ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Poprzedni temat «» Następny temat
Watt Meter jak podłączyć
Autor Wiadomość
Maju 
początkujący


Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 35
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Pią 28 Lip, 2017   

Witam
Ostatnio zakupiłem taki oto watt meter:
Watt meter

Wyciągnąłem bocznik na zewnątrz, wymieniłem wyświetlacz na taki co ma podswietlenie, podswietlenie będzie zasilane z innego żródła po odpaleniu stacyjki. Zauważyłem, że po podłączeniu bocznika pod baterię 10s, wat meter włącza się przy czym grzeje się niemiłosiernie tranzystor FZT692B.
Nota kat. FZT692B , dolutowałem mu malutki radiatorek z drutu miedzianego jednak to zbytnio nie pomogło, mam spore obawy o to czy montując na stałe watt meter nie uszkodzi się tranzystor, do tego jeszcze dochodzi ciagłe "siorbanie" baterii na grzanie tego tranzystorka. Czy miał ktoś z was taki problem? i co może być jego przyczyną?
 
 
zibis 
początkujący
zbyszek


Wiek: 64
Dołączył: 30 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Września
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2017   

Znalazłeś przyczynę grzania tranzystora .
 
 
Maju 
początkujący


Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 35
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2017   

Przyczyna jest taka, że tak zbudowany jest watomierz i im większe napiecie baterii (zasilania) tym bardziej sie grzeje. Więc podpinanie na stałe pod baterie odpada bo za bardzo siorbie. Może jakby się pobawić i stabilizator z watomierza wymienić na mała przetworniczkę to by sie tak nie grzał, ale do tego trzeba miec troche wiedzy.
Ja sobie poradziłem tak, że zasiliłem go z osobnego źródła (bateria>przetworniczka 12V> stabilizator 7805) -są tam nawet wyprowadzone piny od zasilania, konieczne tu było przecięcie starej ścieżki od zasilania na płytce. Przy okazji wyciagnąłem bocznik ze środka i wymieniłem wyswietlacz na taki z podświetleniem.

W końcowym rezultacie po włączeniu sterownika stacyjką, przetwornica włączana jest przez mosfet, dalej 7805 zasila watomierz, podswietlenie lcd jest zawsze włączone gdy sterownik jest włączony. Jedynym mankamentem jest jeszcze to, że watomierz po wyciągnieciu bocznika zaniża prąd o równe 1/3 wartości. Ale narazie nie miałem czasu sie tym zająć(jak widze 15A to wiem ze jest 20 xd i narazie wole jeździc :P póki ciepło), w każdym razie jest to spokojnie do ogarniecia.

No i trzeba pamietać, że watomierz nie jest na stałe podłączony do baterii więc pamieta dane tylko od włączenia. A ile bierze przetworniczka do zasilania watomierza? nie wiem nie sprawdzałem jeszcze. Kiedyś sprawdze i jeżeli będzie to akceptowala wartość to moze przez zime podepne watomierz na stałe do baterii, tylko wtedy pozbede sie tego 7805 bo przetworniczke mam regulowana :P
_________________
poja.zdyel.ektryc.zne.org - tylko bez kropek
 
 
zibis 
początkujący
zbyszek


Wiek: 64
Dołączył: 30 Wrz 2016
Posty: 16
Skąd: Września
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2017   

rozumie że zasilanie watomierza jest ze źródła zewnętrznego , z boku są piny do podłaczenia zewnętrznego zasilania które ścieżki przecinałeś. Wylutowany bocznik z watomierza i przeniesiony bliżej akumulatora . Z watomierza do bocznika masz pociągnięte 3 przewody cieńkie ?
 
 
Maju 
początkujący


Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 35
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2017   

Co do zasilania to gdzieś czytałem, może i w tym temacie, że ktos podłączał osobne zasilanie 12V ale nie jestem pewien czy sie nie uszkodzi najlepiej podpiąc 5V.

Cytat:
Wylutowany bocznik z watomierza i przeniesiony bliżej akumulatora . Z watomierza do bocznika masz pociągnięte 3 przewody cieńkie ?

Tak są podciagniete trzy: dwa od bocznika i jeden do mierzenia napięcia.

Kabel od pomiaru napięcia rozdziela się na dwie ścieżki, jedną z nich przeciąłem. Jak bede miał jak to rozkręce watomierz i zobacze bo nie chce się pomylić. Ale z tego co pamietam to najprawdopodobniej była ścieżka która NIE idzie w stronę mikrokontrollera. Ale w tej chwili nie mam 100% pewności.
 
 
djmarcin56 
prezes


Pomógł: 5 razy
Wiek: 31
Dołączył: 05 Sie 2016
Posty: 522
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2017   

Maju napisał/a:
Przyczyna jest taka, że tak zbudowany jest watomierz i im większe napiecie baterii (zasilania) tym bardziej sie grzeje. Więc podpinanie na stałe pod baterie odpada bo za bardzo siorbie. Może jakby się pobawić i stabilizator z watomierza wymienić na mała przetworniczkę to by sie tak nie grzał, ale do tego trzeba miec troche wiedzy.
Ja sobie poradziłem tak, że zasiliłem go z osobnego źródła (bateria>przetworniczka 12V> stabilizator 7805) -są tam nawet wyprowadzone piny od zasilania, konieczne tu było przecięcie starej ścieżki od zasilania na płytce. Przy okazji wyciagnąłem bocznik ze środka i wymieniłem wyswietlacz na taki z podświetleniem.

W końcowym rezultacie po włączeniu sterownika stacyjką, przetwornica włączana jest przez mosfet, dalej 7805 zasila watomierz, podswietlenie lcd jest zawsze włączone gdy sterownik jest włączony. Jedynym mankamentem jest jeszcze to, że watomierz po wyciągnieciu bocznika zaniża prąd o równe 1/3 wartości. Ale narazie nie miałem czasu sie tym zająć(jak widze 15A to wiem ze jest 20 xd i narazie wole jeździc :P póki ciepło), w każdym razie jest to spokojnie do ogarniecia.

No i trzeba pamietać, że watomierz nie jest na stałe podłączony do baterii więc pamieta dane tylko od włączenia. A ile bierze przetworniczka do zasilania watomierza? nie wiem nie sprawdzałem jeszcze. Kiedyś sprawdze i jeżeli będzie to akceptowala wartość to moze przez zime podepne watomierz na stałe do baterii, tylko wtedy pozbede sie tego 7805 bo przetworniczke mam regulowana :P


Prąd ci zaniża o 1/4 a nie 1/3 wartości ;)
_________________
Zbieram graty do swojej pierwszej konstrukcji ;)
 
 
Maju 
początkujący


Dołączył: 20 Paź 2015
Posty: 35
Skąd: Podkarpackie
Wysłany: Wto 05 Wrz, 2017   

Cytat:
Prąd ci zaniża o 1/4 a nie 1/3 wartości ;)


No racja xd liczyłem to jakby zawyżał :D
 
 
ZatrybJam 
początkujący


Wiek: 51
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 33
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017   

Cześć, podsyłam instrukcję podobnego watomierza.
wu100v2_user_manual.pdf

Zlecają:
1) Wylutowanie diody zamiast rżnięcia ścieżek, co by zasilać niskonapięciowo ze złącza 3-pin (AUX)
2) Zastosowanie rezystora 270om na linii pomiarowej napięcia.
3) Zastosowanie diody TVS (takie coś jak dioda zenera przyjmujące na klatę przepięcia).

Funkcje pinów złącza AUX:
1) GND
2) Vcc
3) /RESET (bez konieczności odłączania Vcc)

Układ mierzy napięcia do 64V, gdzie pomiar się zawija - powyżej trzeba by stosować przelicznik.

wu100v2_user_manual.pdf
Pobierz Plik ściągnięto 109 raz(y) 493,52 KB

 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3274
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob 30 Gru, 2017   

3 /Reset dziala do masy ?
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
ZatrybJam 
początkujący


Wiek: 51
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 33
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Pon 01 Sty, 2018   

Tak powinno być (str. 16, pkt. 7.4)
U mnie nie działa, sprawdzałem po ścieżkach i /Reset wchodzi przez klucz do procka.
Piszą, że starsze wersje nie mają opcji resetu z AUX - pewnie procek ma za stary rozumek.
Nie udało mi się rozszyfrować na jakim procku zrobili tego klona.
 
 
ZatrybJam 
początkujący


Wiek: 51
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 33
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Przy okazji nabyłem i zainstalowałem nowy watomierz 100V/100A.

https://www.aliexpress.co...2804253580.html

Mierzy V,A,W,Wh, wł/wył podświetlenie, ustawienie wartości granicznych, kiedy nastąpi miganie podświetlenia. Nie mierzy Ah.
Ma pamięć poboru energii po wyłączeniu zasilania i porządny bocznik.
Niestety nie ma pamięci wartości max prądu i energii.
Zamontowałem go w wodoszczelnym panelu od kawasaki gpz 550.

Poniżej fotki.
https://drive.google.com/open?id=1gyx-eBzsWg18W8dmra0H4TbccO8y-UGd
https://drive.google.com/open?id=1fPChZkekbPqnYcT06JXSKU9WLkmxBA-e
https://drive.google.com/open?id=1PYc21tmBhuDrheZ4VPUgPMlI3T3dwkoc


 
 
Mechano 
szef
młody elektronik


Pomógł: 22 razy
Dołączył: 29 Paź 2012
Posty: 1337
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Ten bocznik chyba nie powinien tak wyglądać, po to są te otwory na krawędziach bocznika, żeby tam przykręcić przewody, zarówno prądowe jak i pomiarowe (te mniejsze śruby). Poza tym, moim zdaniem przy takim lutowaniu zmienia się rezystancja bocznika, mierzyłeś, czy po tym zabiegu wskazania są poprawne?
 
 
ZatrybJam 
początkujący


Wiek: 51
Dołączył: 28 Paź 2017
Posty: 33
Skąd: mazowieckie
Wysłany: Nie 28 Sty, 2018   

Zgadza się przewody prądowe oryginalnie podłącza się śrubami M8. a do tych małych śrubek przewody pomiarowe.
Jest ok, specjalnie przerobiłem złącza prądowe na XT60 względu na brak miejsca.
 
 
ailisi569 
początkujący


Dołączył: 05 Mar 2019
Posty: 1
Skąd: google
Wysłany: Wto 05 Mar, 2019   

Istnieje również podobny miernik na allicdata. :mrgreen:
_________________
https://www.allicdata.com
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group