Przesunięty przez: tas Czw 12 Paź, 2017 |
Koszyki do łączenie po trójkącie (plaster miodu) |
Autor |
Wiadomość |
piotrrs11
brygadzista
Pomógł: 3 razy Wiek: 30 Dołączył: 28 Mar 2014 Posty: 270 Skąd: Sulejów/Wrocław
|
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018
|
|
|
A gdyby tak zalać ogniwa jakimś olejem...?
Uszczelnienie tego nie powinno stanowić większego wyzwania |
_________________ some random strrrr |
|
|
|
|
sbom
początkujący
Dołączył: 08 Sie 2011 Posty: 36 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: Pon 29 Sty, 2018
|
|
|
Zawsze można zrobić chłodzenie wodne jak w tesli .
Między ogniwami umieszczony jest cienki przewód z cieczą. |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Wto 30 Sty, 2018
|
|
|
No widzicie, to jest kurcze dyskusja na poziomie, to jest wyżyna intelektu. Właśnie po to jest forum. Zaraz w kupie coś wymyślimy, nowy wynalazek opatentujemy - nowatorskie chłodzenie ogniw w e-bikach Chłodzenie, jak również zimą podgrzewanie. Słyszeliście, że zimny akumulator jak mu się od razu da popalić, to gwałtownie i bezpowrotnie traci pojemność. Chyba u Tasa na blogu to słyszałem. |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
A czemu zwyczajnie nie wymusic obiegu powietrza wentylatorem klasy pecet a miedzy ogniwa dac przegrody kierujace to powietrze slalomem? Mozna dodac filtry powietrza zeby kurzu nie napchac i wlacznik bimetal na 30/ 40 stopni.. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
wtedy zamiast równomiernie nagrzanego akumulatora byłby chłodny z jednego końca i rozgrzany z drugiego
Trzeba by dawać kilka wentylatorów, robić tunele, kierować powietrze równomiernie... i po co to wszystko. Nie lepiej zrobić aku prawidłowo, tzn tak, by się nie grzał i sprawa zamknięta |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
Passat_EQ
prezes
Pomógł: 15 razy Dołączył: 08 Paź 2016 Posty: 580 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 04 Lut, 2018
|
|
|
Tez racja ze tworzymy problemy na sile. Tyle konstrukcji jezdzi na bateriach i realnie malo komu temat temperatury stanal problemem. Tesla ma 8 lat gwarancji na baterie stad moze chec maksymalizacji zycia.
ps. W srode smigalem p85 https://youtu.be/-1Va4yR6350 |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018
|
|
|
A jest sens dawać sterownik do środka? Czy to niepotrzebne podgrzewanie akusów? Mam X-2 Barmala i podobno nieraz się potrafi grzać. Falcony mają sterownik z reguły na zewnątrz. |
|
|
|
|
tas
szef tas
Pomógł: 154 razy Dołączył: 02 Kwi 2012 Posty: 6169 Skąd: Beskidy
|
Wysłany: Pią 16 Lut, 2018
|
|
|
Odwrotnie jest.
Czy jest sens sterownik dawać na zewnątrz skoro można w środku jeśli jest miejsce.
Poza tym, mam w wątpliwości, czy ten sterownik się nadaje do konstrukcji tego typu jak Falcon... |
_________________ Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018
|
|
|
Barmal x-2 nie nadaje się do Falcona, za słaby. Czyli lepiej dać sterownik do środka jak jest miejsce i nie patrzeć, że może podgrzać czasem akusy? A co się bardziej grzeje BMS, czy sterownik? Przyjmijmy, że wszystko zostało złożone optymalnie, wszystkie komponenty dobrze współgrają. |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018
|
|
|
W swoim falconie mam 4 czujniki temp. Dwa w aku, jeden w sterowniku i max temp. sterownika w czasie upału to 58st. A tak w lecie jest poniżej 50st. Róznica temperatura pomiędzy środkiem aku a jego krawędziami w czasie jazdy po górach to 10st( środek 40st czasem więcej, krawędź 30st) Wątpię, aby sterownik oddawał duża ciepła na aku. Gdyż, nawet jak sterownik był zimny to aku zawsze grzał się tak samo. |
_________________ Kilka moich konstrukcji:Gordon 6kW (Adaptto)
Hatak 6kW (Sabvoton)
Kross level a6 3kw |
|
|
|
|
henio
brygadzista
Dołączył: 16 Sie 2017 Posty: 286 Skąd: Polska
|
Wysłany: Pon 19 Lut, 2018
|
|
|
Czyli jak jest miejsce, sterownik ląduje zawsze do środka skrzynki. Dzięki. |
|
|
|
|
ap0f1s
prezes
Pomógł: 15 razy Wiek: 36 Dołączył: 02 Paź 2014 Posty: 757 Skąd: Kęty
|
|
|
|
|
maciek72
młodzik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 59 Skąd: BLACHOWNIA
|
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018
|
|
|
A ja z innej beczki,pomysł fajny,producent nasz, super.Szkoda tylko że normalnej ilości (100 szt na pakiecik 14s10p) pan Markkar nie sprzedaje ,rozmowe można zacząć od 500 szt.A po mniej to do zaprzyjaznionego sklepu a tam już 40% drożej.Ja wiem biznes to biznes ale jak producent robił prototypy to koledzy z forum testowali za free a teraz dla forum stawia sie szykany.Może i urwałem sie z księżyca ale feer było by dac choćby symboliczny rabacik dla forum a już napewno nie stawiać takich ograniczeń.Pozdrawiam |
_________________ Maciek |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018
|
|
|
W każdej działalności gospodarczej rozróznia się ilości hurtowe i detaliczne, ceny hurtowe i detaliczne.
Tym bardziej w taniej drobnicy.... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
maciek72
młodzik
Pomógł: 8 razy Dołączył: 22 Paź 2017 Posty: 59 Skąd: BLACHOWNIA
|
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018
|
|
|
Tu to nie o to chodzi .Jest chyba oczywistym że to forum detalistów nie hurtowników |
_________________ Maciek |
|
|
|
|
|