Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km |
Autor |
Wiadomość |
YesS
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lis 2017 Posty: 23 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: Śro 21 Lut, 2018
|
|
|
Zdecydowanie dużo mniej ... |
|
|
|
|
ForzaNapoli
początkujący
Dołączył: 14 Paź 2017 Posty: 48 Skąd: Napoli
|
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018
|
|
|
Mam bbshd po przejechaniu ok 5 km z predkoscia 60 km nawet niebyl lekko cieply.pobieral 30A bateria u mnie nienagrzewa sie powyzej 25 stopni czy to jazda czy ladowanie . Tak bynajmniej pokazuje bms bluetooth. Mam akku 13s5p po przejechaniu 10 km zabiera 2 V z 54 na 52 po 20 km zostaje mi 50 V bardzo lekko wspomagam nogami jazda z predkoscia ok 35 km |
|
|
|
|
djmarcin56
prezes
Pomógł: 5 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sie 2016 Posty: 522 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018
|
|
|
ForzaNapoli z jakich ogniw masz aku? |
_________________ Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji |
|
|
|
|
smdrwf12300
młodzik
Dołączył: 12 Cze 2017 Posty: 54 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018
|
|
|
Generalnie moje przemyslenia co do baterii są nastepujace:
- bateria max 10-12 Ah
- montaz boczny
- ogniwa 3.4Ah z pradami 10A w konfiguracji 3-4 rownolegle .
A teraz powiem dlaczego zmieniłem zdanie i idę w małe pojemności :
- 12 Ah daje mi zasięg ok 80-100km ( 1-1.5 Ah na 10 km )
- rower waży w granicach 22 kg
- przejechanie 80-100km przy prędkosci 15-20km to +/- 5-6 godzin ( ja mam zazwyczaj dość)
- ładowanie ... ładowarki 200W dają ok 3-4A i są do zmieszczenia w plecaku ( ok 1kg z kablami ) ... jak nam zabrakinie "prądu" to da się to jeszcze jakos podładowac w knajpie jedzac obiad i nie zwracając uwagi co podpinamy do gniazda 220v .
Duże pojemnosci baterii do roweru na "wyprawe" nie maja uzasadnienia.Generalnie brak jest gniazdek do ładowania i ile możemy naładowac w ciagu 1-2 godzin z małej ładowarki 3-6Ah ? ... po co więc wozic dodatkowy balast ? .Nawet jak wypali plan "elektrycznych słupkków " premiera Morawieckiego to i tak one nie beda dla nas ( i tak musimy miec swoje ładowarki ) ... tak na marginesie rozmawiałem z włascicielem firmy ktory będzie montowała takie słupki tylko po hotelach bo to podobno jedyne miejsca gdzie są odpowienie zapasy mocy z Zakładow Energetycznych umozliwiajace ładowanie z mocą 6kw ... jak juz przyjada 2 samochody to bedzie problem.Generalnie nie ma infrastruktury do ładowania rowerów elektrycznych wiec na wyprawy 10-20 dni zostaja nam tylko własne nogi niestety |
|
|
|
|
ForzaNapoli
początkujący
Dołączył: 14 Paź 2017 Posty: 48 Skąd: Napoli
|
Wysłany: Czw 22 Lut, 2018
|
|
|
Z tym zasiegiem na 12 Ah to pojechales ostro. No chyba ze na 70 V. Mam aku z ogniw panasonic PF 2900 |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018
|
|
|
Dlatego napisal- przejechanie 80-100km przy prędkosci 15-20km to +/- 5-6 godzin
A przy tym zapewne zakladal lekkie wspomaganie...
Proponuję tylko nie zakładać 10A na ogniwo, bo to tylko w reklamie.,,,pojedynczego, chlodzonego ogniwa a niew ciasnym, równoległym pakiecie. |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
smdrwf12300
młodzik
Dołączył: 12 Cze 2017 Posty: 54 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018
|
|
|
Ad ForzaNapoli : sprawdziłem statystyke z OruxMap .Trasa 73.3km ( 7:45 Total time):
- średnia prędkość Ruchu :14.96km/h ( czas ruchu 4:53 godziny )
- Max wysokość 722m
- Czas wznoszenia ( podjazd ) 3:30 godziny
- Czas opadania ( zjazdy) 2:58 godziny
Rower : Fabryczny sztywniak z Yamaha 250W + bateria 11Ah ( napiecie na ładowarce 42V ) . Z tego co pamietam zostalo mi baterii na ok 19km. Córka która nie przekracza 52kg paradoksalnie wyjechała swoją baterie prawie do ZERA ... jedziła zrywami i dla fanu scigała się pod górke z kolarzami na treningu ( jaką ci goście mają kondycje ... naprawde pozazdroscic ) i wychodziło prawie za kazdym razem ze miała większe zuzycie o ok 10% niz ja z waga 76kg . Wiec wszytko zalezy od stylu jazdy. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
smdrwf12300
młodzik
Dołączył: 12 Cze 2017 Posty: 54 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018
|
|
|
Nie była to trasa po płaskim ... start z poziomu morza.
trasa.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 341 raz(y) 342,83 KB |
|
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018
|
|
|
Jak widać jest rozjazd w rozumieniu zasięgu, który zależy od stylu jazdy, co najlepiej obrazuje symulator:
http://www.electricbikesimulator.com
Aku 36V 11Ah to jakieś 400Wh mocy. Silnik 250W pewnie w szczycie daje 500W więc gdybyś użył 100% mocy przy podjazdach to miałbyś go na 48min.
Jeśli Tobie po 3,5h podjazdów zostało jeszcze coś z tych 400Wh to znaczy, że miałeś średnie wspomaganie na poziomie 400Wh / 3,5 = 114W.
Ok... Taki styl.
Ja z kolei na taką traskę potrzebowałbym aku 3,5 * 500W = 1750Wh, czyli jakieś 48Ah bo skoro mam silnik 500W to nie kupowałem go po to, żeby go wozić...
Mojego bbs02 właśnie w ten sposób zamierzam wykorzystywać ze średnią mocą ~700W, to mi da jakąś średnią przeletową na pagórkowatych trasach (średnio 3-4% nachylenia) w okolicy 30km/h i zasięg przy aku 1500Wh jakieś 60-70km.
Z tym aku przy Twoim stylu zrobiłbyś jakieś 250km. |
_________________ Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd https://cutt.ly/ge8jop2 |
|
|
|
|
Yin
prezes
Pomógł: 9 razy Dołączył: 24 Lut 2014 Posty: 805 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pią 23 Lut, 2018
|
|
|
smdrwf12300 napisał/a: | Generalnie nie ma infrastruktury do ładowania rowerów elektrycznych wiec na wyprawy 10-20 dni zostaja nam tylko własne nogi niestety |
Nie jest to do końca prawda bo podładujesz się na każdym campingu czy agroturystyce. Czasem nawet robiąc zakupu w sklepie po drodze można spotkać lokalsa który się zainteresuje rowerem i zrobić akcje typu - ok to ja panu poopowiadam co i jak a pan da mi się chwilę podładować . |
|
|
|
|
kagemar
początkujący
Dołączył: 13 Sty 2018 Posty: 20 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Pon 26 Lut, 2018
|
|
|
Gdzie najlepiej kupić Bafanga BBS02? Najlepiej z przesyłką z EU żeby ominąć VAT. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
Wysłany: Wto 27 Lut, 2018
|
|
|
kagemar napisał/a: | Gdzie najlepiej kupić Bafanga BBS02? Najlepiej z przesyłką z EU żeby ominąć VAT. |
Tu: https://www.aliexpress.com/store/1314442
Pytanko do bbs02b
Po odpaleniu silnika z prędkościomierzem odcinał mi moc przy 25km/h. Czekam na kabel od pracowitych ludzi ze wschodu więc po prostu zdjąłem prędkościomierz. Teraz biegi 1-9 sterują mocą bazując na kadencji (prędkość pedałowania).
Pytanie: czy będzie można ustawić sterowanie mocą na podstawie prędkościomierza z pominięciem kadencji? Czyli w ten deseń:
1 - current 10% do 15km/h
2 - current 20% do 17km/h
3 - current 30% do 20km/h
itd... |
_________________ Moja przygoda z ebike od 2017:
Damka 28" https://cutt.ly/7e8jyMJ
Dla syna 26" https://cutt.ly/Fe8juR3
Dla syna 24" https://cutt.ly/ue8ju03
Full 29" MXUS 30H 1500W https://cutt.ly/3e8jiaG
Od 2019 100% bezprąd https://cutt.ly/ge8jop2 |
|
|
|
|
pawextelinfo
stażysta
Wiek: 42 Dołączył: 13 Maj 2016 Posty: 183 Skąd: Węgierska Górka
|
Wysłany: Wto 27 Lut, 2018
|
|
|
[quote="leszcz"] kagemar napisał/a: | Gdzie najlepiej kupić Bafanga BBS02? Najlepiej z przesyłką z EU żeby ominąć VAT. |
Tu: https://www.aliexpress.com/store/1314442
Ja kupiłem 12 lutego z wysyłką z EU i ani słychu ani widu. A miało być szybciutko |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
|