostosowanie i będzie dobrze Ufff... Odetchnąłem z ulgą |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Śro 24 Sty, 2018
|
|
|
bo to coś z twoich zdjęć to nie jest typowa oś przewlekana z otworem przed jaką przestrzegają chłopaki tylko zwyczajna oś 9mm na szybkozamykacz, pilnik, ewentualnie kawałek blachy 4mm i się uda to umocować |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
tas napisał/a: | bo to coś z twoich zdjęć to nie jest typowa oś przewlekana z otworem przed jaką przestrzegają chłopaki tylko zwyczajna oś 9mm na szybkozamykacz, pilnik, ewentualnie kawałek blachy 4mm i się uda to umocować |
Dzięki Tas. Jestem początkującym elektryfikatorem i wolę nieraz wyjść na głupka i wiedzieć, niż nie wyjść na głupka i nie wiedzieć Bardzo Ci dziękuję za podpowiedzi i przede wszystkim za inspirację |
|
|
|
|
2E
początkujący
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 19 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
Powitać, tak sobie patrzę i widzę, że większość rowerów to wybór na ramie do XC. Moim zdaniem jeśli ktoś pragnie jeździć w terenie z prędkościami powyżej 35 km/h to warto jednak szukać rowerów o innej geometrii, tzn nie tak ostrym kącie główki. Tu się zaś pojawia problem, bo te nieszczęsne ośki X12/142 czy tam Thru12 występują z tyłu. A gdyby wsadzić silnik centralny ? Mamy rower z dobrym geo, sztywną oś z tyłu, sztywną z przodu... i jest fajnie, sztywno a silnik w środku. Chyba, że silniki centralne nie są poważane, nie wiem, nie znam się dopiero stawiam pierwsze kroki, jeżdżę enduro i XC i mam porównanie jeśli chodzi o prowadzenie roweru, XC ssie przy większych prędkościach w terenie... endurówka łyka wszystko jak żaba i to za sprawą właśnie łagodniejszego kąta główki. koło łatwiej się przetacza przez przeszkody. Nie bez znaczenia jest też to, że endurówki czy trailówki mają więcej skoku, rower wprost płynie, w porównaniu do fulla XC o skoku 100 mm to jest jak w Caddilacu . |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
2E napisał/a: | ( ... ) A gdyby wsadzić silnik centralny ? Mamy rower z dobrym geo, sztywną oś z tyłu, sztywną z przodu... i jest fajnie, sztywno a silnik w środku. Chyba, że silniki centralne nie są poważane, nie wiem, nie znam się dopiero stawiam pierwsze kroki ( ... ) |
@2E
Zdecydowanie najlepszy wybór wspomagania elektrycznego w rowerze to silnik w tylnym kole. |
|
|
|
|
2E
początkujący
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 19 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
Ale dlaczego Heniu ? Spójrz na elektryczne rowery full suspension - wszystkie mają fabrycznie silniki centralne, podyktowane to jest niską masą wahacza, i dobrym rozkładem ciężaru. Dla producenta nie było by problemu zrobić silnik na hubie z inną średnicą osi, tak, żeby przechodziła prze nią oś 12 mm.
Weź takiego Speca elektryka, albo inne enduro czy All Mountain rowery. Ja własnie nie wiem jak to jest i dlaczego. Na asfalty i lekkie szutry to i owszem, tylko hub, duża moc, i dzida... |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
Podobno mocno skomplikowane są te silniki. W środku masa bebechów i jest się co psuć. Nie mają takiej żywotności. Serwis trudny i drogi. Nie uzyska się też takiej mocy. No i łatwo je zgubić jak się spodem przywali Falcony - najmocniejsze rowery ze wspomaganiem mają silnik z tyłu turbo, to Ci idzie jak dzida przez śnieg, czy też bagno, zobacz jaki mają tylny wahacz: http://ebike.nexun.pl/bud...-neutron-5000w/ - taki kształt przenosi olbrzymie obciążenia. Rowerek marzenie |
|
|
|
|
2E
początkujący
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 19 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
Wiem jak to wygląda, ale to ciężkie kloce, w trudnym terenie górskim to nie daje rady, nie są zwinne a ja chcę lekkiego roweru z maks 1000W wspomaganiem, żeby był lekki i zwinny, chcę jeździć w takim terenie jak na swoim klasycznym enduro. Oranie pola mnie interesuje |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
Przy przerabianiu roweru trzeba uważać na wile rzeczy. Na każdym etapie można polec. Najlepiej wklej dokładne zdjęcie roweru jaki chcesz przerobić i Ci podpowiedzą, czy się nadaje i pod jaką elektryfikację. Tu są naprawdę dobrzy fachowcy i życzliwi ludzie. Niekiedy trochę trzeba poczekać z odpowiedzią bo siedzą w swych warsztatach i manufakturują |
|
|
|
|
2E
początkujący
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 19 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
Heniu, nie wybrałem jeszcze ramy czy roweru. Ale z całą pewnością nie będzie to rodzaj roweru który tu się poleca do konwersji. Czyli duża rama z pustym trójkątem, zżeby weszło dużo ogniw, miękka ośka i otwarte haki tylnego koła, żeby bezproblemowo założyć silnik skok zawieszenia 100 mm też mnie nieto interesuje. Dlatego pytam o sam silnik, dlaczego tylko huby się poleca, bo dla mnie i mojego przysZłego projektu to hub niemusi ma zalet aż tylu. |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
@2E,
Jakbyś mógł, wolnym czasem, wklej z googli ramę o której mówisz, takie klasyczne enduro co pisałeś. |
|
|
|
|
2E
początkujący
Dołączył: 26 Sty 2018 Posty: 19 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: Pią 26 Sty, 2018
|
|
|
Heniu, ram jest tyle, że to bez sensu. Chciałbym poznać konkretne argumenty przeciw centralnemu. Już wiemy, że mega moc mnie nie interesuje a na pewno nie zrezygnuję z tylnej osi 12mm wkręcanej w wahacz. Biorąc to pod uwagę silnik MUSI być centralny. I teraz pytanie dla czego one są be. Większą awaryjność biorę pod uwagę, to dla mnie kolejny element roweru do serwisu i tyle. |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
|
|
|
|
domik
początkujący
Dołączył: 05 Sty 2018 Posty: 17 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
Kupiłem rower "wysyłkowo" według mnie jest w bardzo dobrym stanie. Tu i tam porysowany, rysy zabezpieczone farbą, bardzo dobry osprzęt, ale.. Mam za krótkie nogi na ramę 19.5" - niby sprawdzałem w necie jak to wygląda ale pomyliłem modele Ten który kupiłem jest o 2cm wyższy niż ten który sprawdzałem. Nie wpadłem na to żeby powiedzieć gościowi żeby mi go po prostu zmierzył.
Pomiędzy kroczem, a górną rurą praktycznie nie mam luzu. Owszem wejdzie troszkę większa bateria przez tą większą ramę ale boję się co się stanie jak z niego zlecę.
Kolega mówi mi że jak dołożę baterię to dociąży sam rower i trochę opadnie tyle że nie jestem przekonany czy aż tyle żebym czuł się bezpiecznie.
Ktoś coś doradzi? Sprzedać go dalej czy próbować budować na nim? Do sezonu rowerowego zostało 2 miesiące więc pewnie znajdę coś innego.
https://www.olx.pl/oferta...67-IDrpedZ.html |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
Obciąż go mniej więcej wagą bateri i sterownika przyszłego z te 7kg w plecaku na rurce zawieś usiądź na rowerze i zobacz ile się ugnie w dół i czy ci wygodnie będzie. |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|