|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Bafang 750W - subiektywna opinia po 200km |
Autor |
Wiadomość |
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
kagemar
początkujący
Dołączył: 13 Sty 2018 Posty: 20 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
malin
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lip 2018 Posty: 36 Skąd: gdynia
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Załączam zdjęcia, ale póki co tylko ogólne. Wygląda na standardową konstrukcję, ale czy napewno fabang będzie pasował tego nikt nie wywróży dopóki się go nie będzie instalować ...
20180725_192337.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 471 raz(y) 706,51 KB |
20180725_192326.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 375 raz(y) 723,51 KB |
20180725_192319.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 369 raz(y) 765,21 KB |
20180725_192307.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 478 raz(y) 858 KB |
|
|
|
|
|
szulik
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2018 Posty: 11 Skąd: KRK
|
Wysłany: Czw 26 Lip, 2018
|
|
|
Wczesną wiosną gdy robiłem konwersję też się głowiłem i mierzyłem na wszelkie sposoby czy mi spasuje Mid drive Bafanga do mojego roweru.
Mierzenie po stronie nienapędowej często nie ma sensu bo po stronie napędowej dolna rura często jest spłaszczona. Czyli dokładne zmierzenie jest możliwe tylko po zdjęciu korby.
U mnie z pomiarów po stronie nienapędowej wyglądało to mało obiecująco, liczyłem się z tym, że potrzebne będzie nawet 8mm podkładek i tym samym linia łańcucha będzie bardzo zła. Okazało się, że podkładka 2mm (do dostania na Allegro, aliexpress itp) załatwiła sprawę. Swój BBSHD wyposażyłem w tarczę Lekkie 42, która ma offset - tym samym linia łańcucha jest niemal idealna (idealnie trafia w zębaki 4-5 w 8 rzędowej kasecie).
W najgorszym wypadku, gdyby okazało się, że musisz włożyć dużo podkładek i linia łańcucha Ci ucieknie będziesz mógł pokombinować z przełożeniami na kasecie - przy jeździe ze wspomaganiem i tak używa się z reguły środkowych przełożeń, a skrajne duże raczej jako backup gdyby bateria padła, a droga do domu pod górę.
Zwróć uwagę, że BBSHD i BBS02 mają trochę inne wymiary - ja początkowo nieświadomie przymierzałem rower do BBS02, choć celowałem w zakup BBSHD. |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
malin
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Lip 2018 Posty: 36 Skąd: gdynia
|
Wysłany: Pią 27 Lip, 2018
|
|
|
Jeszcze raz dzięki Panowie !
Te dystanse/podkładki - czy chodzi o odsunięcie samej tarczy czy przesunięcie całego silnika na prawą stronę ? /chociaż efekt pewnie ten sam/ - może jakiś link proszę.
No i temat baterii - czy możecie mi kogoś polecić ? Wiem, że Kolega Glebor się tym zajmuje, ale może warto mieć jeszcze jakąś ofertę do porównania. Wiem, że nie będzie tanio..., ale jak już kupić to porządną baterię z pewnego źródła o nieoszukanych parametrach /min chciałbym 48V ~17,5Ah > 840Wh - czy taki zestaw pojeździ również po nieprzesadnych gdyńskich wzniesieniach ?
Gear sensor - czy muszę dokupić również kabel-przejściowkę czy aktualny model bbs02 ma już osobne łącze ? |
|
|
|
|
szulik
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2018 Posty: 11 Skąd: KRK
|
Wysłany: Pią 27 Lip, 2018
|
|
|
za pomocą podkładek odsuwasz cały silnik w prawo od ramy, po to by silnik nie opierał się od dolną rurę ramy. Bardzo ważne jest by silnik był równo i mocno przymocowany do ramy, w przypadku gdyby zahaczał o dolną rurę ten warunek nie będzie spełniony.
Tutaj masz dość skrajny przypadek zademonstrowany ale na zdjęciach zobaczysz o co chodzi: https://electricbike-blog.com/2015/11/19/get-a-bigger-hammer-bbshdbbs02-installation-problems-fixes-for-non-standard-bb-intrusive-chainstays/
Ja mam jedną baterię od Glebora, w drugim rowerze od batteryguru. Obie bardzo OK ale używam y dopiero kilka miesięcy. Stosunek cena/jakość u Glebora raczej nie do pobicia.
Ja ujeżdżam swój zestaw na trochę wyższych górkach w Małopolsce i nic się nie dzieje. Silnik czasem jest tylko ledwie letni.
Jeśli chodzi o gearsensor to ja go nie mocowałem - stwierdziłem, ze pojeżdżę i zobaczę czy jest konieczny. Po kilku miesiącach uważam, że prędzej kupię sobie manualny odcinacz napędu niż gearsensor. Jak się przyzwyczaisz do tego by umiejętnie biegi zmieniać to nic ci nie jest potrzebne, gdy się zapomnę to mogę lekko wcisnąć hamulec - jeszcze nie hamuje, a napęd odcina.
Z tego co wiem gearsensor mocujesz do jednego ze złącz do czujnika hamulców. |
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Nie 29 Lip, 2018
|
|
|
Przedwczoraj z własnej głupoty zaliczyłem cudowną glebę na zakręcie (na szczęście nie jechały samochody). Efekt - prawe przedramię w gipsie i szyna na mały palec prawej dłoni. Gratis obtarcia. Jak powrócę do sprawności, to ustawiam speed limit wspomagania na 25 lub max 30km/h. Zrobię to przez kabel USB aby nie korciło zmieniać w wyświetlaczu. Rower to jednak rower i trakcji jak w motocyklu nigdy miał nie będzie. |
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 29 Lip, 2018
|
|
|
Współczuję bo rozumiem,sam trzeci tydzień się "kuruję". Rany i otarcia się już zagoiły,najdłużej są siniaki.Zmiana limitu wspomagania nie ustrzeże przed wywrotkami bo jak wspomniałeś,to nie ta trakcja. |
|
|
|
|
Mikkonen
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Wrz 2016 Posty: 112 Skąd: Starachowice
|
Wysłany: Nie 29 Lip, 2018
|
|
|
wibi napisał/a: | Współczuję bo rozumiem,sam trzeci tydzień się "kuruję". Rany i otarcia się już zagoiły,najdłużej są siniaki.Zmiana limitu wspomagania nie ustrzeże przed wywrotkami bo jak wspomniałeś,to nie ta trakcja. |
Wiadomo że przy 15 na godzinę też można się zabić, ale przedwczoraj gdybym miał limit na 30 to przynajmniej zmieścił bym się w zakręcie |
|
|
|
|
szulik
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2018 Posty: 11 Skąd: KRK
|
Wysłany: Nie 29 Lip, 2018
|
|
|
Ja tylko na chwilę ustawiłem sobie "no limit" i przełączyłem na tryb Sport. Widząc jaką bestią staje się wówczas rower i mając jednocześnie doświadczenie złamanego obojczyka na zwykłym rowerze wiele lat temu szybko przywróciłem domyślny limit 25 km/h. W zupełności mi wystarcza do rekreacyjnej jazdy, przy okazji więcej się namęczę gdyż po płaskim jadąc powyżej 25km/h pedałuję sam, a pod górkę wspomaga mnie silnik. |
|
|
|
|
marfi
początkujący
Dołączył: 23 Lis 2017 Posty: 3 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 09 Sie, 2018
|
|
|
Mam bafang 500W/36V - przebieg 90km subiektywnie fajny |
|
|
|
|
pxl666
stażysta pxl666
Dołączył: 19 Cze 2018 Posty: 111 Skąd: Czechowice Dziedzice
|
Wysłany: Sob 11 Sie, 2018
|
|
|
rozumiem ze cały czas się tu pisze o midzie z jednym blatem z przodu ?
jakie max prędkości idzie na takim 250w osiągnąć na 36v? i pod jakie wzniesienie można się wspinać biorąc pod uwagę mocne ograniczenie z powodu tego jednego blatu ? |
|
|
|
|
szulik
początkujący
Dołączył: 24 Kwi 2018 Posty: 11 Skąd: KRK
|
Wysłany: Sob 11 Sie, 2018
|
|
|
pxl666 napisał/a: | rozumiem ze cały czas się tu pisze o midzie z jednym blatem z przodu ?
jakie max prędkości idzie na takim 250w osiągnąć na 36v? i pod jakie wzniesienie można się wspinać biorąc pod uwagę mocne ograniczenie z powodu tego jednego blatu ? |
Nie odpowiem wprost na twoje pytania bo mam bbshd, który ma 1000W i 48v ale patrząc na to jak rzadko wskaźnik pokazuje mi więcej niż 500W chwilowej mocy jestem w stanie wyobrazić sobie, że posiadając słabszy motor 250w musisz po prostu korzystać z większego zakresu przełożeń z tyłu by dostosować się do wzniesienia. Mam z tyłu kasetę 8 rządową, 11-40, a z przodu tarczę 42T (koła 29" co ma spore znaczenie). Jadąc ze wspomaganiem silnika używam najczęściej 3 środkowych zębatek, jak jest naprawdę stromo to dochodzę do 3-ciej największej (28). Większe zębatki służą mi wyłącznie do jazdy bez silnika po stromych podjazdach.
Mając słabszy silnik pewnie musiałbym częściej zmieniać przełożenia i używać większych zębatek z przodu by wjechać wszędzie.
Sądzę, że słabszy silnik, w dodatku na 36V bardziej wpłynie na max prędkości niż na możliwości wjechania pod górę.
PS. Mam porównanie do podobnego roweru z silnikiem bafanga 500w/48v (przekładniowy) w kole i kultura pracy jest zdecydowanie na plus dla mid-drive, szczególnie pod górę. Po prostu przełożeniami lepiej dostosowujesz napęd do warunków jazdy. |
|
|
|
|
Lipski
początkujący
Wiek: 34 Dołączył: 14 Maj 2018 Posty: 40 Skąd: Lublin
|
Wysłany: Wto 21 Sie, 2018
|
|
|
Te same odczucia mam co szulik, do normalnej jazdy wystarcza max 500 wat. Na takiej mocy będziesz jeździł tak jak zwykłym rowerem mocno się mecząc (zależy od twojego FTP), tylko tutaj nie będziesz pedałował, albo młynkował dla parady. Jak masz niskie FTP to te 250 wat bez ogranicznika prędkości da Ci dużo frajdy. Sporo zjeździłem mojego bafanga po mieście i większa moc niż te 500 wat przydaje się jak trzeba agresywnie przyśpieszyć z niskich prędkości, albo jak chcesz pod górkę jechać nadal te 30 km/h. Tak samo w trasie, utrzymanie prędkości 30 km/h po płaskim z pedałowaniem dla parady mieści się w 300-500 watach praktycznie niezależnie od warunków. Mid nawet słabszy będzie dużo bardziej elastyczny niż silnik w piaście. Nawet na małej mocy (np na tych 250 watach) podjedziesz wszędzie bez pedałowania, kwestia tylko prędkości z jaką to zrobisz. Zresztą zobaczcie sobie jakie moce wytwarza normalny rowerzysta. Przecież są to promile tego co ma silnik.
Przykład Michała Kwiatkowskiego (chyba nie muszę go przedstawiać nikomu):
https://portal.bikeworld.pl/artykul/sport/szosa_swiat/13248/jazda_kwiatkowskiego_w_liczbach
Także jak widać nawet tak dobrze wytrenowaniu kolaże nie wytwarzając więcej niż 500wat mocy ciągłej..
Ja dla przykładu w zeszłą niedzielę w bezwietrzny wieczór robiąc 50 km na kolarce wykręciłem średnią prędkość 30 km/h z średnią mocą 190 wat (bez żadnego silnika - mam pomiar mocy w korbie)... Myślę że to już dość szybko jak dla zwykłego zjadacza chleba, a licznik pokazał tylko 190wat... |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|