ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
6s6p czy 2x 3s6p
Autor Wiadomość
sebar25 
początkujący
sebar25


Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 6
Skąd: Jasło
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2018   6s6p czy 2x 3s6p

Teraz mam jeden pakiet 3s12p ale prawdopodobnie będę potrzebował 24V.
Zważywszy na to że nie mam czym naładować s6 chcę go rozpruć na dwie 3ski z osobnymi balanserami.
Czy takie dwa pakiety mogę połączyć szeregowo?

Pozdrawiam.
sebar25
 
 
slow 
stażysta


Pomógł: 7 razy
Dołączył: 02 Lut 2018
Posty: 141
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2018   

Szeregowo to zawsze możesz połączyć.
Kontroluj tylko co jakiś czas czy się nie rozjeżdżają napięcia każdej sekcji.
 
 
sebar25 
początkujący
sebar25


Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 6
Skąd: Jasło
Wysłany: Wto 04 Wrz, 2018   

slow napisał/a:
Szeregowo to zawsze możesz połączyć.
Kontroluj tylko co jakiś czas czy się nie rozjeżdżają napięcia każdej sekcji.

Odnośnie łączenia pakietów z balanserami w http://www.pingbattery.com/content/wiringguide.pdf
znalazłem taki schemat:
click
Z opisu wynika diody że powinny mieć parametry równe sumie napięć i prądów wszystkich pakietów.
Mam balansery 25A z chwilowym 40A. Zastosować coś w pobliżu 24V/50A czy 24V/80A?
W miarę możliwości prosiłbym o wskazanie konkretnej diody.

Pozdrawiam.

EDIT: Nada się?
https://www.tvsat.com.pl/pdf/8/82cnq030a_ir.pdf
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 414
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 05 Wrz, 2018   

Nie wiem, przed czym mają chronić te diody. Przypomina mi to układ z diodami bypass przy ogniwach słonecznych, co wydaje mi się, w przypadku baterii do roweru, bez sensu. Ale może ktoś wytłumaczy sensowność tych diod.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Wrz, 2018   

Niezależne BMS-u i pakiety są impulsowo włączane i wyłączane. Napięcie ładowarki jest dwukrotnie wyższe niż pojedynczy pakiet i uszkodzenia BMS-ow są możliwe. Wątpię nawet że te diody zwrotne w pełni zabezpieczą przed uszkodzeniem w stanach nieustalonych. Taka "bieda ładowarka ". Nie podoba mi się.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
sebar25 
początkujący
sebar25


Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 6
Skąd: Jasło
Wysłany: Śro 05 Wrz, 2018   

WojtekErnest napisał/a:
Niezależne BMS-u i pakiety są impulsowo włączane i wyłączane. Napięcie ładowarki jest dwukrotnie wyższe niż pojedynczy pakiet i uszkodzenia BMS-ow są możliwe. Wątpię nawet że te diody zwrotne w pełni zabezpieczą przed uszkodzeniem w stanach nieustalonych. Taka "bieda ładowarka ". Nie podoba mi się.

Tylko że ja będę je ładował osobno (rozłączone) a tylko na czas pracy będą w szeregu.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3240
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro 05 Wrz, 2018   

Ale nagle jeden z nich może chwilowo wczesniej się rozlaczyc, czyli mosfet pracujacy jako klucz, otrzyma sygnal rozlaczenia. Bms ma sprzężenia zwrotne do sterowania, wiec to w 100% wg mnie bezpieczne nie jest. Noni mam nadzieję zę nie uzyjesz regena do hamowania, Bo to daje zwrotnie napiecie.
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
madejp 
dyrektor


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 414
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2018   

To nawet regena nie potrzeba. Jeśli jeden BMS się rozłączy podczas jazdy z maksymalna prędkością, to nagle bateria będzie miała połowę napięcia. Więc silnik zacznie ją ładować przez diody mosfetów sterownika, aż zwolni mniej więcej o połowę.
Więc ten przypadek jest za tym, żeby nie stosować diod równolegle do BMSów.
 
 
sebar25 
początkujący
sebar25


Dołączył: 04 Wrz 2018
Posty: 6
Skąd: Jasło
Wysłany: Czw 06 Wrz, 2018   

No to już wiem żeby tego nie robić. :mrgreen:
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group