|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Elektryfikacja KANDSa Galileo - Czy to ma sens ? |
Autor |
Wiadomość |
zielony
początkujący ......
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 20 Maj, 2018 Elektryfikacja KANDSa Galileo - Czy to ma sens ?
|
|
|
Cześć,
jestem Kuba i od kiedy na leśnej ścieżce pod górkę wyprzedził mnie Falcon zapragnąłem zbudować elektryka.
Mam pewien budżet (3K zł) i kilka głównych założeń, prośba o weryfikację i konstruktywną krytykę mojego projektu.
ZAŁOŻENIA :
* Rower do dojazdów do pracy około 13 KM w jedną stronę, różnica poziomów około 150m
* 90 % asfalt/ścieżki 10 % las, polna droga
* Rower ma być namiastką motocykla z którego musiałem zrezygnować.
* Budżet około 3K zł
BUDOWA :
* Chciałbym wykorzystać jako bazę mój obecny rower KANDS Galileo (28 cali), teraz pytanie do Was czy to dobry pomysł i dlaczego nie
?
Dlaczego chciałbym go wykorzystać ? Wygodnie mi się nim jeździ, nawet większe dystanse niż te do pracy. Odpada koszt nowej/innej ramy, rower mam 3 sezony i wiem co i jak w nim serwisować. W ramę idealnie wpasuje się trójkątna skrzynka.
Czego się obawiam ? ma słabe hamulce a ja chce średnio mocnego elektryka budować, czy jest sens kupować adaptery pod zaciski do hamulców tarczowych i to przerabiać ? rama jest stalowa i już jest ciężki, jesli dołożę elektograty będzie mega ciężki. Kands nie ma żadnej amortyzacji, wątły przedni widelec nie jest super stabilny przy szybszej jeździe, jest sens to wymieniać ?
* Silnik NINE CONTINENT RH2806 D (10X6)
* Sterownik LH1500, 60-72V, 45A
* Pakiet 60V, 18.2AH, 16S7P (TRÓJKĄT)
Jeśli macie złożony podobny zestaw prośba o opinie, jeśli do tego mieszkanie w 3M to chętnie się spotkam troche pogadać.
Pozdrawiam ! |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 20 Maj, 2018
|
|
|
rower trekingowy jak każdy inny da się zelektryfikować ale trzeba tak dobrać instalacje żeby nie przerosła jego możliwości jeśli rozpędzisz taki rower do 50-60km/h lepiej mieć dobre hamulce by się zatrzymać tam gdzie chcesz a nie tam gdzie cie zatrzyma przeszkoda czy silnik rh2806 D (10x6) w kole 28" to dobry pomyśl nie wiem, raczej będzie szybki(potencjalnie) coś w okolicach 65km/h ale przyspieszenie i ciąg będzie słaby i stosunkowo długo będzie dochodzić do prędkości maksymalnej zwłaszcza w 28" obręczy ,nie wiem czy lepszym wyborem nie będzie wersja 7x9 przy napięciu 60v w obręczy 28"osiągnie około 54km/h ale przyspieszenie będzie lepsze, niewiem czy bedzie mozliwe aby bateria która planujesz utrzymała wszystkie parametry jakie dla niej zakładasz ale o tym niech sie wypowie ktoś kumaty w składaniu bakterii . Mam nieco inny zestaw w wielu aspektach jednak podobny szczegóły tutaj https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=122312#122312 |
|
|
|
|
zielony
początkujący ......
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 20 Maj, 2018
|
|
|
Inc0 napisał/a: | rower trekingowy jak każdy inny da się zelektryfikować ale trzeba tak dobrać instalacje żeby nie przerosła jego możliwości jeśli rozpędzisz taki rower do 50-60km/h lepiej mieć dobre hamulce by się zatrzymać tam gdzie chcesz a nie tam gdzie cie zatrzyma przeszkoda czy silnik rh2806 D (10x6) w kole 28" to dobry pomyśl nie wiem, raczej będzie szybki(potencjalnie) coś w okolicach 65km/h ale przyspieszenie i ciąg będzie słaby i stosunkowo długo będzie dochodzić do prędkości maksymalnej zwłaszcza w 28" obręczy ,nie wiem czy lepszym wyborem nie będzie wersja 7x9 przy napięciu 60v w obręczy 28"osiągnie około 54km/h ale przyspieszenie będzie lepsze, niewiem czy bedzie mozliwe aby bateria która planujesz utrzymała wszystkie parametry jakie dla niej zakładasz ale o tym niech sie wypowie ktoś kumaty w składaniu bakterii . Mam nieco inny zestaw w wielu aspektach jednak podobny szczegóły tutaj https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?p=122312#122312 |
o to właśnie chodzi, czy w taki rowerze można przystosować hamulce do takiej prędkości żeby naprawdę działały a nie tylko wyglądały ? Nie mam mocowań na zaciski na ramie i widelcu, może taniej będzie kupić inną ramę ? jak u Ciebie spisują się te adaptery ?
fakt, 60 km/h nie jest mi potrzebne, lepszym rozwiązaniem będzie 7x9 |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Nie 20 Maj, 2018
|
|
|
niekoniecznie wszystko zalezy jakie przeznaczenie ma miec e-rower jesli potrzebujesz go żeby dojazdy do pracy uskuteczniać szybko i z niewielkim wysiłkiemna odległosc 20km twoja rama jest ok v-brejki dadza rade do 40km/h powyzej moze róznie byc a bateria nie jest potrzebna aż taka jaka sobie wydumałes 36v lub 48v i pojemnośc rzedu 15Ah beda nadto wystarczające jesli chcesz czegoś więcej..szaleństwa w lesie itp to raczej szukaj ramy full i 3k pln moze byc za mało ( mocny silnik wymusza odpowiednio duża i wydajna prądowo baterie a to juz jest droga rzecz ).
Mój rower jak widzisz to nietypowa konstrukcja ale miał od początku tarczowe hamulce hydrauliczne jedynie co zrobiłem to przystosowałem ich mocowanie go standardu mocowania is2000 dla tarcz 160,180 i 203mm żeby móc zamontować większe tarcze dla uzyskania większej siły hamowania. |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21 Maj, 2018
|
|
|
Ten rower na dojazdy do pracy się nada, ale nie ma sensu przewidywać większych prędkości na nim niż 35km/h przede wszystkim przez brak amortyzacji oraz kiepskie hamulce. Dlatego albo celuj tylko w dojazdy do pracy i kup do niego jakąś słabszą elektrykę, jakieś 350-500W, baterii tylko tyle, aby miały odpowiednią moc (ja polecam jako pierwszy pakiecik na dojazdy do pracy 3x Turnigy 4S 5Ah). Wtedy pewnie nie wydasz nawet połowy z budżetu.
Albo jak chcesz coś szybszego, to zwiększ budżet i zainwestuj w fulla. |
|
|
|
|
zielony
początkujący ......
Dołączył: 09 Maj 2018 Posty: 5 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22 Maj, 2018
|
|
|
Nie chcę pakować się w koszta związane z zakupem ramy full i osprzętu do niej. Będę elektryfikowal kandsa a gdy jego możliwości się skończą pomyślę nad ramą Full i przyłożę graty z poprzedniej ramy.
Podpowiedzcie jaki rozwojowy zestaw włożyć w ramę do mojego Galileo?
* Silnik NINE CONTINENT RH2806 D (7x9)
* Sterownik LH1500, 60-72V, 45A
* Pakiet 60V, 18.2AH, 16S7P (TRÓJKĄT)
Ww za mocny/za slaby/za ciezki/za drogi?
Do jakiego roweru montuje się zatem RH2806 D (7x9) ?
Chcę mieć fun z tego sprzeta, nie tylko jak tani pojazd roboczy ale fajna zabawka na weekend. |
|
|
|
|
Inc0
prezes
Pomógł: 21 razy Dołączył: 24 Lut 2018 Posty: 593 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Wto 22 Maj, 2018
|
|
|
na tej konfiguracji bedziesz miec szybki rower v-max ponad 50km/h i godziwe przyspieszenie oraz zasięg |
|
|
|
|
madejp
dyrektor
Pomógł: 21 razy Dołączył: 19 Paź 2015 Posty: 417 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 23 Maj, 2018
|
|
|
Zielony, po co sobie utrudniać życie. Zrób prost, z dopasowaną elektryką do roweru, to go łatwiej sprzedasz, jak już się zdecydujesz na full'a. A tak wydasz więcej kasy, fanu więcej raczej z tego nie będziesz miał i jeszcze cały czas będzie Ci chodziło po głowie, że MUSISZ tego fulla zrobić, bo się "kasa zmarnuje". I nie musisz się zastanawiać teraz, jakiego full'a, będziesz chał mieć w przyszłości. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|