ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana LVC - Low Voltage Cut-Off
Autor Wiadomość
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017   

Dotarł dziś do mnie nowy GT1500 i chciałem zmienić LVC z 13S na 20S (74V)

I jakie było moje zdziwienie, otwieram obudowę a tu inna płytka niż w starym (tym którym jest w poradniku)

Widzę coś takiego:



Rozumiem że mam połączyć któreś z tych pól , tylko trochę mnie zaskoczyły wartości, nie wiem czego one się tyczą, ktoś mi może powiedzieć które będzie dobre dla 20S ?

Pytanie dodatkowe czy ta wersja czymś się jeszcze różni od tej poprzedniej?
 
 
tas 
szef


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6156
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 28 Cze, 2017   

One się tyczą napiecia znamionowego, czyli 20s to 72V znamionowo
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 801
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018   

O mam dokładnie tą samą niespodziankę co Mitar :) Wystarczy jak je połączę cyną czy muszę szukać jakiegoś rezystorka?
 
 
tas 
szef


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6156
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018   

jakbyście nie znaleźli to za też mogę popatrzyć i poszukać nowego rezystora, ale to za 2-3 dni
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 801
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018   

Panowie sfajczę coś jeśli pominę rezystorek i zmostkuję zworkę cyną? :)
 
 
tas 
szef


Pomógł: 154 razy
Dołączył: 02 Kwi 2012
Posty: 6156
Skąd: Beskidy
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018   

jeśli zwiększasz rezystancje to podnosisz próg LVC
_________________
Silniki, sterowniki : SKLEP tel: 792304416
Kod rabatowy: "FORUM"
Ogniwa: SKLEP
Blog o ebajkach BLOG
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 801
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018   

To może opisze dokładniej: mam ten sam sterownik co Mitar z czterema polami: 60v, 64v, 72v, 80v. Oryginalnie żadna zworka tam nie występuje więc zastanawiam się czy producent niejako nie ułatwił życia użytkownikom i nie wystarczy tylko odpowiednich dla danego regenu pinów ( u mnie 60v) połączyć cyną.
 
 
Mitar 
kierownik



Pomógł: 5 razy
Wiek: 37
Dołączył: 07 Gru 2016
Posty: 376
Skąd: Gliwice
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018   

Ja dałem tam po prostu cynę na pole 72V łącząc te 2 miejsca (bez uzycia rezystora) i śmiga do teraz , hamowanie reg. działa :)
 
 
Yin 
prezes


Pomógł: 9 razy
Dołączył: 24 Lut 2014
Posty: 801
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 10 Sty, 2018   

O i o to chodziło, dzięki :)
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 14 Kwi, 2018   

jakie LVC ustawić dla pakietu 16s aby regen działał poprawnie? Celowałbym w 51-52V.
Ktoś wie jakie LVC będzie przy zworce na 60V?
 
 
atomek1000 
szef



Pomógł: 48 razy
Dołączył: 08 Lis 2014
Posty: 1895
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2018   

Powinno być ok. 51v
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 24 Kwi, 2018   

Dziękuję.

Ustawienie zworki na 60V zmieniło próg odcięcia na 52,5V - regen zaczął działać ale moim zdaniem trochę za wysoko odcina (3,28V/ogniwo) przez co się traci ok 2Ah.

Ale po zmianie rezystora przy zworce z 7,5k na 9,1k odcięcie zmieniło się na 50,2V (3,14V/ogniwo) i regen nadal działa.

Fabryczne odcięcie w GT1500 było ustawione na 41,5V i regen nie działał.
 
 
Boe 
początkujący


Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Pułtusk
Wysłany: Pią 08 Cze, 2018   

Witam, odkopię trochę temat, bo walczę z tym aktualnie, Sterownik LH1500, podobne rozwiązanie jak uMitar, takie same zwory, z tym, że fabrycznie zworę mam na 80V, instalację mam na 17s,
Która zworka do zalutowania?, regen nie działa, odcięcie przy 51V
https://photos.app.goo.gl/yVPwrvVdJqC3wR1G3

https://photos.app.goo.gl/CU5F4vPBAVhUeu4S2
 
 
esati 
stażysta


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Lip 2017
Posty: 195
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 10 Cze, 2018   

pewnie żadne z powyższych, ale ja bym dał zworkę na 60V wtedy powinno odcinać przy około 3,1V/ogniwo i regen powinien jeszcze działać.
 
 
Boe 
początkujący


Dołączył: 07 Cze 2017
Posty: 7
Skąd: Pułtusk
Wysłany: Pon 11 Cze, 2018   

esati napisał/a:
pewnie żadne z powyższych, ale ja bym dał zworkę na 60V wtedy powinno odcinać przy około 3,1V/ogniwo i regen powinien jeszcze działać.


a wytłumacz mi proszę, jakie warunki muszą być spełnione by zadziałał ten regen ?
bo tak, w 17S w nominale wychodzi 62,9V, czyli bardziej pasuje mi to na zworę 64V,
no i te napięcie odcięcia, regen zaczyna działać gdy napięcie odcięcia jest już uzyskane? czy przy dobrze ustawionym LVC, regen powinien działać przy całym zakresie napięć rozładowania aku? czy pod koniec rozładowania aku? walczę z tym i dojść nie mogę bo nie ogarniam tych podstawowych kwestii. dzięki za pomoc
pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group