|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Silnik TranzX - skrzypienie i utrata mocy pod obciążeniem |
Autor |
Wiadomość |
matt1234
początkujący
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 29 Wrz, 2018 Silnik TranzX - skrzypienie i utrata mocy pod obciążeniem
|
|
|
Cześć,
Właśnie złożyłem swojego pierwszego elektryka Bateria 48V, sterownik 18A, używany silnik TranzX w przednim kole, manetka. Docelowo będą halle, ale jeszcze nie znalazłem chwili aby polutować przewód od sensorów z koła do sterownika. Wszystko wygląda ok, testy na sucho (z kołem w powietrzu) wyszły super, silnik chodzi cicho i wkręca się na wysokie obroty - za pomocą zaawansowanego zestawu pomiarowego jakim jest stoper, moje oko i kalkulator obliczyłem prędkość koła 28" na mniej więcej 42km/h.
Zadowolony zdecydowałem się na testowy przelot - uzbroiłem rower, wsiadłem i ruszyłem. No i okazało się, że nie jest jednak idealnie. Rowerem można ruszyć i rozpędzić się do około 5km/h, ale przy próbie dalszego przyspieszania z silnika wydobywa sięskrzypienie (coś w rodzaju tarcia plastikiem o metal, czasem taki odgłos wydają stare hamulce rowerowe przy hamowaniu) i rower przestaje jechać. Dzieje się tak za każdym razem. Co więcej, jeśli pedałując przekroczymy krytyczną prędkość i rozpędzimy siędo około 15km/h możemy odkręcić manetkę i wtedy rower bez problemu przyspiesza do 40km/h, czasami jedynie lekko popiskując.
Rozłożyłem obudowę silnika i nie znalazłem oczywistego problemu - wewnątrz na moje oko wszystko wygląda ok. Wrzucam poglądowe zdjęcia, oczywiście mogę zrobić dokładniejsze fotki konkretnego elementu.
Czy ktoś z Was miał podobny problem? Widzicie coś niepokojącego we wnętrzu mojego silnika? Jak myślicie, co może być przyczyną problemu?
IMG_20180929_132219-min.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 540 raz(y) 1,16 MB |
IMG_20180929_132208-min.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 422 raz(y) 1,21 MB |
IMG_20180929_130605-min.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 575 raz(y) 699,55 KB |
IMG_20180929_125829-min.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 599 raz(y) 804,77 KB |
IMG_20180929_125812-min.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 513 raz(y) 680,83 KB |
IMG_20180929_125752-min.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 437 raz(y) 755,33 KB |
|
|
|
|
|
wibi
szef
Pomógł: 42 razy Dołączył: 23 Sie 2014 Posty: 1072 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 29 Wrz, 2018 Re: Silnik TranzX - skrzypienie i utrata mocy pod obciążenie
|
|
|
matt1234 napisał/a: | ... Docelowo będą halle, ale jeszcze nie znalazłem chwili aby polutować przewód od sensorów z koła do sterownika... |
To znajdź tą chwilę i polutuj te przewody od czujników bo po to one są by sterownik z nich korzystał szczególnie gdy to silnik przekładniowy.Przed zamknięciem obudowy silnika nie zapomnij o smarowaniu. |
|
|
|
|
slow
kierownik
Pomógł: 20 razy Dołączył: 02 Lut 2018 Posty: 337 Skąd: Podkarpackie
|
Wysłany: Sob 29 Wrz, 2018
|
|
|
Kilka dni temu montowałem identyczny silnik tylko na 36V. Próby bez podpiętych halli na tanim sterowniku 350W wypadły pomyślnie, jednak przy pełnej mocy coś mocno rezonowało ale 30km na samej manetce z moją wagą 90kg jechał.
Na sterowniku KT+LCD 250W z hallami działa super.
Ty nie dość że dajesz 48V to jeszcze pewnie sterownik z 500W.
Ale spróbuj podpiąć halle bo wygląda jakby ci z synchronizmu wypadał. |
|
|
|
|
matt1234
początkujący
Dołączył: 20 Wrz 2017 Posty: 6 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 02 Paź, 2018
|
|
|
Panowie, było dokładnie tak jak mówiliście. Po podłączeniu halli lata jak zły! Brak przedziału obrotów w których traciłby moc, zero piszczenia czy rezonansu. Super!
A myślałem, że będę mógł testować zestaw "na raty" |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|