ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
E-biker.pl zestawy do konwersji rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Kadencja czy prędkość [speed limit %]
Autor Wiadomość
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
  Wysłany: Wto 18 Gru, 2018   Kadencja czy prędkość [speed limit %]

Hej,

od jakiegoś czasu klecę e-bika w warsztacie.

Adaptuje Bafang BBS02B 750 W z manipulatorem P850C.

Wczoraj poodłączałem poszczególne elementy i jestem trochę zaskoczony sposobem pracy PAS.

Mianowicie - silnik sterownik, z tego co zaobserwowałem, nie reaguje na kadencję.

PRIORYTETEM jest utrzymywanie zadanej prędkości.

Zadana prędkość jest to % parametru [speed limit] który może być ustalony z poziomu wyświetlacza [by display command].

Jeżeli ustalimy [speed limit] na 40 km/h a np. na 4 stopniu wspomagania zaprogramujemy [speed limit] 50 % to na 4 poziomie PAS silnik będzie dążył do osiągniecia i utrzymania 20 km/h

Na podobne zjawisko zwracano uwagę już tu: https://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=9056

Czy w takim razie teoria @borsuka do wersji Bafang BBS 2018 nie ma zastosowania????
https://forum.arbiter.pl
/viewtopic.php?p=113022#113022


Czy może praca silnika zależy od wyświetlacza, manipulatora???
Czy może producent po raz kolejny raz coś zmienił, oczywiście nie informując o tym nikogo??? [a było już tak]

Przykładowa instrukcja ze strony autora programu do programowania sterownika mówi:

Cytat:
The speed limit sets at what speed (% of
the maximum speed set from your LCD) the motor will reduce its power and just keep that
speed instead of accelerating more.


https://penoff.me/2016/01/13/e-bike-conversion-software/


https://drive.google.com/file/d/0B9jB03ckdqwta2JUMm5Wa0lZNmc/view

Inne spostrzeżenia...

Cytat:
I have noticed that with a Speed Limit % of 56, this also limits the road speed to 56 % of the speed limit on the display where the motor assists ie. Display is set to 35km/h, motor assists to 20km/h.
Is this correct? I thought that with the motor speed limited ie. cadence, and that the top road seed wouldn’t be affected. A work around is setting the display speed higher to 50km/hr where my road speed would be 28km/h with the Speed Limit % at 56. Although when I have PAS Level 9 selected with 100% Current & 100% Speed Limit, it is a rocket.
Any advice would be greatly appreciated.


Cytat:
What happens when you change your pedaling cadence? I'll tell you, absolutely nothing changes. The PAS signal works like a switch, it's on or off. I'm not debating if this is right or wrong, I'm just pointing out that this is how it works and that is what you have to work with, when setting the controller up.
2. Pull away from a standstill in a fairly high gear (inappropriately high gear). what do you feel? The controller tends to sort of pulse when being asked to work at a low speed using the PAS function (it can accelerate smoothly from zero on the throttle, so i don't see why it can also do this with the PAS signal, but it can't). It seems to me like the controller when working in PAS mode, just does not seem to be able to function well at a speed significantly below the motor no-load speed. This motor no-load speed is adjusted by changing the PAS speed setting associated with that particular "Assist" level. The standard PAS settings start with a speed of ~40% in PAS assist level 1. Even with 40% speed, it will not pull away smoothly from a standstill in PAS only mode


Co mam sadzicie?[/quote]
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Śro 19 Gru, 2018   

Kule, ale jaja

Pany, wygląda to tak:

Moja ulubiona kadencja to 80.
Z pomocą stronki do liczenia przełożeń ustaliłem
jakie prędkości będą na danej koronce dla kadencji 80....

I co?

I [% speed limit] działa. ale dla asysty 9, 8, 7, 6

Dla asysty 5, 4, 3, 2, 1 spadek jest nieproporcjonalny

np. na asyscie 1 [ speed limit 33% z 36 km/h] dla koronki 36 powinienem mieć prędkość przy kadencji 80 12,2 km/h

A mam 6,8 km/h - czyli tak jak dla kadencji 44.

A kadencja 44 to 33% z obrotów nominalnych 134...

Jeszcze okaże się ze sterownik do 5 asysty włącznie liczy kadencje a od 6 do 9 liczy prędkość

albo liczy obydwa parametry a odcięcie prądu jest spowodowane spełnienie jednego z warunków :grin: ...

sprawdzę to wieczorem - ustawie [speed limit] jak kadencję, a w wyświetlaczu zdejmę ograniczenie prędkości.



:shock:
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
lessero 
młodzik
pigularz


Pomógł: 2 razy
Wiek: 41
Dołączył: 23 Paź 2018
Posty: 92
Skąd: Oberschlesien SBL
Wysłany: Śro 19 Gru, 2018   

No i wszystko działa zgodnie z przewidywaniami:

jeżeli zaprogramujemy parametr speed limit = by display's command
a w wyświetlaczu podamy dosyć dużą wartość tego parametru [np. 99 km/h]

to parametr speed limit % będzie odnosił się do kadencji:
bo ustawione obroty korby zostaną osiągnięte wcześniej niż odpowiedni procent prędkości maksymalnej.
:idea:
_________________
Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group