Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Silniki alternatywne - alternator |
Autor |
Wiadomość |
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009
|
|
|
rarek napisał/a: | to ile powinno być magnesów w alernatorze? I produkuje wirnik!! |
chyba tyle ile biegónów (zębów) orginalnego wirnika i chyba sie tego zmienic bez przezwajania nie da |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pon 28 Gru, 2009
|
|
|
ok to sprobuje tak |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Śro 30 Gru, 2009
|
|
|
Jaka będzie reakcja maszyny gdyby zstosować x2 lub x3 ilość magnesów?
poszukuje sprawdzonego silnika bldc do testów - niechciałbym testować niesprawdzonego kontrolera na nieznanym silniku. |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
tree [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 31 Gru, 2009
|
|
|
2* to chyba ni bo by musiało być n-n-s-s-n-n-s-s-n-n......... to w sumie tak jakby silniejszy, większy magnes był z z mniejszym polem pośrodku to by dalo jakiś sinusoidalno -falisty przebieg
3* to może?..... - ale jak te uzwojenia połączone są tam ? czy częściowo sie to nie będzie znosić? Hyba nie powinno
...... hmm na mój rozum powinno pracować z większym momentem na mniejszych obrotach 3*.....- i jako prądnica tez 3 razy wolniej, ale ja nie bardzo z tymi polami magnetycznymi , to łba se nie dam uciąć ..
Już raz mi sie zdawało i musiałem wyrywać magnesy
No i ewentualnie między N - S mozna sztorcem według tego układu halbacha... u mnie to pozostało chwilowo w zamiarach
a! ... coś mi się gdzieś w mózgu kołacze , że korzystnie by było wkleić magnesy nieco skośnie ...... ale ni czorta nie pomne skąd ten pomysł??? Chyba łagodniejszy przebieg i coś ze zmniejszeniem momentu zaczepowego ...al to może być bzdura równie dobrze ....... hmmmm - kiedyś chyba widziałem skośnie ułożone rowki uzwojeń w silniku ? może i nie bzdura? |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2010
|
|
|
Ok, wpadła mi w ręce stara prądnica od malucha. Jak tylko pstryknę fotki to umieszczę je na forum. Ale mam pytanie: jaką moc mogę wyciągnąć z niej? Czy w ogóle warto próbować przerobić ją na silnik? Przewoltowywać na 48V? Czy po prostu sprzedać na Allegro? |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2010
|
|
|
http://darmowa-energia.eko.org.pl/ --> Elektryczność --> Prądnice starego typu
Moc jak widać raczej niewielka, przy pracy silnikowej będzie jeszcze gorzej. Ale wytrzymałość na przewoltowywanie to ciekawe zagadnienie, zwłaszcza jeśli ci nie zależy na prądnicy
Kiedyś bawiłem się taką ciągnikową na nominalnym napięciu, moc była na tyle żenująca, że zatrzymywałem koło pasowe ręką |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2010
|
|
|
Cytat: | przy pracy silnikowej będzie jeszcze gorzej |
spece od generatorów mówią, że przy zamianie silnika na generator moc bedzie co najwyżej 50%
to z tą fizyką coś nie tak
a jaki był prąd przy zatrzymaniu wirnika. Wg mnie napięcie powinno być wiele wyższe niż 12vdc (przynajmniej na wirniku) |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2010
|
|
|
Pamiętam prądnicę od SYRENY, jako silnik dawała 70W.
Różni się troszkę w konstrukcji. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Marucha79 [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Sty, 2010
|
|
|
Nie sprawdzałem prądu, natomiast coś tam kojarzę, że spadek mocy przy pracy silnikowej spowodowany jest ustawieniem szczotek. Akurat z tym coś tam po amatorsku dałoby się zrobić. Jakąś przeszkodą przy wykorzystaniu prądnicy w małych pojazdach jest też waga. |
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Sob 09 Sty, 2010
|
|
|
Marucha79 napisał/a: | Nie sprawdzałem prądu, natomiast coś tam kojarzę, że spadek mocy przy pracy silnikowej spowodowany jest ustawieniem szczotek. Akurat z tym coś tam po amatorsku dałoby się zrobić. Jakąś przeszkodą przy wykorzystaniu prądnicy w małych pojazdach jest też waga. |
Ciekaw jestem, czy wywalenie uzwojenia stojanu i zastąpienie go magnesami neodymowymi zmieniloby dużo? Da się z tego wyciągnąć jakieś 2kW? |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 11 Maj, 2010
|
|
|
Przeprowadziłem test mam przewinięty silnik od prali na generator 3F .Przy 420obr mam na wyjściu 24V na obciążeniu 500W.
Podłączałem go pod regulator modelarski to się tylko kołysał.To samo na regulatorze z czujnikami halla ale zamówiłem sobie regulator do silnika bafang tego z przekładnią planetarną w środku bez czujników i generator po podłączeniu ładnie płynnie wchodzi na obroty co prawda niewysokie ale wirnik ma 16 biegunów.Na biegu jałowym pobiera 0.33A i 0.85A (mam 2 przeróbki)Silnik bafang bezczujnikowy pobiera na biegu jałowym 0.73A.
Silniki generatory zasilałem z 36V |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2012
|
|
|
Słuchajcie wiem że ameryki właśnie nie odkryłem - ale jaki można by zapodać sterownik modelarski (ESC) żeby ładnie napędził alternator? Mam wersję 60A od jakiejś Renówki przerobioną - mam wyciągnięte kable z uzwojeń stojana - stojan podpięty jest w gwiazdę - w razie potrzeby mam dostęp do punktu zerowego stojana i mogę przełączyć w trójkąt - dodatkowo mam wyprowadzone kable od szczotek. Regulator napięcia już też wymontowałem. Jak myslicie czym to pogonić? Bo mam szatański koncept wywalenia swojej 250W maszynki z roweru i zasadzenia tam alternatora plus strownik modelarski i dopięcie tego do manetki |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 25 Kwi, 2012
|
|
|
. |
_________________ Witek. |
Ostatnio zmieniony przez wit Nie 25 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 25 Kwi, 2012
|
|
|
rozmawiałem dziś z znajomym modelarzem orientującym się w sterownikach modelarskich i on twierdzi że powinno to ruszyć bez trudu choć sprawność tego może być marna. Mierzyłem swojego altka i uzwojenia mają coś ok. 0,1 Ohm - nie sądzę zatem żeby bezszczotkowce miały więcej. Zawsze mogę lekko podmagnesować twornik poprzez jego uzwojenia. Byłoby to takie quasi-BLDC gdzie zamiast magnesów miałbym cewkę w wirniku i mógł sterować po części jej polem. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Śro 25 Kwi, 2012
|
|
|
. |
_________________ Witek. |
Ostatnio zmieniony przez wit Nie 25 Lut, 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|