ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Ogniwa wysoko prądowe vs. "zwykłe"
Autor Wiadomość
jackk 
początkujący


Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 5
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 20 Lip, 2019   Ogniwa wysoko prądowe vs. "zwykłe"

Mam pytanie o sens stosowania ogniw wysoko prądowych w bateriach do e-bike`ów
takich z prądem rozładowania rzędu 20-30 A, a nawet więcej. Ostatnio zadałem to pytanie komuś teoretycznie "zorientowanemu" posługując się przykładem pakietu 16s6p z ogniwami wysoko prądowymi:

Model: LG18650HB6
• Manufacturer: LG Chemical
• Country of Origin: South Korea
• Chemistry: NCM
• Max. continuous discharge current: 30 A
• Nominal capacity: 1500 mAh
• Nominal voltage: 3.6 V
• Discharge end voltage: 2.5 V
• Charging voltage: 4.20 +/- 0.05 V
• Standard charging current: 1,25 A
Model: INR18650HG2
• Manufacturer: LG Chemical
• Country of Origin: South Korea
• Chemistry: INR
• Max. continuous discharge current: 20 A
• Nominal capacity: 3000 mAh
• Nominal voltage: 3.6 V
• Discharge end voltage: 2.5 V
• Charging voltage: 4.20 +/- 0.05 V
• Standard charging current: 1,5 A

i dostałem odpowiedź (cyt. "Ale te tabelki są dla 1 ogniwa (e fajka, latarka itp)
Jeśli ogniwa pracują w pakiecie to prąd spada do około 6A/ogniwo
6x6= 36A maksymalnie jest w stanie dać akumulator 16s6p")

1> Nie rozumiem dlaczego ten prąd miałby tak dramatycznie spadać w przypadku ogniw łączonych w pakiety.
2> i druga myśl czy stosowanie ogniw wysoko prądowych w pakietach do e-bike`ów ma wpływ na wydajność i osiągi zestawu.
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 554
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Sob 20 Lip, 2019   

bo podczas rozładowania wysokim pradem ogniwo rozgrzewa sie gdy jest samotne to z łatwoscia oddaje ciepło cała swoja powierzchnia ale gdy to samo ogniwo siedzi w pakiecie z 60cioma "siostrzyczkami" wówczas ma zastosowanie prawo :" w kupie cieplej" ogniwa grzeja siebie nawzajem ich temperatura rosnie bo trudniej im wypromieniowac ciepło a gdy przekroczy wartośc krytyczna wtedy..BUM! dlatego własnie w pakietach przyjmuje sie mniej wiecej 1/2 tego co w datasheet dla pojedyńczego ogniwa stoi. czy takie wyjasnienie ci wystarcza?
ogniwa wysokopradowe stosuje sie tam gdzie przewiduje sie duzy pobór pradu a jest ograniczona ilosć miejsca aby wydajnosć pradowa uzyskac z odpowiedniej ilosci ogniw w celi czyli masz klasyczne cos za cos przy ograniczonej ilości ogniw w pakiecie masz albo duzy prad rozładowania ( moc ) kosztem małej pojemnosci pakietu ( zasieg) lub mały prad rozładowania (niska moc )ale za to masz większa pojemność( duzy zasieg)
 
 
jackk 
początkujący


Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 5
Skąd: Opole
Wysłany: Sob 20 Lip, 2019   

czyli to wyłącznie kwestia temperatury?
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 554
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 21 Lip, 2019   

to wyłacznie kwestia bezpieczeństwa
 
 
jackk 
początkujący


Dołączył: 03 Kwi 2019
Posty: 5
Skąd: Opole
Wysłany: Nie 21 Lip, 2019   

<Inc0> chcesz powiedzieć, że ogniw wysoko prądowych nie stosuje się w pakietach do e-bike'ów?
 
 
Inc0 
prezes


Pomógł: 17 razy
Dołączył: 24 Lut 2018
Posty: 554
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Nie 21 Lip, 2019   

czytaj ze zrozumieniem wyraźnie napisałem że wysokopradowe ogniwa stosuje sie tam gdzie nie ma mozliwosci uzyskac odpowiednia wydajność pradowa ogniwami wysokopojemnymi czytaj dosłownie tam gdzie jest mało miejsca.
 
 
WojtekErnest 
szef


Pomógł: 72 razy
Dołączył: 18 Sie 2012
Posty: 3264
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto 23 Lip, 2019   

A do tego dane katalogowe odnoszą się do chlodzonego ogniwa, tzn temp 20-24 stopnie. Ogniwa wysokopradowe mają kilkakrotnie niższe RW. Pakiet jest z reguły szczelnie zabudowany. Im słabsze ogniwa, tym na ogół większe różnice między nimi. Wtedy jeszcze szybciej wzrasta temperatura pakietu. Typowe uszkodzenia pakietu dotyczą ogniw, segmentów wewnątrz czwartego pakietu. Tak po prostu jest...
_________________
Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group