ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBS02B 250w 36v
Autor Wiadomość
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 05 Gru, 2018   

Nie będę tu cytował kol.Borsuk ale odpowiem na niektóre stwierdzenia. A więc ja jeżdżę jak na zwykłym rowerze i nie jest to żadna herezja,spróbuj sam i zobaczysz, u mnie trwało to 3 lata.Taki sposób jest bardzo korzystny dla baterii i silnika,zapewniam, gdyż stałe kręcenie przy małym oporze (płaska i równa droga) powoduje "sinusoidalną" lub "trapezoidalną" częstotliwość dostarczanej z baterii mocy (prądu) do silnika z której tylko średnia jest wykorzystywana a cały nadmiar (ten w górze sinusoidy cz trapezu) idzie na grzanie.Takie "przerywane" pedałowanie pozwala na lekkie wyrównanie napięć w celach baterii i również jej mniejsze grzanie.Wyświetlacz w Bafangu (C961) nie pokazuje różnic w zużyciu energii z baterii gdyż tłumi to zapewne kondensator równoległy,natomiast widoczne jest to doskonale na prymitywnym wyświetlaczu diodowym którego mam w innym rowerku.Przyznam, że gdy to zaobserwowałem sam byłem zdziwiony i pisałem już o tym na forum ale jest to właśnie prosto wytłumaczalne tym "skokowym" dostarczaniem prądu przez PAS w stosunku do raczej liniowej zależności manetki.
 
 
fineasz 
stażysta


Dołączył: 18 Lip 2014
Posty: 129
Skąd: Waw
Wysłany: Śro 05 Gru, 2018   

Nie można zgodzić się ze stwierdzeniem, że MG1 to złom, a NC1 jest godne uwagi, bo jest to wyssane z palca.

Zarówno pod obciążeniem 3, 5 lub 7A NC1 wykazuje dużo większe spadki napięć od LG.
W dodatku ma wyższą RW.







Mało tego, w testach jest gorsze nawet od 'najgorszego' 29E, które ma mniejsze dopuszczalne prądy rozładowań



Reasumując NC1 to najsłabsze markowe ogniwo o pojemności '2900mAh'.

Może kupiłeś te LG z trefnej dostawy? ;)
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 05 Gru, 2018   

Parametry po jednym cyklu mają podobne. Tylko wkurza mnie, że ogniwo pada w czasie pracy losowo jedno na 100 szt i drastycznie zmienia się pojemność :(

W pakiecie są 3 słabsze cele. Czyli poleciały chyba 3 ogniwa na 60szt.

Jak ktoś chce sobie wypożyczyć do testów to śmiało pakuje i wysyłam. Możecie sobie rozszlifować i zobaczyć ze ogniwa pod spodem są nowe.

Mj1 w teście po 2 latach też wychodzą nie najlepiej, ale takich różnic pojemności jak przy MG1 nie ma. Pierwsze mam od redbacka były szlifnięte po jednej stronie ;) także parametralnie 100% nówki. Mam też Ga z 2014r parę sztuk do latarek. Nowe ale zleżałe. Jakbym jedne i drugie teraz zgrzał w pakiet 4s4p i puścił na ichargera Ga rozjada się przy 2.7v lg przy 3.1 Juz będzie słabo. Ponadto mam 3 ogniwa szlifowane z jednej strony które dają napiecia ok 1,5V, ale cholera wie, czy nie było coś dłubane. Chociaż śladów szlifowania nie ma ani montażu w holderach.

Nie zgodzę się ze stwierdzeniem ze nc1 to najsłabsze markowe ogniwa bo dziwnym trafem po czasie w bateriach służą świetnie. Być może mają cieńsze elektrody, dla tego mają wyższą RW, ale po czasie te elektrody nie zachodzą w reakcje chemiczne i ogniwa w długim czasie oddają dobrze prąd.

nie chce tutaj nic mówić, ale na samsungu 29E miałem pakiety do przebrania co drugi miał uwaloną celę w 3 letnich akumualtorach, od bionxów ile tego badziewia z padniętymi celami się przewinęło na 29E...

co do MG1 jak mi padły w 2 pakietach losowo ogniwa, to ja nie polecam. Może źle trafiłem, jednak opinie opieram na swoim doświadczeniu, a pakiet cały czas jest do wglądu. Jak chcesz fineasz to ci wyślę, wrzucisz na tester i sobie sprawdzisz ;)

Nie można wykluczyć, że wykończył je BMS, ewentualnie dopuszczam taką możliwość...
Chociaż dziwnym trafem te same BMSy w innych pakietach nie popsuły żadnej sekcji, ale trzeba by to rozdłubać i zobacyzć, czy cała sekcja ma równo po 2500mAh a reszta aku ma 2900, czy jedno z ogniw w sekcji leży. Jak ogniwo leży, to marna jakość ogniw, jak cała cela, to może BMS skaszanił sprawę.

Ogólnie to dużo zależy jak się trafi na demontażówki. Brałem z różnych źródeł i o demontażówkach mam mierne zdanie, ale nie będę nikomu tyłka obrabiał :P
Nie raz miały być nowe, i po testach jak mają 200mAh rozjazdu to daje do myślenia. Brałem od wielu osób na forum i były lepsze o gorsze...

Gdyby nie to, że mi MG1 padły, to pewnie napisałbym że są lepsze sądząc po twoich testach, bo sam nie robiłem porównania ;)
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
Ostatnio zmieniony przez glebor Śro 05 Gru, 2018, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
glebor 
Zasłużony dla zlotu EV



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 1333
Skąd: Łódź
Wysłany: Śro 05 Gru, 2018   

Słownik w tel słaby. Jutro poprawie na kompie.
_________________
Posiadam nowe zestawy napędowe 250-1700w 36-48v akumulatory w bidonie sanyo ga 48v 17.5Ah
Robię aku na zamówienie w prostopadłościanie i trójkącie

Pełna oferta:
epojazdy.blogspot.com

TEL: 796782663
Przy odbiorze osobistym - 10%
 
 
thevirusplw 
początkujący


Dołączył: 27 Sie 2018
Posty: 11
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: Śro 05 Gru, 2018   

wibi napisał/a:
Nie będę tu cytował kol.Borsuk ale odpowiem na niektóre stwierdzenia. A więc ja jeżdżę jak na zwykłym rowerze i nie jest to żadna herezja,spróbuj sam i zobaczysz, u mnie trwało to 3 lata.Taki sposób jest bardzo korzystny dla baterii i silnika,zapewniam, gdyż stałe kręcenie przy małym oporze (płaska i równa droga) powoduje "sinusoidalną" lub "trapezoidalną" częstotliwość dostarczanej z baterii mocy (prądu) do silnika z której tylko średnia jest wykorzystywana a cały nadmiar (ten w górze sinusoidy cz trapezu) idzie na grzanie.Takie "przerywane" pedałowanie pozwala na lekkie wyrównanie napięć w celach baterii i również jej mniejsze grzanie.Wyświetlacz w Bafangu (C961) nie pokazuje różnic w zużyciu energii z baterii gdyż tłumi to zapewne kondensator równoległy,natomiast widoczne jest to doskonale na prymitywnym wyświetlaczu diodowym którego mam w innym rowerku.Przyznam, że gdy to zaobserwowałem sam byłem zdziwiony i pisałem już o tym na forum ale jest to właśnie prosto wytłumaczalne tym "skokowym" dostarczaniem prądu przez PAS w stosunku do raczej liniowej zależności manetki.


Tylko w tym problem, ze ja tak wlasnie jezdze. Nie mam na tyle dobrej kondycji, zebym byl w stanie ciagle pedalowac. Robie kilka obrotow zeby sie rozpedzic i chwile odpoczywam, a co do jezdzenia na 9 biegu to chyba po to jest zeby go uzywac.
Rozmawialem, ze sprzedawca rowera to mi powiedzial, ze ostatnio coraz czesciej maja problemy z bateriami od tego producenta i rozwazaja mozliwosc samodzielnego ich skladania, ale niestety nie ma opcji zmiany ogniw w mojej baterii...
 
 
fineasz 
stażysta


Dołączył: 18 Lip 2014
Posty: 129
Skąd: Waw
Wysłany: Śro 05 Gru, 2018   

To testy z lygte-info.dk nie moje :)

Gdyby NC1 było wart więcej to raczej chętniej by go pchali do pakietów. A tak to jest dostępny w śladowych ilościach na rynku.
Przypuszczam, że pakietów zrobionych z 29E lub MG1 było kilka-kilkadziesiąc tysięcy % więcej stąd statystycznie któreś ogniwo częściej mogło paść lub co bardziej prawdopodobne padał chiński, budżetowy BMS.
 
 
wibi 
szef


Pomógł: 42 razy
Dołączył: 23 Sie 2014
Posty: 1072
Skąd: Śląsk
Wysłany: Śro 05 Gru, 2018   

thevirusplw napisał/a:

Tylko w tym problem, ze ja tak wlasnie jezdze. Nie mam na tyle dobrej kondycji, zebym byl w stanie ciagle pedalowac. Robie kilka obrotow zeby sie rozpedzic i chwile odpoczywam, a co do jezdzenia na 9 biegu to chyba po to jest zeby go uzywac.
Rozmawialem, ze sprzedawca rowera to mi powiedzial, ze ostatnio coraz czesciej maja problemy z bateriami od tego producenta i rozwazaja mozliwosc samodzielnego ich skladania, ale niestety nie ma opcji zmiany ogniw w mojej baterii...

I bardzo dobrze,problem więc tkwi w tym stopniu wspomagania mocy no i w samej baterii.Rozumiem (przypuszczam),że Twój stan nie pozwala Ci na zmianę tego stopnia wspomagania i masz go ustawiony przez kogoś już w momencie startu. No cóż,w takim wypadku musisz mieć baterię o znacznie większej pojemności, czyli więcej ogniw połączonych równolegle niż w Twojej obecnie baterii. Na tyle dużo by pobierając z baterii prąd rzędu 20A poszczególne ogniwa w celli nie pracowały w max. warunkach a jedynie do ok.50%.Czyli by bateria była zbudowana np.10s (10 cell szeregowo) a każda cela miała około 8 ogniw (a nie 4 jak miałeś). To spowoduje, że koszt jej będzie większy ale też jej żywotność diametralnie się zwiększy. Co do sprzedawcy roweru to raczej powinien wiedzieć, że do tak ciężkiego pojazdu jak Twoja "poziomka", bateria o małej pojemności szybko padnie a on na reklamacjach "splajtuje".
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group