Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Chińskie sterowniki - rozbudowa |
Autor |
Wiadomość |
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pon 22 Mar, 2010
|
|
|
MIKEWS wrzuć jakieś fotki - ciekawy jestem |
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 23 Mar, 2010
|
|
|
NIe mam opcji cruize... Gdzie można dostać taką manetkę? ja mam zwykłą skuterową.
CO do gazu to trochę racji w tym jest nie miej jednak ze względu na mała moc silnika (a już w ogóle w stosunku do mojej 200mm tarczówki) ryzyko jest małe. dwoma palcami stawiam go "na koło". Tak więc w sumie wole to rozwiązanie. ale lepsze byłoby z tym guzikiem kruize control... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Mar, 2010
|
|
|
Zrób sobie przełącznik, którym zamiast napięcia z manetki podasz napięcie z potencjometra włączonego równolegle z manetką. Potencjometrem ustawisz sobie odpowiednią w danym momencie stałą prędkość. Tak wyjdzie chyba najtaniej. |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Wto 23 Mar, 2010
|
|
|
TO rozwiązanie pewnie byłoby okej, niemiej jednak będę sięchyba starał pojsc w kierunku guzika eko:). To by mi pasowało bo mialbym pewność że przejade tyle a tyle i dodatkowo mogłbym pedałować. Ciekawe tylko co na miejszy amperaż powie sprawność silnika... |
|
|
|
|
mikews [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Mar, 2010
|
|
|
7h7 napisał/a: | MIKEWS wrzuć jakieś fotki - ciekawy jestem |
Trzymam w napięciu
Powoli konstrukcja dojrzewa. Zamawiam właśnie na boki obudowę z plexi i zaczynam dopieszczać elektrykę. Narazie mogę powiedzieć, że motorynka jeździ. Na testy nie było jeszcze czasu bo zimno i mokro.
Trochę się martwię tylko naciągiem tylnego łańcucha, który zrobiłeś. Co chwila jest dźwięk jakby ogniwo przeskakiwało ale nie mogę dojść o co chodzi. Poza tym wydaje mi się na oko, że obie zębatki nie leżą w osi ale tu nic nie da się już zrobić bez całkowitej przeróbki. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Mar, 2010
|
|
|
To najprawdopodobniej rozjechane zębatki, albo moduł łańcucha nie odpowiada modułowi którejś zębatki. Już to przerabiałem. |
|
|
|
|
mikews [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Mar, 2010
|
|
|
Na prośbę 7h7 kilka zdjęć.
Narazie wszystko wygląda jak widać. Będę dopiero zabierał się za szczegóły.
|
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Śro 24 Mar, 2010
|
|
|
cytat z seksmisji:
"... no ładne cacko!"
Fajnie, że masz więcej miejsca na aku. A, jeszcze jedno - głośne to przeniesienie napędu na jeden wał jest? |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
mikews [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 24 Mar, 2010
|
|
|
Rzekłbym, że bzyczy standardowo jak to przy łańcuchu |
|
|
|
|
Vein [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 24 Mar, 2010
|
|
|
ja bym się tutaj pobawił przekładnią CVT ze skutera. |
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Śro 24 Mar, 2010
|
|
|
Vein napisał/a: | ja bym się tutaj pobawił przekładnią CVT ze skutera. |
Szukałem w necie informacji o sprawności CVT ale niestety nic konkretnego nie znalazłem a Ty masz jakieś konkrety w tym temacie? |
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
Vein [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Mar, 2010
|
|
|
najniższa efektywność z jaką się spotkałem to 87%, jednakże wiele zależy od siły docisku tarcz oraz od tego z czego wykonane są wałeczki. Duże przekładnie CVT są stosowane na przykład w samochodzie DAF 66 lub VOLVO 340 (pasowe) lub w nissanach (też pasowe ale pas jest stalowy i ma ząbka, pracuje w kąpieli olejowej) |
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Pią 26 Mar, 2010
|
|
|
Vein napisał/a: | najniższa efektywność z jaką się spotkałem to 87% |
Czy ta wartość dotyczy CVT skuterowych?
Ja się spotkałem z wartościami 70% |
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
DruhRafal
stażysta Jeździec bez głowy
Dołączył: 29 Paź 2009 Posty: 138
|
Wysłany: Pią 26 Mar, 2010
|
|
|
7h7 napisał/a: | Vein napisał/a: | najniższa efektywność z jaką się spotkałem to 87% |
Czy ta wartość dotyczy CVT skuterowych?
Ja się spotkałem z wartościami 70% |
A ja zawsze byłem przekonany, że CVT jest niepotrzebne w EV, z racji tego, że moment obrotowy mamy od zera, mylę się? |
_________________ EVE - Electric Enduro Project
http://evenduro.blogspot.com |
|
|
|
|
Vein [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 26 Mar, 2010
|
|
|
mylisz się, moment masz od "zera", ale efektywność energetyczna na innych obrotach niż nominalne dla silnika jest słaba. dlatego lepiej stosować przekładnie CVT, żeby silnik pracował przy obrotach najbliższych nominalnym (nie przeciążać silnika, czyli nie pobierać energii z baterii w nadmiarze). Zastosowanie CVT może przekładać się na dłuższe "życie" baterii i zasięg (przy przyspieszaniu prąd jest mniejszy) |
|
|
|
|
|