|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
silnik 230 VDC |
Autor |
Wiadomość |
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
To dlaczego mój wcześniej opisany BLDC przy 3 razy mniejszym napięciu, pod żadnym obciążeniem nie dałał takiego prądu jak pod normalnym napięciem? Do tego dawał właśnie 3 razy mniejsze prądy?
Zbyszku
Pewnie nie było by problemem odłączenie kilku sekcji ogniw i sprawdzeniem tego w praktyce? Może sie kiedyś pokusisz... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
Do testów dajesz odpowiedni hamulec i Ci wyda nawet większy prąd przy 0,2 napięcia znamionowego.
Oczywiście regulator tego silnika ma pewnie taką charakterystykę ograniczającą prąd, bo inaczej Twój silnik by się przegrzał, albo by urwał wał. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Do testów dajesz odpowiedni hamulec i Ci wyda nawet większy prąd przy 0,2 napięcia znamionowego. |
No właśnie nie wydaje na zadnym hamulcu.
A dlaczego na biegu jałowym przy dwóch różnych napięciach są 2 różne prądy? Czyż według Twojej teorii na biegu jałowym nie powinien być ten sam prąd jak dla wysokiego tak i niskiego napięcia?
Zbyszek Kopeć napisał/a: |
Oczywiście regulator tego silnika ma pewnie taką charakterystykę ograniczającą prąd, bo inaczej Twój silnik by się przegrzał, albo by urwał wał. |
Zapomnij o sterowniku, to samo jest przy chińskich szczotkach DC bez sterownika.
Dlaczego w moim rowerze po przewoltowaniu silnika z 24V na 36V prąd jałowy wzrósł o 50%(bez stera)
. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
Teoria nie jest moja, to jest fizyka.
Zablokuj koło i daj akumulator bezpośrednio na silnik, a zobaczysz prądy i efekty (straszne). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
Ale to jest Twoja fizyka.
Nie odpowiedizałęś na A dlaczego na biegu jałowym przy dwóch różnych napięciach są 2 różne prądy?
Blokuje właśnie silnik i mam takie efekty jak pisze.
Masz na pewno jakąs tanią szczotke, wykonaj eksperymeny sam zobaczysz |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
sobolu napisał/a: | (bez stera). |
Słowo-klucz.
1. Bez sterownika nie ma kontroli prądu.
2. Prąd jałowy to nie prąd maksymalny.
3. Mówisz o małych silnikach, które mają relatywnie wysokie rezystancje.
Popatrz na parametry takiego LEMCO 200-D135: rezystancja wirnika 16.75mW. Jak na żywca podepniesz 24V (przy 84V nominalnie dla tego silnika), to dostaniesz 1500A, a dopuszczalny prąd chwilowy to 400A. W całym zakresie napięć aku kontroler określa prąd maksymalny. |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
Ale po co mi ta kontrola prądu sterem? Można powiedzieć że ster to ogranicznik prądu a ja właśnie ograniczać prądu nie chcę przy tych mniejszych napeciach.
Właśnie jestem ciekaw jak to z tym LMCO będzie.
Piszę głównie o szczotkowych chińczykach do rowerów/skuterów, twierdzisz, że na takim 24V@10A po zasileniu go 5V i zblokowaniu również będzie 10A? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
Do sobolu
Weź sobie kolego książkę o tematyce maszyny i napęd i poczytaj sobie o stanach pracy silników to będziesz mniej zadawał pytań i więcej wiedział w temacie.
To ze silnik większy prąd pobierze nie znaczy ze więcej będziesz miał na wale na wyjściu z silnika.Postudiuj sobie charakterystyki pracy silników.Prawo ohma chyba znasz a wzory ze stanami pracy silników są ogólnodostępne tylko trochę trzeba chcieć poszukać |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
Sobolu:
Fizyka jest jedna.
Wyrzuć regulator.
Podłącz bezposrednio na silnik akumulator o wielkiej pojem,noći (400Ah) i zobaczysz efekty (straszne). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
tomson napisał/a: | Do sobolu
To ze silnik większy prąd pobierze nie znaczy ze więcej będziesz miał na wale na wyjściu z silnika.
|
ale ja nigdzie nie twierdzę, że tak musi być przecież!!!!
tomson napisał/a: | Postudiuj sobie charakterystyki pracy silników.
|
Tu na przykład piszą, że
W celu ograniczenia prądu rozruchowego pobieranego z sieci włącza się silnik przy obniżonym napięciu, stosując dławik, transformator rozruchowy lub autotransformator z rozwieranym punktem gwiazdowym (rozruch dwustopniowy).
co sprowadza się do tego, że przy obniżonym napięciu silnik nie jest w stanie pobrać tak samo wysokiego prądu jak przy wysokim napieciu...
(mowa o rozruchu oczywiście)
tomson napisał/a: |
Prawo ohma chyba znasz |
Tylko, że Zbyszek twierdzi, że prawo Ohma tu nie działa... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
Prawo Ohma zawsze działa (tak pisałem), ale w silniku nikt go nie zauważy (jego w praktyce liczby są pomijalne), chyba że zablokuje silnik i podłączy na niego aku. o pojamności 400Ah. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
sobolu napisał/a: | W celu ograniczenia prądu rozruchowego pobieranego z sieci włącza się silnik przy obniżonym napięciu, stosując dławik, transformator rozruchowy lub autotransformator z rozwieranym punktem gwiazdowym (rozruch dwustopniowy). |
Lub w przypadku obecnych napędów kontroler PWM, tyle że nie tylko w celu ograniczenia prądu rozruchowego, ale w ogóle do sterowania silnikiem.
sobolu napisał/a: | co sprowadza się do tego, że przy obniżonym napięciu silnik nie jest w stanie pobrać tak samo wysokiego prądu jak przy wysokim napieciu...
(mowa o rozruchu oczywiście) |
Silnik zasila się regulowanym, (znaczy obniżonym) napięciem praktycznie w całym zakresie, poniżej tzw prędkości bazowej (załamania się charakterystyki stałego momentu). Oczywście, prąd zwarcia w czasie rozruchu będzie zależał od napięcia jakie podasz (to też widać w tych wzorkach). Efekt jest taki, że nawet jak zmienisz napięcie zasilania (aku) na 2x mniejsze, to maksymalne prądy się nie zmienią (bo one i tak są znacznie mniejsze niż prąd zwarcia w czasie rozruchu nawet dla mocno obniżonego napięcia), natomiast punkt załamania charakterystyki się przesunie w stronę zera rpm. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
Wspaniałe wytłumaczenia.
Jedynie jeszcze temat rozruchu, w pojazdowych silnikach pojęcie rozruchu całkowicie znika, tu jest tylko sterowanie np.: obrotami jako cel.
Rozruch jest pojęciem tylko w silnikach pracujących ze stałą prędkością (np.: AC w pile do drewna), no i rozruch odbywa się zazwyczaj na jałowo (bez obciążenia nominalnego - trochę inaczej jest w wentylatorach). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
A ja nadal będę twierdził, że prąd płynący przez silnik będzie zależał od wielkości napięcia. Bez względu na rodzaj obciążenia.
Chyba się komuś mylą pojęcia pracy silnika z kontrolerem (ograniczenie prądu) i bezpośrednie podłączenie silnika pod regulowane napięcie.
Proszę podłączyć dowolny silnik (DC bo są chyba wszędzie dostępne) pod napięcie 12V i np. 48V i proszę mi podać prądy płynące przez ten silnik przy tych napięciach. |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 04 Lip, 2010
|
|
|
Silnik i regulator, to jest jeden zespół i ta całość ma ustalone prądy max..
Jeśli silnik DC podłączamy (w przepadku napędu pojazdu) bezpośrednio do akumulatorów, to podajemy najpierw mniejsze napięcie, a potem po kolei większe, żeby nie przekraczać prądu maksymalnego, określonego przxez producenta silnika.
Czyli w silniku zawsze będzie płynąć ten sam prąd maksymalny.
To co "zeeltom" teraz piszesz, to jest prawda, ale do tego nie można dopuścić (wcześniej pisałeś co innego); a prawo Ohma to inna sprawa, chociaż ma ono wpływ na grzanie się silnika oprócz innych strat (np.: przemgnesowywanie). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|