ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl praca

Poprzedni temat «» Następny temat
Konwersja z 12V AGM na Li-ion
Autor Wiadomość
ProLight
początkujący


Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 6
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 05 Gru, 2018   Konwersja z 12V AGM na Li-ion

Witam,
Panowie mam taki powerbank, generator przetwornice z 12V na 230V z wbudowanym akumumulatorem 12V 33Ah AGM

Akumulator padł, zastanawiam się nad konwersja na Li-ion 3S15P
Będę wtedy miał ok 45Ah i dużo lżejsze urządzenie niż z żelowym akumulatorem.
Tylko co z ładowaniem pakietu?
Czy BMS załatwi sprawę?

Urządzenie ma wbudowaną ładowarkę 12V AGM

Urzadzonko to YETI 400 z Goal Zero

Pozdrawiam
 
 
gienek333 
szef


Pomógł: 25 razy
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2013
Posty: 1336
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro 05 Gru, 2018   

3 S to za mało. 4 to też słabo. Moim zdaniem 4S LiPOFe.
_________________
Pojazdy ekologiczne, to takie które stoją w garażu.
 
 
ProLight
początkujący


Dołączył: 31 Paź 2013
Posty: 6
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro 05 Gru, 2018   

Właśnie myślałem nad 4S ale boję się czy nie będę ich katował nadmiernym rozładowaniem lub niedoładowaniem podejrzewam że ładowanie w urządzeniu będzie max do 15V (ładuje aku i sprawdzę)

Li-ion w zupełności wystarczy przetwornica bierze mało prądu ok 7A
W szczycie przez chwilę może dojdzie do 12A
 
 
Michal88Wawa 
początkujący



Wiek: 30
Dołączył: 21 Gru 2016
Posty: 49
Skąd: warszawa
Wysłany: Czw 13 Gru, 2018   

Ogólnie wsadzić bezpośrednio ogniwa i liczyć że to będzie działać tak jak na filmach na Youtube pokazują niektórzy to bzdura do kwadratu ale po koleji.

Prąd buforowy w pracy takiego ups-a to 13,8volt- to jest realne napięcie ładowania.
3s to jest 3x4.2v=max 12,8 volt
czyli 13,8v ładowarki troche za dużo


4s to jest 4x4,2 = 16,8
i to jest optymalna opcja jeśli nie masz kasy. Ogniwa będą nie doładowane, będzie to działać
Ale z drugiej strony napięcie odcięcia to 9v dla tego upsa. czyli masz poniżej 2,5 volta na ogniwo.
To jest bezpieczna opcja bo nie przeładujesz ogniw ale szybko zdegradują jeśli będziesz go częto rozładowywać na maksa.

Jeśli masz większy budżet i chcesz to zrobić jak Pan Bóg przykazał najlepiej zrobić pakiet 4s i powiedzmy 4p i do tego BMS.
A żeby ładować do maksymalnej pojemności można użyc prostych ładowarek 16v od jakies wkrętarki akumulatorwej 16v ( napięcie ładowania 16,8 więc idealnie)

A żeby to było naprawdę idelanie to tak:
1.Pakiet 4s
2. Do tego BMS
3.Przetwornica step-up z kontrolerem ładowania z aliexpres za 30 zł podnosząca napięcie z 12 do 16 volt ( one są regulowane)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group