|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Ładowanie aku z wiatraka |
Autor |
Wiadomość |
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 03 Sty, 2010 Ładowanie aku z wiatraka
|
|
|
Chciałbym udostępnić ładowanie EV z wiatraka. Ma ktoś pomysł jak to rozwiązać?
W pojazdach znajdują się różne typy akumulatorów i różne napięcia. Poza tym napięcie z wiatraka też nie jest na stałym poziomie.
Jakie urządzenie by umożliwiło ładowanie np poprzez zadanie jakim prądem można ładować. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 03 Sty, 2010
|
|
|
Prawidłowo w pojazdach jest potrzebne do ładowania napięcie 230VAC, a z tym nie ma problemu przy wiatrakach, wszystkie rozwiązania prawidłowo przewidują montaż przetwornicy z akumulatorów na 230VAC (np.: UPS, albo inna przetwornica), a z tej przetwornicy zasilamy np. pokładowy prostownik auta EV. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Sty, 2010
|
|
|
Prawidłowo, to potrzebne jest napięcie nieco wyższe, niż napięcie akumulatora.
Po kiego robić po drodze niepotrzebne przemiany i tracić sprawność? |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
Mam na myśli "przelewanie" bezpośrednio z DC na DC. Systemy wiatrakowe rzeczywiście mają cały zestaw, który na wyjściu podaje 230VAC 50 Hz. Energetycznie korzystniej jest pominąc 2 przemiany |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 10 Sty, 2010
|
|
|
A jaki masz zakres DC na wiatraku?
Rozumiem, że interesowało by Cię coś takiego:
przetwornica DC-DC, powiedzmy in. 12V-72V out 12V.
Do tego można podłączyć ładowarkę modelarską na 12V (na takie napięcie są najczęściej) obsługującą wszystkie rodzaje ogniw i szeroką gamę napięć akumulatorowych.
czy są przetwornice obsługujące tak szeroki zakres napięc wejściowych to nie wiem. Zapewne są takie na mniej więcej 15-48V, nie wystarczy? |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 14 Sty, 2010
|
|
|
A tak w ogóle (abstrachując od wiatraków), spotkał się ktoś z ofertą przetwornicy 72V na12V?
Bo przeglądnąłem net w poszukiwaniu i nie znalazłem. |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Pią 15 Sty, 2010
|
|
|
benerator mam nawet do 300v |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 15 Sty, 2010
|
|
|
a od ilu V że tak powiem jest "użytek"?
Może pochwalisz się zdjęciami, dokładniejszymi danymi tech. tej siłowni, jesli nie tajemnica? |
|
|
|
|
rarek
dyrektor
Wiek: 50 Dołączył: 24 Paź 2008 Posty: 476 Skąd: Ozorków
|
Wysłany: Sob 16 Sty, 2010
|
|
|
Narazie nie ma się czym chwalić
Bardziej przypomina strach na wróble niż siłownie wiatrową.
A ten PMS to jeszcze w piwnicy ni ena gondoli |
_________________ 24S LiFePO4 30Ah; 66s2p NiMH 6,5Ah;
26s2p 53Ah lipol; 26s54p 2,2Ah Li-ion;
http://egear.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|