ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Bateria 16s3p 15Ah LiPo (60V) - Budowa, ładowanie
Autor Wiadomość
madejp 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 07 Lis, 2018   

Ten pierwszy to już nie wkładaj do roweru i jeśli chce Ci go przeznaczysz do jakiś innych celów, to oznacz go jako niebezpieczny i pewnie bym tą 3 celę odłączył (i zawsze ją ładuj pod nadzorem w bezpiecznym miejscu - jak Ci się zapali jedna kostka, jeszcze do tego uszkodzona, to jakość to przeżyjesz - ala jak by Ci się zapaliła w rowerze w obecności 9 sprawnych naładowanych do pełna, to już będzie regularny pożar.). Ten drugi już lepszy, ale też bym się zastanowił, czy nie wydać dodatkowych 80pln i mieć spokój (3,2V dla LIpo, to już jest źle, jak dłużej tak stały, a jak 3 ogniwo było połączone równolegle z tym słabym z pierwszej, to ile miało przed rozpoczęciem ładowania?). A co do tych w słupku, to nic nie piszesz o ich stanie więc trudno coś doradzić.
 
 
Dzinkss 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 5
Skąd: War-Maz
Wysłany: Śro 07 Lis, 2018   

Wkleiłem wyraźniejsze zdjęcie.
Pakiety są fabrycznie nowe, nigdy nie były ładowane, zakupione tutaj od kogoś z forum, nie pamietam dokładnie ale miał ich mnóstwo na sprzedaż.

Trzeci pakiet na dole słupka z prawej strony ma 14,8V. Jako jedyny nie był lutowany wcześniej. Dopiero teraz go łaczylem do tych dwóch pakietów o których mowa. I podczas tego lutowania zauważyłem łącząc rownolegle MINUSY pakietów o których mowa pojawiło się iskrzenie od tego felernego (co zaiskrzył pół roku temu) że jest problem. Słupek czyli pozostale 9szt pakietów również zostały zlutowane głównymi przewodami pół roku wstecz (jak je sprawdzić miernikiem skoro są zlutowane?).

Wydaje się to irracjonalne ale fizyka i pogruchotane kości mnie przyziemiły na ten okres i nie miałem możliwości w jakikolwiek sposób dokończyć łączenie baterii w całość.
 
 
madejp 
kierownik


Pomógł: 20 razy
Dołączył: 19 Paź 2015
Posty: 371
Skąd: Kraków
Wysłany: Czw 08 Lis, 2018   

Dzinkss napisał/a:
Wkleiłem wyraźniejsze zdjęcie.
Pakiety są fabrycznie nowe, nigdy nie były ładowane, zakupione tutaj od kogoś z forum, nie pamietam dokładnie ale miał ich mnóstwo na sprzedaż.

Trzeci pakiet na dole słupka z prawej strony ma 14,8V. Jako jedyny nie był lutowany wcześniej. Dopiero teraz go łaczylem do tych dwóch pakietów o których mowa. I podczas tego lutowania zauważyłem łącząc rownolegle MINUSY pakietów o których mowa pojawiło się iskrzenie od tego felernego (co zaiskrzył pół roku temu) że jest problem.


Czyli z tego powodu trzeba założyć, że pół roku temu coś się stało temu ogniwu, że mu mocno spadło napięcie. To już jest dyskwalifikujące. A do tego jeszcze trzeba założyć, że przez te pół roku leżało z tym niskim napięciem.
To, że baterie leżały pół roku nie jest problemem. To że w tym czasie miały nieprawidłowe napięcie jest.

Dzinkss napisał/a:
Słupek czyli pozostale 9szt pakietów również zostały zlutowane głównymi przewodami pół roku wstecz (jak je sprawdzić miernikiem skoro są zlutowane?).


Mierzysz sekcje zlutowane, czyli ogniwa połączone równolegle (np. na złączu BMS'a). Dopiero jak widzisz, że jakaś sekcja sprawia problemy, to ją rozlutowujesz.

Dzinkss napisał/a:
Wydaje się to irracjonalne ale fizyka i pogruchotane kości mnie przyziemiły na ten okres i nie miałem możliwości w jakikolwiek sposób dokończyć łączenie baterii w całość.


Nie przejmuj się. Ludzie (w tym ja) nie podejmują działań z bardziej irracjonalnych powodów.
 
 
Dzinkss 
początkujący


Dołączył: 04 Lis 2018
Posty: 5
Skąd: War-Maz
Wysłany: Czw 08 Lis, 2018   

Już wiadomo:

10szt w słupku ok.
Załatwiona podczas pierwszego otwierania. Za ostry śrubokręt był widocznie.
Ta co w parze była ~3,2v na cele.

Czy dokupić jedna pakiet, a ta od pary moze 1cele wyizolować->naładować->dołożyć do pakietu ze zdjęcia (pozostałe 3 cele maja po 3,8V).?


EDIT: Rozejrzałem się po necie i deficyt baterii, u źródła też.
https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=9166
Może z tych coś by wymodził?
EDIT1: Zamówiłem jednak nową cele 1250mah 3,7V czyli pakiet wroci do nominalnych wartości. Ten słabszy ~3,2V na cele potraktuje chyba prądem 1/1C z ładowarki i zobaczymy ale myśle ze mocny prąd lepiej go ruszy niżeli 1/10C.
Awaryjnie na miejscu kumpel może poratuje pakietem 6s ale jeszcze nie wiem mah.
  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group