Domówiłem oryginalne podwozie, będzie łatwiej wykorzystać całe mocowanie, bez niepotrzebnego rzeźbienia. Sprzedawca ma całe podwozie za 39 zł, więc chyba nie warto kombinować. Wytnie się z niego co potrzeba i będzie bezproblemowe mocowanie kółek
zeeltom [Usunięty]
Wysłany: Śro 31 Sty, 2018
Zmajstrowałem układ na mostkach do hamowania silników. Jak to zmontuję, to dam znać jakie są efekty.
zeeltom [Usunięty]
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018
Rewelacji nie ma, ale zawsze to lepsze, niż nic. Zwolni na pewno. Im większe obroty, tym większa siła hamowania. Mam jeszcze hamulec mechaniczny na przednie koło, to razem powinno być OK.
Na filmie powiedziałem "przekaźników", pomyłka, tam jest tylko jeden przekaźnik
zeeltom [Usunięty]
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018
Sprawdziłem jeszcze na zwartych przewodach, bez mostków. Hamowanie jest dużo mocniejsze, niż z mostkami. Może warto pomyśleć nad zwieraniem przewodów bezpośrednio. Ale to sprawdzę już na jeżdżącym pojeździe.
Znalazłem podwójne przekaźniki 12V 35A na stykach. Po 16 zeta. Dwie sztuki załatwią sprawę zwierania faz.
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018
Zeltom, im mniejszy opór w układzie, tym większa siła hamowania. Więc im bardziej komplikujesz układ hamowania, to najprawdopodobniej dodajesz rezystancję. Ale mostek to są w praktyce 2 diody w szeregu, więc jest spory spadek napięcia, ale stały. Różnica będzie istotna przy małych prędkościach, ale z im większej prędkości będziesz hamował, tym różnica będzie mniej odczuwalna.
zeeltom [Usunięty]
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018
Dojechało podwozie. Teraz trzeba wyciąć, co potrzebne i działać
Pomógł: 25 razy Wiek: 55 Dołączył: 26 Kwi 2013 Posty: 1338 Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018
Jeżeli chodzi o hamowanie, to jak dasz mostek, to przy małej prędkości hamowania nie ma. Przekaźnik R15 ma "tylko" 10A, ale styki pewnie ze cztery razy większe niż te przekaźniki "35A". Jak dasz termistory, to nie będzie takiego "szarpnięcia" przy hamowaniu.
_________________ Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
zeeltom [Usunięty]
Wysłany: Czw 01 Lut, 2018
Przy małej prędkości mogę hamować na Flinstona Zresztą jest hamulec mechaniczny na przednie koło, to z małej prędkości też się zatrzyma . Powoli ruszam z robotą, więc niedługo sprawdzę ten wynalazek.
zeeltom, jest dobrze. Ciekaw jestem co tego będzie
Jaką baterię planujesz tam wsadzić?
zeeltom [Usunięty]
Wysłany: Pią 02 Lut, 2018
Jakiś li-ion 36V. Na razie muszę powalczyć z resztą
Chciałem dospawać kawałek rurki pod sztycę siodełka. Wyciąłem z innego, starego roweru, ale nie udało mi się tego dobrze przyspawać i wyciąłem. Przy okazji znalazłem poszukiwany wcześniej profil aluminiowy 50x50x2,5 mm w czeluściach mojego złomowiska Przyda się do dwóch pozostałych silników. Szkoda, że do takiej akcji trzeba wsadzać dwa kontrolery. Koszty niepotrzebnie rosną.
2 kontrolery z ali to jakieś 25-30USD więc tragedii nie ma . Pomyśl o aku 13S, bo na 10S zbyt szybkie te kółka nie są.
zeeltom [Usunięty]
Wysłany: Sob 03 Lut, 2018
To nie będzie wyścigówka Jak się rozpędzi do 20 km/h, to wystarczy. 30$ to 100 zł, za które można kupić całe oświetlenie, klakson, migacze i inne wynalazki. Dla mnie, to jest różnica
Nie możesz pisać nowych tematów Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum