ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Bafang BBSHD - ciągle odkręcający się silnik w rowerzu full
Autor Wiadomość
andypip 
brygadzista


Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 269
Skąd: Legnica
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019   

Metoda Pawła też spoko. Może nawet łatwiejsza w wykonaniu. Ale pod warunkiem, że góra jest przykręcona do nitonakrętek. Zwykłe śruby "wychechłać" mogą otwory w rurze aluminiowej i będzie latać.
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
klient 
młodzik


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lip 2017
Posty: 61
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019   

Do jazdy po asfalcie bez mocnego ruszania może i wystarczy fabryczne mocowanie.
Dwie siły niszczą wszystko - drgania jazdy terenowej - czasami jadąc po tych leśnych drogach wysypanych takim żółtym kamieniem można ręce stracić, nie idzie nawet za kierownicę trzymać mimo amortyzatorów powietrznych. Druga siła to ruszanie i zmiejszanie "gazu" i zaczyna się od minimalnnych luzów, potem już z górki niszczenie aluminiowej ramy.
W moim przypadku cały mocny spaw jest od zewnętrznej strony fabrycznej podkładki mocującej, strona wewnętrzna powinna być równa - odciąg zetnie ramę a nie puści Bafanga. Na pierwszym zdjęciu to oczywiście przymiarka, rozbiórka, młotek, imadło, założenie, kolejna przymiarka i spawanie. W sumie było kilka przymiarek - zero luzu ma być. Obejmy też trzeba było wykombinować - w moim przypadku z rury. Łącznie cztery godziny roboty (bez czyszczenia i malowania) w tym przemyślenia. A dzień wcześniej dużo myślenia jak rozwiązać problem.
Jakieś solidne mocowanie każdy musi sobie sam wymyśleć. Zresztą niech każdy posiadacz Bafanga jeszcze dzisiaj mocno za niego złapie i z całej siły porusza góra - dół. Chyba niejeden się zdziwi.

Mój efekt końcowy:


Teraz myślę jaki i jak zamontować czujnik temperatury po spaleniu pierwszego sterownika (400,- PLN na AliExpress). Pomysł montażu czujnika wewnątrz silnika, który to czujnik wisi praktycznie w silikonie, gdzieś daleko od mosfetów to bezużyteczny pomysł. Celuję w przyklejenie czujnika do obudowy w okolicy mosfetów (odległość "na oko" to jakieś 5 mm aluminium).
 
 
andypip 
brygadzista


Pomógł: 10 razy
Wiek: 59
Dołączył: 06 Kwi 2019
Posty: 269
Skąd: Legnica
Wysłany: Śro 16 Paź, 2019   

Wygląda jak fabryczne. zacznij produkcję i sprzedaż :grin:
Przepływ prądu generuje ciepło, takie jest prawo fizyki.
Myślałeś o większym ograniczeniu prądu, skoro go katujesz w terenie?
Poszukać jakiegoś kompromisu eksperymentalnie? Baterii też to wyjdzie na zdrowie.
Albo trafiła ci się słabsza sztuka. Jak spalisz 3, będziemy mieć pewność, że myfriend oszczędza :smile:
_________________
Starość to stan umysłu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group