ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Crystalyte HT2425
Autor Wiadomość
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2011   

szprychy trochę grubsze bo 2.3mm to mam nadzieję że wytrzymają.
Na akumulatorze 15 cel LiFePO4 prędkość max 34km/h i na 8Ah przejechałem 27km.
Prąd chwilowy dochodzi do 25A w piku a podczas jazdy spada do 10A
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Zbyszek Kopeć 
szef


Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Paź 2006
Posty: 3284
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2011   

Chociaż ktoś lubi tylko małe dziurki, to szprychy zawsze muszą być zaplecione na minimum jeden krzyż.
_________________
EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Sob 03 Wrz, 2011   

Jak ktoś znajdzie mi szprychy o długości 196mm to chętnie zaplotę na jeden krzyż :) na dwa już odpada bo szprychy za bardzo się wyginają w obręczy.Załączam filmik z poborem mocy przy ruszaniu

Szprychy na razie nie pękły i testowałem jak się hamuje z funkcją REGEN całkiem fajna sprawa.

03092011007.avi
Pobierz Plik ściągnięto 487 raz(y) 6,93 MB

_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Nie 15 Kwi, 2012   

Szprychy jeszcze nie pękają :)

Zasiliłem silnik napięciem 72V to uzyskałem prędkość od 40- 43 km/h

Jadąc pod lekki wiatr przy prędkości 40km/h silnik pobiera z akku 1300W
_________________
pozdr
Tomek
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 27 Lip, 2012   

Po rocznym użytkowaniu silnika zaczęły si problemy objawiało się to coś jak przetarcie izolacji na przewodach przy wyjściu z ośki .
Usterka okazała się troszkę inna praktycznie brak zaprasowania złącz Andersona na przewodach i tak się dziwię ze udało się prawie rok przejechać na symbolicznym połączeniu.

Chińczycy z Crystalyte dali ciała za taką fuszerkę w zaprasowaniu złączek

_________________
pozdr
Tomek
 
 
Nostusek 
szef



Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 03 Cze 2011
Posty: 1406
Skąd: Pruszków
Wysłany: Pią 27 Lip, 2012   

Poszukaj złącz REMA - są niemalże identyko co te ale piny spokojnie przeniosą kilowat energi ciągle i nawet się nie zagrzeją.
_________________
Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18

Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17
 
 
xpawelx777 
początkujący


Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 14
Skąd: Swarzędz
Wysłany: Śro 31 Sty, 2024   

Potrzebuję elektryka do wycieczek w ciężki teren. Nie mam kasy na MID.
Warunkiem jest ok 32-34km/h przy rozładowanej baterii.
Wagę roweru pomijam bo bagaże zawsze wożę okropnie ciężkie.
Zaplotłem ten sam silnik w koło 26 cali . Rower zatrzymuje się na małych górkach bez bagażu. Sterownik 36V 22A.
Po przebytej depresji, bo nie jedzie, więc kupiłem tani rower z kołami 20" i zaplotłem crystalyte.
Dokupiłem mxus 30h w promocji z nawojem 10x6 i zaplatam w tył.
Akumulator mam wciąż 36V,
Sterownik do crystalyte 13A 36/48v (ciężko je kupić ) do mxus jeszcze niedojechał.
Dlaczego 13A? Bo przy 22A się przegrzewał.
Nie mam pojęcia czy będzie podjeżdżał normalnie pod górki bo jeszcze nie jeździłem.
Maluch lepiej sobie radzi , a ten crysta patolyte w kole 26 zwalnia do zera bez żadnego bagażu!
Nikt mnie nie ostrzegł, że przy napięciu 36v nawet nie tyle jedzie wolno pod górkę - on zwalnia do zera!
Ten rower miał być jedynym źródłem transportu, no i masz - mam depresję.
Teraz przekładam silniki w koła 20" i chcę zapomnieć o tym. wszystkim.
Dziękuję każdemu, kto tak ochoczo pisze o tych silnikach w wielkich kołach między 24 a 29 cali. Żeby nie zbijać nikogo z toru, nie każdy zaplata te silniki w tak małą obręcz.
Teraz widzę mnóstwo filmików, gdzie popularne mxusy i inne o mocy 1000-1500W nawet przy napięciu 72v zatrzymują się na górach albo przegrzewają się po minucie jazdy z ogromnym prądem, oczywiście w kołach 26"+.
Miłej depresji!
 
 
xpawelx777 
początkujący


Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 14
Skąd: Swarzędz
Wysłany: Śro 31 Sty, 2024   

Acha, żeby dopiąć swego, niektórzy policjanci zatrzymują rowery gdy widzą dwa silniki. Na szczęście u mnie jest to żadkość. Mnóstwo ludzi ma hulajnogi z podwójnymi silnikami i jest ok.
 
 
zeeltom 
prezes
zeeltom



Pomógł: 12 razy
Wiek: 66
Dołączył: 13 Gru 2021
Posty: 698
Skąd: Żyrardów
Wysłany: Czw 01 Lut, 2024   

Ciężki teren i tak duża szybkość przy rozładowanej baterii, to się kłóci ze sobą. Do takich zabaw, to potrzebny silnik direct przynajmniej 1500W i zasilanie z 60V. Przy przekładniowym może da radę 500W ale szybkość nie będzie jakaś wielka. No i zasilanie. Na pewno nie 36V. Przy 36V szybkość będzie rzędu 25 km/h. Zrobiłem sobie rowerek na 20 calowych kołach z silnikiem przekładniowym 350W 48V w przednim kole. Na płaskim rozpędza się to do około 32 km/h na pełnej baterii 54V z całkiem fajnym przyspieszeniem. Bateria 25 Ah z tyłu na bagażniku. Przód nie jest za mocno dociążony i na asfalcie potrafi zerwać przyczepność.
Klient ma nieraz dziwne wymagania. Ostatnio trafił się senior, który koniecznie chciał przerobić coś w rodzaju składaka na elektryka, ale koniecznie chciał silnik 500W lub mocniejszy, bo... tak. Według niego 250-350W, to stanowczo za mało. Co z tego, że przy ruszaniu zrywa przyczepność? On chce minimum 500W i nic na to nie poradzisz. Nigdy nie miał elektryka, ale coś tam słyszał, że 350W, to za mało i musi być minimum 500W.
Trudno, nic nie poradzisz. Chciałem mu sprzedać mój rower (full, 48V, pełne oświetlenie z klaksonem, światłem STOP, ładowarką 48V 2A) w cenie akumulatora za 1500 zł, ale on chce większą moc i gotów jest zapłacić 2-3 razy tyle. Ledwo gość chodził, miał problem z wsiadaniem, bo chyba biodra w nienajlepszym stanie, ale woli chyba się zabić, niż posłuchać doświadczonego użytkownika roweru elektrycznego. Są właśnie tacy klienci i nic się na to nie poradzi.
_________________
http://zeeltom.mojeforum.net
https://zeeltom.vxm.pl
 
 
xpawelx777 
początkujący


Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 14
Skąd: Swarzędz
Wysłany: Czw 01 Lut, 2024   

Powtórzę jeszcze raz:
Nie pakujcie się w pojedyńczy silnik bez przekładni. Do 1500W.
Albo przekładniowy na przód i myślimy co dołożyć na tył, albo od razu MXUS3K TURBO.
Ja swego czasu nie miałem pieniędzy i dostałem olbrzymiej depresji.
Świetnym rozwiązaniem jest rower z 20" kołami, bo taki z dwoma silnikami przekładniowymi wjedzie prawie wszędzie.
Jeżeli zaczynamy od zera z tyłu to tylko MXUS3K TURBO z jakimś wolnym nawojem. Z pewnością nie 21x3.
Natomiast nie jestem pewny czy 3k turbo mieści się w obręczy rowerowej 20 cali. Jeżeli już to tylko fat bike.
To wszystko co chciałem napisać.
 
 
xpawelx777 
początkujący


Dołączył: 06 Lut 2018
Posty: 14
Skąd: Swarzędz
Wysłany: Czw 01 Lut, 2024   

ja też się zastanawiałem czy silnik bez przekładniowy jest w porządku.
Proszę bardzo, jedna z wielu opinii z youtube:
"[...]Sterownik ma 17a nominalnie i około 20a max. [...]Mam silnik mxus xf40-30h generalnie jest spoko na dojazdy do pracy asfaltem ale w terenie szybko się grzeje dlatego zastanawiam się nad wymianą na tego xf19r[...]"
wyszukiwarka youtube nie boli:
ocena e-bike po 1500km. krótka wycieczka e-bike. mxus xf19r.
pod filmem jest zaledwie 9 komentarzy.
/watch?v=w0iJeNIgRdI
zaorane 2x .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group