|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Ładowanie 2 lub 3 aku z różnym poziomem naladowania |
Autor |
Wiadomość |
Mictronic
młodzik Electronics designer
Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010
|
|
|
Dlatego uważam ze ładowarki automatyczne to porażka,i jeszcze jak ładują 1/10C...
Najlepiej po prostu wrzucić akumulatory pod takie zasilanie żeby na każdym było 14,7V a prąd ustali się sam.
Koniec ładowania objawia się małym poborem prądu np 50mA i napięciem 13,7V.
Pojemność można sprawdzić podłączając np żarówkę 12 Watową i mierzyć czas aż do rozładowania baterii - 10,5V Lecz widzę właśnie w jednej dokumentacji ze dopuszczalne jest nawet 8V ,ale wtedy wymagane jest już obciążenie stabilizowanym źródłem prądowym by pomiar nie był obarczony większym błędem z powodu zmieniającej się rezystancji żarówki.
I=U/R
http://hpgbatteries.com/pdf/HPG120120.pdf |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010
|
|
|
Mictronic:
Piszesz część prawdy.
akumulatory sie wyrównuje prze połączenie ich równolegle, potem naładowanie (AGM w cyklach zazwyczaj do ok. 14,7V), potem nastwia sie napięcie ładowarki w AGM na ok. 13,6V (jak jest ciepło) i tak trzymamy ze 2 dni.
50mA dla akumulatora np.: 100Ah przy takim jak podałeś napięciu, to byśmy czekali tygodniami. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Mictronic
młodzik Electronics designer
Wiek: 30 Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 76 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010
|
|
|
Z całym szacunkiem Panie Zbyszku ale to wszystko napisałem w swoich postach...A 50mA to końcowy prąd ładowania bo taki przeważnie jest w opisywanych akumulatorach(zależy jak długo je ładować). |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010
|
|
|
Tu trochę jest racji, przy bardzo bardzo długim ładowaniu. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010
|
|
|
Jest jeszcze jedna rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę - czy żadne z akumulatorów nie jest uszkodzony i nie ma zbyt niskiego napięcia. Niedawno miałem styczność z akumulatorem, który po naładowaniu trzymał ok 11,5V, przy jednej ciepłej celi. Próba wyrównywania zestawu z tego typu akumulatorem niczego dobrego nie przyniesie... |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 19 Sie, 2010
|
|
|
Uszkdzone zawsze się wyeleminowuje.
Dlatego najlepiej najpierw naładować taki zestaw szeregowo, potem po pomiarach dobre sztuki połączyć równolegle, i ładować je prawidłowo, czyli przeprowadzić wyrówanie sztuk, a dalej już prawidłowa eksploatacja. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|