ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Wykorzystanie napędu z hybrydy
Autor Wiadomość
marianoooo 
początkujący


Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 3
Skąd: koszalin
Wysłany: Czw 18 Paź, 2018   Wykorzystanie napędu z hybrydy

Witam wszystkich bardzo serdecznie!
Poruszyłem ten temat na forum samochodów elektrycznych, ale brak zainteresowania... Może tutaj więcej entuzjazmu do pogrzebania w temacie się znajdzie ;) .

Jak pewnie większość z nas zastanawiałem się czy kupić gotowca czy budować... Chcąc posiadać auto do codziennego użytku, zasięgu powyżej 300km i przyzwoitej mocy (powyżej 140km) nie zostaje dużo pola do popisu, a budżet musi być ogromny.
Szukając po forach trafiłem na konwersję BMW e46 z wykorzystaniem inwertera oraz skrzyni z silnikami od Lexusa SG450H:
https://www.diyelectricca...ion-142946.html
https://hackaday.io/project/4649-diy-electric-vehicle-from-recycled-parts
Od strony mechanicznej to po prostu bajka! Wystarczy dorobić mocowania skrzyni, adapter do wału oraz blokadę wałka od silnika spalinowego. Reszta jak w każdej konwersji na EV. Dodatkowo zostaje wolna cała komora silnika bo silniki w skrzyni są w tunelu środkowym. Za zestaw od Komela z silnikiem 55KW zapłacimy 26.800netto, a tutaj ok 200KW (skrzynia+inwerter) poniżej 5tys.
Jak się wczytacie w wątek autora to problemem okazało się sterowanie inwerterem i konieczność stosowania wysokiego napięcia akumulatorów ponieważ wewnętrzny moduł IGBT ma tylko 30KW, ale udało mu się!
Autor obiecał uwolnić cały projekt jak sprzeda samochód.

Wiem, że wielu uważa iż takie silniki nie nadają się do pracy ciągłej i służą tylko do wspomagania spaliniaka. Moim zdaniem watro zaryzykować tym bardziej, że BigMouse przejechał swoim autem sporo kilometrów i to z wykorzystaniem pełnej mocy obu silników. Nawet jeśli faktycznie taka skrzynia szybciej padnie to uważam, że jej cena jest na tyle niska, że więcej zostawiamy w warsztacie przy wymianie np dwumasy ;) .
Zostaje tak naprawdę czekać na uwolnienie projektu lub rozpoczęcie prac nad ujarzmieniem tego inwertera. Co Wy na to?

Dodam, że na poważnie zamierzam rozpocząć projekt budowy na podzespołach od Lexusa GS450H. Budowa będzie na bazie BMW E46 lub E90 w kombi. Jako zasilanie posłużą ogniwa 18650 w ilości ok 5-7tys szt co da jakieś 52 -73 kwh. Z budową pakietu nie będzie problemu, cześć mechaniczna też do ogarnięcia bez większych trudności. Jedynie przyda się pomoc z okiełznaniem inwertera i pytanie czy ktoś będzie chętny na współpracę?

Ostatnio natrafiłem też na projekt DUUŻEGO VESC i może by się nadał do sterowania silnikiem z hybrydy: https://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php?f=30&t=89056
 
 
wibi 
prezes


Pomógł: 32 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 898
Skąd: Śląsk
Wysłany: Pią 26 Paź, 2018   

Jak już chcesz być "pionierem" to nie powielaj czegoś co już było a raczej idź naprzód,czyli bateria jako źródło ciepła + ew.słońce a silnik ekologiczny czyli Stirlinga, bo może to jest PRZYSZŁOŚĆ?
 
 
marianoooo 
początkujący


Dołączył: 03 Gru 2016
Posty: 3
Skąd: koszalin
Wysłany: Sob 27 Paź, 2018   

Chyba nie zrozumiałeś o co mi chodzi :( . Piszę tutaj o realnej możliwości zbudowania samochodu elektrycznego o parametrach dorównującym Tesli model 3 przy niskim nakładzie finansowym.
Nie mam możliwości budowania i udoskonalania prototypów np silnika Stirlinga, mam natomiast miejsce i możliwości przeprowadzić konwersją samochodu spalinowego na elektryczny. Robienie czegokolwiek jest lepsze od bezmyślnego gapienia się w TV.
Poszukuję chętnych do wsparcia projektu.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group