|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Skuter Zerobike problem |
Autor |
Wiadomość |
Soboot
początkujący
Dołączył: 31 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
Rozkręciłem skuter na kawałki i znalazłem jedynie kabelek od świateł mijania podłączony na stałe do 12v i nie działający stycznik lewego hamulca.
Dwa kable we wtyku 5 pinowym, których nie znałem przeznaczenia, okazały się masą do manetki gazu i sygnałem hamulca z prawej klamki.
Stacyjka 100% sprawna, podmieniałem, zwierałem.
Kontroler do działania potrzebuje tylko 6 przewodów, 3 do manetki, 2 do zasilania i 1 sygnału stacyjki, pozostałe odczepiłem i mimo tego bez zmian. Co dziwne po odstaniu całej niedzieli w ciepłym pomieszczeniu częściej uruchamia się niż nie uruchamia.
Myślę że tak czy inaczej zamówię kontroler. Tylko czy np gt1500 wystarczy? Czy trzeba go przerabiać (nadlanie cyną)? Skuter ma 3000W mocy nominalnej i 60V, czyli około 50A. Z tego co czytam tu na forum to są osoby które jeżdżą na tym sterowniku z większymi prądami. Tyle że w tym przypadku dochodzi jeszcze waga skutera około 90kg. |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
Czujnika hali tam nie ma? - to wg tego co piszesz. A skoro nie ma, to pewnie szczotki w silniku szlak trafił. |
|
|
|
|
Soboot
początkujący
Dołączył: 31 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
Soboot napisał/a: | Kontroler do działania potrzebuje tylko 6 przewodów, 3 do manetki, 2 do zasilania i 1 sygnału stacyjki, |
To skrót myślowy, oczywiście na drugiej stronie kontrolera są kable do silnika i halli |
|
|
|
|
ravkill
brygadzista sir :)
Pomógł: 7 razy Wiek: 50 Dołączył: 10 Sie 2016 Posty: 291 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
To może zapodaj zdjęcie tego kontrolera? |
|
|
|
|
Soboot
początkujący
Dołączył: 31 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
Tak wygląda kontroler:
|
|
|
|
|
Soboot
początkujący
Dołączył: 31 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
Mam jeszcze takie pytanie, Przekręcając stacyjkę z jednocześnie przekręconą na ok 60-100% manetką gazu i z przełącznikiem ustawionym na najwyższą moc, silnik wykonuje skok. Towarzyszy temu kopnięcie dość gwałtowne, po czym kółko kręci się jeszcze pół obrotu siłą rozpędu aż do zatrzymania. Po tym kopnięciu już nie reaguje na gaz. Płynnie dodając gaz nie ma żadnego szarpania.
Czy nie jest to przypadkiem efekt tego bicia na osi silnika? Np uderzenie , które spowodowało obluzowanie Halla. A może każdy elektryk tak ma i to po prostu zabezpieczenie prądowe. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pon 05 Lut, 2018
|
|
|
Powoli,wróćmy do baterii i sterownika. Jak wynika ze zdjęć sterownik jest na nap.48V a to odpowiada baterii LiFePO4 15s ( czyli 15*3.2V=48V nap.nominalne a naładowane 15*3.6=54V) a ty piszesz, że bateria ma 17s (czyli 17*3.2V=54.4V nap.nominalne a naładowane 17*3.6V=61.2V) w tej sytuacji warto sprawdzić czy np.coś nie "padło" gdyż elektrolity w sterowniku mogą być jedynie na 63V a te litowo-fostatowe dają się niestety naładować ciut wyżej i elektrolit mógł któryś paść. Z elektrolitami zazwyczaj jest sporo problemów, gdyż nawet uszkodzone mogą przy pomiarze tego nie wykazywać a dopiero przy pełnym napięciu-zwierać.Sprawdź na jakie napięcie są elektrolity i jak na 63V to ja bym je wszystkie wymienił, bo to znacznie tańsze niż nowy sterownik,dodatkowo mógł paść któryś z mosfetów fazowych. Jest trochę roboty ale sądzę,że warto takich pomiarów dokonać jeśli tego wcześniej nie zrobiłeś. |
|
|
|
|
Soboot
początkujący
Dołączył: 31 Sty 2018 Posty: 11 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Czw 08 Lut, 2018
|
|
|
Witam po przerwie. Z powodu słabego dostępu do elektroniki w miejscu w którym się obecnie znajduję (Belgia), postanowiłem zrobić to na co mogę sobie pozwolić. A więc, rozebrałem sterownik i poprawiłem wszystkie pola lutownicze do których był dostęp hot airem. Złącza z czujnikami i stacyjką zlutowałem, usuwając kostki. I po poskładaniu... problem nie występuje więcej! Poprawiłem jednocześnie wszystkie newralgiczne punkty w których kable mogły się łamać lub przecierać. Jak na razie wszystko jest ok, chociaż jeszcze nie było testów drogowych. Także problem rozwiązany choć dokładnie nie jestem w stanie określić przyczyny. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|