|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Konwersja roweru mały prześwit ramy |
Autor |
Wiadomość |
Iceberg
początkujący
Dołączył: 04 Lut 2018 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Nie 18 Mar, 2018 Konwersja roweru mały prześwit ramy
|
|
|
Przywitam się na wstępie.
Dzień dobry.
Chcę ebika dlatego postanowiłem przerobić swój rower, bo go lubię, jest mój i dobrze się na nim jeździ.
Jedyny problem to mało miejsca w ramie
Założenia
- głównie miasto i lekki teren
- prędkość ok 40km/h
- zasięg 80km
Co wymyśliłem:
- silnik 1000-1500W
- sterownik 20-25A ... czy może 30A
- bateria 13s p ile wejdzie będę zamawiał
- skrzynka, zrobię próbę z pleksy lub pcv spienionego, mam mało miejsca więc całe światło na baterie a sterownik musi wejść obok.
Pytania i wątpliwości
- silnik, nie wiem czy ten z wyższym momentem czy ten szybszy (do ciągnięcia ja z rowerem pewnie +130kg)
- czy ktoś w Warszawie robi baterie niestandardowe, sam pakiet lub na gotowo
- hamowanie regeneracyjne, w zestawch są klamki na linki, jak to rozwiązać przy hydraulikach, jakieś czujniki
- czujnik pas też w zestawach, czy mi potrzebny, jakie ma korzyści
- ile szerokości musi mieć skrzynka żeby wszedł pakiet i obok sterownik
Na ten moment to wszystko, jak coś mi przyjdzie do głowy to będę pytał.
Dziękuję i nich moc będzie z Wami.
IMG_20180106_135344.jpg Zdjęcie roweru |
Pobierz Plik ściągnięto 315 raz(y) 4,57 MB |
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018
|
|
|
W hydraulikach kontaktron i magnes sie mocuje na klamce tak by przy nacisku rozłączał stacyjkę czyli de facto wyłącza silnik jesli poszukasz to znajdziesz w ofercie sklepów e-bike'owych . Czujnik pas zapewnia wspomaganie czyli gdy pedałujesz czujnik pas wysyła sygnal do sterownika by uruchomił silnik który cie wspomaga zaleta jest że jednak sie ruszasz cokolwiek a nie tylko wozisz zadek na mantece czyli zysk na zdrowiu a bonusem jest zysk na zasięgu ze wspomaganiem dalej dojedziesz niz na samej manetce.
Na ogniwo potrzeba około 7cm a sterownik to kolejne 5cm ja bym dał skrzynke we wnatrz szeroko na dwa ogniwa a sterownik gdzies nad nimi upchał w skrzynke, wrzuc fotke roweru to wiecej mozna gdybac |
|
|
|
|
Iceberg
początkujący
Dołączył: 04 Lut 2018 Posty: 9 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 19 Mar, 2018
|
|
|
Zdjęcie ramy w załączniku.
Hamulce z czujnikami załatwią hamowanie regeneracyjne. Wracając do czujnika pas czy on działa na zasadzie on/off silnika czy ma jakiś wpływ na siłę wspomagania w funkcji kadencji?
Jeśli w skrzynce bateria i siewnik obok wtedy skrzynka musi mieć 12 cm w środku. Liczę ze pakiet max 13s7p by mi wszedł ze sterownikiem z boku, ale to się okaże jak skrzynka będzie.
Proponujesz zrobić pakiet w dwóch rzędach? Warto to rozważyć tylko wtedy bateria będzie w dwóch częściach, 14 cm wewnątrz czy to nie za szeroko do jazdy? |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 20 Mar, 2018
|
|
|
Dwa klastrony z ogniwami ale jeden bms po zfoliowaniu bedzie jak jedna cegła:P |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|