Bateria 13s 6p |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 800 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
damian19886
młodzik damian19886
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 56 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Nie 10 Lip, 2022
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Chemia jest ta sama, wymiary inne. |
Akumulatorki już jakiś czas leżakują od odladowania i średnio napiecie z 6 spadło o około 0,02 0,03v. Więc wychodzi na to że nie odstają od siebie. A z bms wcześniej miałem problem i pin 1 za minusem jest lekko upalony i to może on tu na mieszał. Można go jakoś spr.? Czy jakbym zmienił bms z jednym wspólnym portem ładowania i rozładowania i zmienił podlaczenie to nie będzie problemu? |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 800 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
damian19886
młodzik damian19886
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 56 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Nie 10 Lip, 2022
|
|
|
[quote="zeeltom"]Możesz spokojnie wymienić BMS na wspólny port, tylko trzeba przelutować gniazdko ładowania na przewody baterii. Ten stary BMS
Ten ze wspólnym portem mogę podłączyć wyjście na kontroler i ładowanie na jednym kablu?. Ten stary nie pamiętam czy ma balanser bo ten nowy jest wodoodporny czerwono czarny. |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 800 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Nie 10 Lip, 2022
|
|
|
Tak. Podłączasz ładowarkę równolegle do wyjścia na kontroler. Jak sprawdzić BMS? Trochę zachodu jest, bo musisz podłączyć ładowarkę, a na badane wejście podać napięcie z zasilacza o wartości rzędu 4,3V. Teoretycznie powinno wyłączyć się ładowanie, bo jedna z cel ma napięcie przekraczające 4,25V. Balansowanie sprawdzasz podając na badane wejście napięcie nieco większe niż 4,20V. Powinien popłynąć prąd balansowania rzędu kilkudziesięciu mA i spaść do 0 przy napięciu rzędu 4,17-4,19V. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
damian19886
młodzik damian19886
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 56 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Nie 10 Lip, 2022
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Tak. Podłączasz ładowarkę równolegle do wyjścia na kontroler. Jak sprawdzić BMS? Trochę zachodu jest, bo musisz podłączyć ładowarkę, a na badane wejście podać napięcie z zasilacza o wartości rzędu 4,3V. Teoretycznie powinno wyłączyć się ładowanie, bo jedna z cel ma napięcie przekraczające 4,25V. Balansowanie sprawdzasz podając na badane wejście napięcie nieco większe niż 4,20V. Powinien popłynąć prąd balansowania rzędu kilkudziesięciu mA i spaść do 0 przy napięciu rzędu 4,17-4,19V. |
Jednak ten stary bms ma funkcję balansowania
€ 10,82 40%OFF | 13S 48V 50A 18650 Li-ion Lithium Battery Protection Board Battery Pack Charge Balancer BMS Protection PCB Board For Electric Car
https://a.aliexpress.com/_mMLQlf0
Rozumie ale nie mam takiego zasilacza lekko powyżej 4,2v. Podłącze ten nowy on na 99% ma balansowanie cel. |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 800 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
damian19886
młodzik damian19886
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 56 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Pon 11 Lip, 2022
|
|
|
zeeltom napisał/a: | 3 bateryjki 1,5V połączone szeregowo dadzą ci 4,5V. |
Mam taki bms discharge 20a
Charge 10a
Nie będzie on za słaby jak sterownik mam 35a? |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 800 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
damian19886
młodzik damian19886
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 56 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto 12 Lip, 2022
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Za mały. 20A to prawie dwa razy mniej, niż 35A. |
Witam. Podłączyłem dzisiaj cele do starego bms i nadal niw ładuje na wyjściu z gniazda ladowarki napięcie wynosi 36v więc bms musiał ulec awarii. Jutro podłącze ten 2 bms tylko w celów testów czy ładowanie ruszy. |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 800 Skąd: Żyrardów
|
Wysłany: Śro 13 Lip, 2022
|
|
|
Taki efekt może być, gdy któraś sekcja ma napięcie większe, niż 4,25V i BMS odciął wejście ładowania. Trzeba go wtedy nieco rozładować i ponownie podpiąć ładowarkę. Jeśli to nie pomoże, to stawiam na uszkodzenie BMS. przy okazji takich usterek obowiązkowe jest zmierzenie napięć na każdej sekcji.
A ja mam ciekawszą zajawkę z akumulatorem, której nie jestem w stanie pojąć. Otóż mam akumulator 10S2P. Każda sekcja ma około 3,7V. Przy 10S napięcie sumaryczne powinno mieć około 37V. A ma 32V. Mierzone bezpośrednio na stykach ogniw z pominięciem reszty elektroniki. I co to jest? Rzecz dla mnie zupełnie niezrozumiała i stykam się z tym po raz pierwszy. |
_________________ http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl |
|
|
|
|
damian19886
młodzik damian19886
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 56 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Śro 13 Lip, 2022
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Taki efekt może być, gdy któraś sekcja ma napięcie większe, niż 4,25V i BMS odciął wejście ładowania. Trzeba go wtedy nieco rozładować i ponownie podpiąć ładowarkę. Jeśli to nie pomoże, to stawiam na uszkodzenie BMS. przy okazji takich usterek obowiązkowe jest zmierzenie napięć na każdej sekcji.
A ja mam ciekawszą zajawkę z akumulatorem, której nie jestem w stanie pojąć. Otóż mam akumulator 10S2P. Każda sekcja ma około 3,7V. Przy 10S napięcie sumaryczne powinno mieć około 37V. A ma 32V. Mierzone bezpośrednio na stykach ogniw z pominięciem reszty elektroniki. I co to jest? Rzecz dla mnie zupełnie niezrozumiała i stykam się z tym po raz pierwszy. |
No to naprawdę dziwne by na każdej sekcji prąd był ok 3.7v a po zmierzeniu całości zaledwie 32v. Moje sekcję mają od 3.40v do 3.53. |
|
|
|
|
zeeltom
prezes zeeltom
Pomógł: 12 razy Wiek: 66 Dołączył: 13 Gru 2021 Posty: 800 Skąd: Żyrardów
|
|
|
|
|
damian19886
młodzik damian19886
Wiek: 36 Dołączył: 22 Paź 2018 Posty: 56 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Czw 14 Lip, 2022
|
|
|
zeeltom napisał/a: | Już się wyjaśniło. Jest OK. Troszkę nieczyste końcówki styków ogniw i stąd błąd pomiaru. |
Ja swoją też mozna powiedziec że uratowałem odłączyłem bms sdoladowalem całość do 52v i po podpięciu bms ładowanie ruszyło ale na pierwszych celach jest napięcie miedzy rzędu 4.05 do 4.1v a na ostatnich po 4.2 v akumulatorki byly kupowane w różnych miejscach nowe i może dlatego więc sprzedałem ten akku a zrobię najprawdopodobniej na 21700 samsung 5000mah z jakimś porządnym bms może z bt. |
|
|
|
|
WojtekErnest
szef
Pomógł: 78 razy Dołączył: 18 Sie 2012 Posty: 3453 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2022
|
|
|
damian19886 napisał/a: | ..... akumulatorki byly kupowane w różnych miejscach nowe i może dlatego więc sprzedałem ten akku a zrobię najprawdopodobniej na 21700 samsung 5000mah z jakimś porządnym bms może z bt. |
Sprzedawanie akumulatora z fizycznie nierównymi segmentami, to produkt niepelnowartosciowy, a nawet wadą ukrytą, która może być nawet przyczyną pożaru u nieświadomego nabywcy.
To tak na przyszłość .... |
_________________ Użytkownik składaka Kross/Grand Ametyst 24 cale, zasil. 42 V-600 W oraz Bora 602 INTERBIKE
http://forum.arbiter.pl/viewtopic.php?t=1555 |
|
|
|
|
|