|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przeróbka MTB Merida+Bafang 500W/48V. Jaki sklep? |
Autor |
Wiadomość |
TS89PL
początkujący
Dołączył: 15 Sty 2019 Posty: 2 Skąd: LPU
|
Wysłany: Wto 15 Sty, 2019 Przeróbka MTB Merida+Bafang 500W/48V. Jaki sklep?
|
|
|
Cześć,
Postanowiłem przerobić swoją Meride TFS-500D z 2013 na rower elektryczny. Zdecydowałem się na napęd typu mid-drive firmy Bafang. Model jaki mnie interesuje to 500W/48V. Po przeczytaniu paru postów i obejrzeniu kilku filmów na Youtube stwierdziłem 500W będzie optymalną opcją między prędkością a zasięgiem.
Mam w związku z tym kilka pytań do kolegów którzy siedzą w temacie i mają przeróbki za sobą.
1. W moim rowerze jest naped 3/10 jak wiadomo im wiecej przełożeń tym ciaśniej między zębatkami i cieńszy łańcuch. Obecnie jeżdżę na łańcuchu HG-54. Kaseta to Sram PG1030 11-36 rower kupiłem jako nowy w 2015 roku kaseta ma niecałe 5k przebiegu 60% miasto i 40% teren i wymaga już wymiany.
Czy cienki łańcuch rzeczywiście nie nadaje się do e-bike'a? Rocznie robię średnio 1,5k mając wspomaganie myślę dorzucić 1k. Można taki łańcuch wymienić na poczatku i w połowie sezonu i tak wyjdzie taniej jak tankowanie.
Czy lepiej wymienić osprzęt na mniejszą ilość biegów ale z grubszym łańcuchem? Czy w ogóle ktoś z was coś takiego praktykował? Czy przy tej mocy jest to bez znaczenia. Było by również ciężko znaleźć osprzęt wyższej klasy na małej ilości przełożeń.
2. Czy używacie czujnika zmiany biegów? Czy jest konieczny?
3. Czy zamawiał ktoś w sklepie https://www.greenbikekit.com ?
Dziwi mnie że po symulacji zamówienia silnik 500W/48V z osprzetem i bateria 14.5 Ah kosztuje tyle co sam silnik z osprzętem w PL.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
vIrek
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2018 Posty: 17 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Śro 16 Sty, 2019
|
|
|
Witaj
Popełniłem 3 przeróbki na midach Bafanga, więc coś tam liznąłem tematu:)
Ad 1. Nie wiem w jakim terenie jeździsz, ale ja w większości używam 3 najmniejszych zębatek tylnych utrzymując prędkość ok 30 km/h w terenie lekko pagórkowatym. Wobec tego posiadane 10 przełożeń i tak chyba nie wykorzystasz, a łańcuch i osprzęt nie dość, że droższy to o mniejszej wytrzymałości będzie. Reasumując - ja bym wymienił na 8 rzędowy i zmienił nastawy w sterowniku bo na oryginalnych zbyt żwawo startował.
Ad 2. Używam. Początkowo nie miałem zaistalowanego i używałem lekkiego nacisku na klamke hamulca przy zmianie biegu, ale powrót wspomagania trwa dłużej i trzeba pamiętać o naciśnięciu hamulca. Z czujnikiem zmiana biegu jest szybsza i wygodniejsza.
Ad 3. Nie dziw się, takie marże.
Ja kupowałem tutaj:
https://www.aliexpress.co....1ac39bf7FjBevH
Wysyłka z UE, więc bez dodatkowych opłat.
Pozdrawiam
rowerydwa.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 410 raz(y) 511,06 KB |
|
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Śro 16 Sty, 2019 Re: Przeróbka MTB Merida+Bafang 500W/48V. Jaki sklep?
|
|
|
TS89PL napisał/a: | Cześć,
Pozdrawiam. |
Ad 1. Ja dokonałem konwersji około miesiąc temu. Z testów tylko 10 km.
Mam osprzęt alivio 9 rz. Zakupiłem go w roku 2018 i żal mi było z niego rezygnować.
Zakupiłem rezerwowe spinki, będę woził skuwacz na wypadek poważnej awarii.
Polecam zaopatrzyć się w 3 łańcuchy klasy 93 i zmieniać cyklicznie co 300 - 500 km.
Linia łańcucha na zębatce korbowej 44T od Bafanga trafia mi na 5 koronkę kasety. Mogę korzystać ze wszystkich koronek [12-36]
Jak napęd będzie łagodnie dołączał się, to może nie będzie źle.
Ze względu na turystykę średnio i długodystansową po górach będę wykorzystywał cała kasetę.
Ad 2. Tak, używam, polecam. Dodatkowo posiadam klamkomanetki, z których nie chciałem rezygnować. Dokupiłem akcesoryjne czujniki hamulca montowane na linii pancerza.
Ad. 3 Tak - czas dostawy 3 tygodnie z Chin przez Holandię. Kupowałem greenbikekit akcesoria i narzędzia.
Zestaw kupowałem w PSWPower na aliexpres. Wysyłka z Niemiec. Czas oczekiwania 1 tydzień.
Baterię zmajstrował użytkownik tego forum.
Tak - marża, narzut w Polsce jest taki duży.
Wątek mojej budowy opisałem w innym miejscu: przeglądanie zawartości wymaga rejestracji. Ponad 50 wpisów [postów] - polecam.
https://forum.autokacik.pl/index.php?/topic/467192-e-ulep-czyli-e-bike-zr%C3%B3b-se-sam/ |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
Ostatnio zmieniony przez lessero Śro 16 Sty, 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Śro 16 Sty, 2019
|
|
|
vIrek Co to za kosmiczne pojazdy😀
Bierz jak co 750W bo cena ta sama a masz 25A a nie 18A ,zawsze możesz zmniejszyć moc a zwiększyć już nie z 18A ,10rz to bardzo słaby łańcuch tam jest bodajże 5,2mm szerokości, do 6,7,8 rz. Masz szeroki i cięższe łańcuch np. kmc 33 za 20zl z szerokość około 7,6mm . Ja będę brał BBSHD 1000w i póki co mojego srama 9rz chce zajechać ale też na łańcuchu do kasety 8rz bo właśnie testuje i póki co to działa wszystko elegancko a szerokość to jakieś 7,4mm .
Co do czujnika zmiany biegów to jak najbardziej bo widziałem jak to dobrze działa.
Zastanów się lepiej nad tarcza bo oryginalny 46T to toporna lepiej na 42T ale nie bafangowa tylko tam na alli jest za 65e taka z dużo lepszym offsetem albo lekkie 42T ale to koło 100e .
No i wyświetlacz, dpc 18 z alli okazuje się że ma tylko 5 trybów a jak chcesz w pełni odblokowany to tylko na luna w USA ,dlatego może lepiej ten model 850 ale ten nowy nie ten gdzie pisze dodatkowo dpc14 |
|
|
|
|
vIrek
początkujący
Pomógł: 1 raz Dołączył: 02 Maj 2018 Posty: 17 Skąd: Ropczyce
|
Wysłany: Śro 16 Sty, 2019
|
|
|
johnynl napisał/a: | vIrek Co to za kosmiczne pojazdy😀 |
Pierwszy to zwykły "chińczyk" z allegro tyle, że z dodatkowymi akcesoriami i zelektryfikowany dla kolegi.
A drugi to składak Krossa, ale w nim już z oryginału została chyba tylko rama i sztyce , mam go na wyjazdy kamperowe, więc "składalność" jest wymagana.
Jeśli chodzi o przednie tarcze to ja zostawiałem przerzutkę i dokładałem drugą, większą tarczę. W składaku mam dołożoną aluminiową koronkę 54z i dzięki temu na samej manetce vmax to jakieś 55 km/h. No i przebieć łańcucha jest korzystniejszy przy dwóch tarczach przednich.
tarcze_skladak2.jpg
|
Pobierz Plik ściągnięto 356 raz(y) 574,69 KB |
|
Ostatnio zmieniony przez vIrek Śro 16 Sty, 2019, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
leszcz
prezes
Pomógł: 10 razy Dołączył: 15 Lut 2017 Posty: 861 Skąd: Rumia
|
|
|
|
|
TS89PL
początkujący
Dołączył: 15 Sty 2019 Posty: 2 Skąd: LPU
|
Wysłany: Śro 16 Sty, 2019
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi,
Jak się zdecyduję na zakup to na pewno się pochwalę swoją przeróbką. |
|
|
|
|
johnynl
młodzik
Dołączył: 25 Wrz 2018 Posty: 51 Skąd: Tilburg
|
Wysłany: Czw 17 Sty, 2019
|
|
|
lessero, a dlaczego zalozyles Shimano Steps FC-E6010 ,gdzie i za ile je kupiłeś i jaka długość |
|
|
|
|
lessero
młodzik pigularz
Pomógł: 2 razy Wiek: 45 Dołączył: 23 Paź 2018 Posty: 92 Skąd: Oberschlesien SBL
|
Wysłany: Czw 17 Sty, 2019
|
|
|
johnynl napisał/a: | lessero, a dlaczego zalozyles Shimano Steps FC-E6010 ,gdzie i za ile je kupiłeś i jaka długość |
johnynl napisał/a: | lessero, a dlaczego zalozyles Shimano Steps FC-E6010 ,gdzie i za ile je kupiłeś i jaka długość |
1. Bo naczytałem się opinii w internetach pt. "crappy bafang cranks". W/g użytkowników są miękkie i wyginają się, pracują na osi korbowodu prowadząc do poluzowania ramiona korby lub paradoksalnie - jego zaklinowania.
2. Wyglądają źle.
3. Najważniejsza rzecz - całe życie jeżdżę na suporcie 122,5
Q-factor [odległość pomiędzy ramionami korby - płaszczyznami montażowymi dla pedałów] dla tego suportu i wybieranych przeze mnie korb to ok.168mm
Ponieważ konstrukcja suport - korba jest symetryczna stronami lewa/prawa daje to około 85 mm od środka rury podsiodłowej.
Największą wadą do tej pory znaleziona w Bafangu jest asymetryczność konstrukcji.
Co prawda tez ma q-factor ok. 168 mm
ale przesunięty sporo na prawa nogę.
Na oryginalnych korbach Bafanga odległość od środka rury podsiodłowej do lewej korby to tylko około 75 mm [spadek z 85mm] a odległość prawej korby to około 95 mm.
Możecie wierzyć lub nie, zbyt mały q-faktor rozsadzał mi kolana [rowery szosowe] - nie teraz, bo jak mówiłem, jeszcze nie pogoda na testy a zdrowie trzeba szanować. Kiedyś już miałem z tym problemy.
Już lepszy [dla mnie] za duży rozstaw ramion korby jak za mały.
Duży q-faktor stabilizuje pojazd rower+kolarz w terenie.
W/w korby maja powiększony Q-faktor o około 23 mm, wyrównując mi lewa nogę o ok. 1 cm.
Ale prawa odjeżdża o dodatkowe 1 cm na zewnątrz. Ale to mi akurat nie przeszkadza.
Uzyskałem następujące odległości wewnętrznych płaszczyzn ramion korb od środka rury podsiodłowej:
lewa - 8,8 mm
prawa - 10,6 mm
Kupiłem na Bikster.pl wysyłka z Niemiec.
Koszt ok 100 zł + dostawa 15 zł
Długość korby to 175mm.
Inne negatywne następstwa tego rozwiązania to zmaniony [zwiększony] układ sił działający na suport. Wręcz widać jak pracuje rama gdy mocno cisnę na pedały.
Bedę musiał łagodnie ja traktować, bo będę musiał kupowań nową. |
_________________ Moje ogłoszenia OLX
Mój Bikemap |
|
|
|
|
AOLEK
młodzik
Dołączył: 27 Sty 2017 Posty: 54 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: Czw 13 Sty, 2022 Re: Przeróbka MTB Merida+Bafang 500W/48V. Jaki sklep?
|
|
|
[quote="lessero"] TS89PL napisał/a: |
Ad. 3 Tak - czas dostawy 3 tygodnie z Chin przez Holandię. Kupowałem greenbikekit akcesoria i narzędzia.
[/URL] |
Czy wysokie mają koszty dostawy? Jaką metodą najlepiej płacić? |
_________________ Mój EBIKE Pomocy |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pią 14 Sty, 2022
|
|
|
Hejka
Posty, które przeglądasz są dosyc stare.
Na dzień dzisiejszy kosztów wysyłki nie ma. Dzisiaj kupujesz, pojutrze odbierasz paczkę. Wysyłka z magazynu w Polsce.
Takich doczekaliśmy pięknych czasów / tylko ten vat jest porypany/.
Oczywiście nie wszystkie sklepy na ali tak mają. Trzeba uważnie przeczytać oferty. Powodzonka
jako wzorca sklepu użyj Greenergy Electric Bike Store. Oczywiście trzeba ceny poszukać najlepszej. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
szplukasz
początkujący
Dołączył: 31 Maj 2021 Posty: 4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 14 Sty, 2022
|
|
|
Polecam Ebike Motor Battery Store z aliexpress, kupowałem u nich już 2 zestawy Bafang 750 + bateria 17,5 Ah. Zagadaj do nich na PW, w efekcie kupisz po cenie dla Chin, a wyślą z magazynu w EU. W listopadzie za powyższy zestaw zapłaciłem 809,46$ + 19,48$ za sensor zmiany biegów |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|