|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Konwersja roweru crossowego na ebike, jaki napęd ~1kW wybrać |
Autor |
Wiadomość |
Józef
początkujący Józef
Pomógł: 2 razy Wiek: 71 Dołączył: 11 Sty 2019 Posty: 39 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Śro 22 Maj, 2019
|
|
|
Miałem podobny dylemat jaki system wybrać. Zdecydowałem się na zestaw z rapid s-1100. Najistotniejszym powodem był rozmiar baterii, gdyż mój rower trek posiada małą ramę i bateria bidonowa BG701 - 14,5Ah weszła na styk. Natomiast sterownik jest w szynie więc odpadają połączenia. Przejechałem już ponad 400 km, użytkuję od miesiąca i jestem zadowolony. |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 23 Maj, 2019
|
|
|
To wszystko prawda i arytmetycznie się zgadza, ale...
może być 1v = 1km/h lecz przy jakiej prędkości? Bo oporu powietrza nie oszukasz. Na początku będzie to ładnie ciągnęło ale pow 40km/h tak różowo może nie być. Po drugie jak już wbijesz na manetce pow. 50 km/h to się zdziwisz jak napięcie "w oczach spada" a arytmetyka mówi to co mówi.
Jaki by napęd nie wybrać myślę, że nastawianie się na jazdę na seryjnym rowerze z prędkością ponad 43-45 km/h w sposób ciągły to kaskaderka i szukanie guza
Każdy jest kowalem swego losu, ale czasem dobrze jest się zastanowić chwilę: rower można zmienić wielokrotnie, własnych kości nie za bardzo. |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
Józef
początkujący Józef
Pomógł: 2 razy Wiek: 71 Dołączył: 11 Sty 2019 Posty: 39 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: Czw 23 Maj, 2019
|
|
|
andypip - zgadzam się, ja na swoim ustawiłem 25 km/g tak jak w przepisach ale to porażka przy jeździe z góry (musiałem go wyłączać). Więc teraz ustawiony mam na 35km/g. Wydaje mi się jak w sam raz. Nie próbowałem maksymalnego ustawienia. Chcę jeszcze po żyć i nacieszyć się jazdą. |
|
|
|
|
korekpl
początkujący
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 10 Skąd: OPO
|
Wysłany: Nie 26 Maj, 2019
|
|
|
A co sądzicie o montażu sterownika KT36/48SVPRCL, na zewnątrz np. pod baterią bidonową, te całe torby średnio wyglądają, polecacie taki montaż, bo jednak woda i błoto z przedniego koła będą waliły wtedy w sterownik. I jak wtedy najlepiej zabezpieczyć przewody, koszulki termokurczliwe wystarczą, żeby uchronić styki przed dostaniem się wilgoci. Szkoda, że nie ma jakiś małych zgrabnych obudów na takie sterowniki. |
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Pon 27 Maj, 2019
|
|
|
A jak ci gałąź pizdnie albo najedziesz na coś? Zgnieciesz pudełko jak puszkę po piwku, a bateria zamieni się w miotaczz ognia |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
korekpl
początkujący
Dołączył: 13 Maj 2019 Posty: 10 Skąd: OPO
|
Wysłany: Śro 29 Maj, 2019
|
|
|
Konfiguracja na chwilę obecną
Bateria bidonowa 17Ah5 48V
Silnik Mxun 30H 7x9/10x6 - tutaj się waham, jednak te ok. 36 Vmax trochę mało się wydaje
Sterownik fajny wynalazek mieści się w podstawie baterii
36V/48V KT sine wave controller for Big hailong 22A 9 mosfers
LCD8S
PAS, manetka kciukowi itp.
https://www.aliexpress.co...42667.subject_7
|
|
|
|
|
andypip
prezes
Pomógł: 50 razy Wiek: 63 Dołączył: 06 Kwi 2019 Posty: 641 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Sob 01 Cze, 2019
|
|
|
Ile byś nie wycisnął, zawsze przyjdzie moment, że to za mało. Szczypta rozsądku sie przyda.
Projekt nabiera kolorów, trzymaj się wybranej koncepcji.
Przecież to nie jest rower na całe życie |
_________________ Starość to stan umysłu |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|