|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Wybór silnika i sterownika |
Autor |
Wiadomość |
Mateusz787
młodzik Mathew
Wiek: 22 Dołączył: 04 Maj 2018 Posty: 53 Skąd: Świętokrzyskie
|
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 04 Maj, 2018
|
|
|
Dwa pierwsze silniki różnią sie nie tylko wyglądem pierwszy to starsza generacja i jest przystosowany do montażu wolnobiegu ( ma gwint do nakręcenia wolnobiegu 5-9rz) drugi jest droższy nowa generacja (szersze magnesy o 10% w porównaniu ze starszą generacja )i posiada opcje zamontowania kasety 7-9rz oba rozwijają podobne prędkości maja tzw szybki nawój 10x6 wersja 7x9 jest wolniejsza ale ma lepsze przyspieszenie , sterownik gt1500 mieści się w "gustach" tych silników nic nie stoi na przeszkodzie żeby zasilać je 60v bateryjką tylko warto wówczas zadbać o zabezpieczenie termiczne lub monitoring temperatury |
|
|
|
|
maniek76
początkujący
Dołączył: 01 Maj 2018 Posty: 9 Skąd: pkn
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2018 Re: Wybór silnika i sterownika
|
|
|
Napisz do użytkownika "glebor" ona ma fajne zestawy i doradzi. Sam dopiero wchodzę w EV |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2018
|
|
|
Mateusz787, po pierwsze są różne modele silników, sterowników, itd, bo każdy ma inne potrzeby i możliwości. A ty nie podałeś swoich, więc nie ma jak CI doradzić.
Po drugie sterownik wytrzyma z każdym silnikiem i baterią (jeśli chodzi o ilość amper). To bateria musi wytrzymać pobór prądu, a silnik podanie mocy, jaką daje sterownik.
Co do BMS'a to powinien przerwać ładowanie, jeśli podasz za dużo amper. |
|
|
|
|
Mateusz787
młodzik Mathew
Wiek: 22 Dołączył: 04 Maj 2018 Posty: 53 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2018
|
|
|
madejp napisał/a: | Mateusz787, po pierwsze są różne modele silników, sterowników, itd, bo każdy ma inne potrzeby i możliwości. A ty nie podałeś swoich, więc nie ma jak CI doradzić.
Po drugie sterownik wytrzyma z każdym silnikiem i baterią (jeśli chodzi o ilość amper). To bateria musi wytrzymać pobór prądu, a silnik podanie mocy, jaką daje sterownik.
Co do BMS'a to powinien przerwać ładowanie, jeśli podasz za dużo amper. |
Rower do asfaltu i szutru, w okolicy dość lekkie górki, silniki te wybrałem i nwm czy zestaw bedzie dobrze współgrał w sensie sterownik i silnik. Stosując silnik 7x9 dałbym napięcie 60v by te 50km/h jechał a natomiast przy 10x6 48v i teraz nwm który silnik wziąść i jeszcze jaki sterownik czy sinus czy na "kwadrat" jakoś tak chyba sie te standardowe nazywały :/ |
|
|
|
|
Darki
stażysta darki
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 195 Skąd: podkarpackie
|
Wysłany: Nie 06 Maj, 2018
|
|
|
Mateusz787 napisał/a: |
Rower do asfaltu i szutru, w okolicy dość lekkie górki, silniki te wybrałem i nwm czy zestaw bedzie dobrze współgrał w sensie sterownik i silnik. Stosując silnik 7x9 dałbym napięcie 60v by te 50km/h jechał a natomiast przy 10x6 48v i teraz nwm który silnik wziąść i jeszcze jaki sterownik czy sinus czy na "kwadrat" jakoś tak chyba sie te standardowe nazywały :/ |
Jeśli rower do asfaltu to spokojnie można dać silnik 10x6 i sterownik uniwersalny blokowy 45A, na prostej nic mu nie będzie choć powiedzmy bezpieczniej dać te 30A, można też dać sinusa będzie pólka wyżej albo wektorowego Sabvotona i to już będzie wypas.
Silniki na kasetę mają jeszcze jeden plus w postaci czujnika temperatury NTC20K który można wykorzystać do monitorowania temperatury i ew zabezpieczenia przed przegrzaniem.
Miałem te same dylematy, dać to czy to a to a tamto heh .
Na początku poszedłem po najtańszej najprostszej linii by zobaczyć z czym to się je a potem było tylko już mało.
Jak dasz 7x9 to przy 48V będzie wolny, przy 60V te 50km/h to max a nawet lekko mniej ale za to większy moment .
Sterownik czy sinus czy kwadrat hmm. Do sinusa jest już wyświetlacz i sterowanie z jego poziomu i więcej ustawień, poza tym inaczej trochę chodzi, działa jakby ciszej bardziej miękko zależy od ustawień. A kwadrat no to taki podstawowy sterownik od którego chyba każdy zaczynał.
Ogólnie to kwestia zawsze pieniędzy i decyzji.
Na cokolwiek kolega się zdecyduje zawsze będzie ta chęć sprawdzenia czegoś innego być może lepszego . |
_________________ SPRZEDAM Drobiazgi z SZuflady Polecam Lampki CREE
tel. 693 004 127 |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 06 Maj, 2018
|
|
|
Miałem podobny dylemat jaki silnik do trajki wsadzic ,wyszedłem z założenia że głównie będę jeździć na wspomaganiu a manetka będę sie wspomagać przy ruszaniu gdy to jest konieczne ( światła , skrzyżowania ...wyścigi na 1/4mili ;P ) przełożenia w moim rowerze przy kadencji 90 pozwalają osiągnąć teoretycznie 50km/h ale puki co przed elektryfikacją udało sie wykręcić 42km/h:P wiec wybrałem 7x9 i max na wspomaganiu to nieco ponad 40kmh . jesli miałbym pomykać sama manetka wybrałbym mocniejszy silnik np maxus3k turbo |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018
|
|
|
Czyli jak zrozumiałem jeździć zamierzasz raczej szybko, więc tak jak koledzy radzą, 10x6 będzie dla Ciebie lepszy. Jeśli chodzi o sterownik, to jeśli nie przeszkadza Ci specyficzny dźwięk (większości nie przeszkadza), to wybierz blokowy zamiast sinus. A jeśli chodzi o sabvotona, to przy tej konfiguracji, jeśli sam nie wiesz, że go potrzebujesz, to znaczy, że go nie potrzebujesz i wystarczy blokowy. |
|
|
|
|
Mateusz787
młodzik Mathew
Wiek: 22 Dołączył: 04 Maj 2018 Posty: 53 Skąd: Świętokrzyskie
|
Wysłany: Pon 07 Maj, 2018
|
|
|
Chodzi też oto że jeżeli wybiore sterownik sinus to moge podpiąć wyswietlacz lcd, i móc kontrolowac temp silnika, a przy standardowym sterowniku wypadało by sie zaopatrzyć w "watomierz" tak zwany "pikacz". Apropo pikacza idzie gdzieś kupić gotowego?
i jeszcze jedno jezeli te nowsze silniki maja czujnik temperatury NTC20K
a sterownik(sinus) posiada funkcje monitorowania temperatur z czujnikiem NTC10K to czy to będzie działac jeżeli podepne silnik z czujnikiem NTC20K a sterownik z czujnikiem NTC10K? |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 08 Maj, 2018
|
|
|
Jak nic nie zmienili, to jedyne przydatne informacje, to napięcie, prędkość, przejechane kilometry, aktualna moc i możliwość zmiany stopnia wspomagania, ale tego raczej nie będziesz używał przy mocnym silniku. Niestety, nie wiem czemu, nie podają zużytej energii ani zużycia na kilometr. A to mają watomierze.
Czasami pojawiają się w dziale sprzedam. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|