ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Budowa pierwszego ebik'a - dobór sterownika i silnika
Autor Wiadomość
xpawelx777 
początkujący


Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 14
Skąd: Swarzędz
  Wysłany: Wto 06 Lut, 2018   Budowa pierwszego ebik'a - dobór sterownika i silnika

Witam wszystkich.
Planuję zbudować przynajmniej w jakiejś części samemu ebik'a, dostosowanego prędkościowo do przepisów ruchu drogowego na bazie roweru który aktualnie mam. Koła 26 cali, może zmienię na 24 żeby zwiększyć moment/zmniejszyć pobór energii. Prędkość maks 25 km/h lub więcej z ogranicznikiem na przycisk do 25 km/h, moc taka żeby pod nie największe górki jechał sam (dokupię manetkę by sprawdzić jak to jedzie, ale docelowo ma być PAS by było legalnie :P )
Moja waga aktualnie 50kg, nie będę ważył więcej niż 60kg.
Muszę dobrać jakiś silnik i sterownik, instalacja na 36 lub 48v.
Znalazłem crystalyte FHT2425. Osiąga 25km/h przy 36v przy kołach 26 wg producenta, przy 24 minimalna różnica - 1km/h mniej. Macie jakieś inne propozycje żeby był długi zasięg i za razem żeby mnie (z ewentualnym jakimś balastem w plecaku/koszyku) pociągnęło?
Max eff znaczy najlepszą sprawność, ma on ją przy 6(36v napięcia) co daje pi*oko 200W.
Ale niżej pisze max pout 24A, to oznacza maksymalną moc ciągłą czy krótkotrwałą?
Czy przy wpompowaniu tych 20-24A mogę jechać pod górkę czy jest to moc bez obciążenia?
Rower ma być przygotowany do wszystkiego - offroad czy np. strome górki.
Bo jeśli max pout oznacza maksymalny prąd który może władować sterownik w każdych warunkach czy górka czy teren to ok. A jeśli takie obciążenie dotyczy wartości max eff, która wynosi zaledwie 6A to trzeba szukać inego silnika bo zamierzam przygotować rower do wszystkiego bo 200W to za mało na bank.
Dobrze myślę że mam szukać sterownika z oznaczeniem w okolicach 20A (bo max pout = 24A) na 36V i taki sterownik, nie ważne czy będzie miał np. 600W czy 400W śmiało mogę pakować do tego silnika?
Czy s-ku 93 450W się sprawdzi? 22A max current, 450W i podłączenie pod 36v.
Oczywiście dodelowo całość ma wytrzymać offroad i strome górki bez przegrzewania i ogólnie bez zająknięcia.
Dodam że docelowo chyba jednak zostanę przy 25km/h, bez ogranicznika - silnik ma być taki żeby nie przekroczył dozwolonych 25, km/h i sam mnie udźwignął, i się nigdy nie przegrzewał.

Czyli podsumowanie - crystalate FHT2425 na 36v + s-ku 93 poradzą sobie?
Aku ma być duże, najmniej 20ah. Jeszcze nie wiem czy 3x12v czy pakiety lipo/lion.
Na pewno 35km zasięgu najmniej.
Nie ma to być wyścigówka tylko pojazd który udźwignie mnie + ewentualny bagaż gdziekolwiek pojadę.
PS: przepraszam za literówki, jeśli takie są.
 
 
ICE 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 321
Skąd: wlkp
Wysłany: Wto 06 Lut, 2018   

Cześć

Poczytaj sobie o zestawach w tym wątku. Masz tam praktycznie całe komplety również z możliwością zakupu baterii. Mogą też spełniać Twoje kryteria "legalności".

https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=116786#116786
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group