Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Planowany zakup |
Autor |
Wiadomość |
LLLUUU
początkujący
Wiek: 45 Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 08 Paź, 2010 Planowany zakup
|
|
|
Witam ponownie po długim czasie, poprzednie próby skonstruowania mojego e-roweru na przenoszeniu napędu .... ale o tym nie będę się rozpisywał.
Zebrałem trochę funduszy i teram mam kilka pytań co najlepiej kupić, wymagania silnik BLDC do tylego koła 28" z tarczą hamulcową. Poczytałem ale nadal nie jestem pewny jakich parametrów ma być silnik...
i teraz nie wiem jaki wybrać 24, 36, czy 48V i jakiej mocy ?!?
szukając w sieci najbardziej podobają mi się silniki z ebay.com i myślałem o tym
36V750W
co o tym myślicie ? a może innego producenta ? chciał bym w przyszłym tygodniu złożyć zamówienie bo jada w 3mieście innym środkiem lokomocji staje się nie możliwa ..
Łukasz |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 08 Paź, 2010
|
|
|
Dużo masz pod górkę ?
Jeśli tak, to raczej 500W uznałbym za totalne minimum więc te 750W mogło by jak najbardziej być. Wiadomo ... 1000W będzie miało jeszcze większe możliwości.
Należy jednak pamiętać, że "schody" zaczynają się nie przy samym napędzie tylko przy doborze zasilania do niego.
Z jednej strony niskie napięcie (24V) to niby mniejsze pakiety ale .... wyższy prąd i albo mały zasięg albo konieczność stosowania większych pojemności.
48V najczęściej stosuje się już przy wyższych mocach (1000W i więcej).
Rozwiązaniem pośrednim (i chyba leżącym blisko "złotego środka") jest 36V.
Co do samej aukcji którą przytoczyłeś:
400 USD to nie tak mało jak za zestaw bez baterii.
Szczególnie, że trzeba doliczyć koszty przesyłki do Polski (zakładamy optymistycznie, że nie zapłacisz cła i VATu ).
W sumie to miałbym dla Ciebie coś podobnego ale .... brakuje mi adaptorów do przykręcenia tarczy.
Coś w tym stylu (chociaż zdjęcie poniżej to nie jest najlepszy przykład ... szczególnie jeśli chodzi o jakość wykonania):
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 08 Paź, 2010
|
|
|
750W to potężna moc i aku. szybciej się skończą. Radzę z INTERBIKE. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Sob 09 Paź, 2010
|
|
|
Niedługo będę sprzedawał silnik 408 na tył, sterownik 84V/40A, akumulator Li-jon 75,6V/15,6Ah w rozsądnej cenie. Można rozpędzić się do 60km/h a prędkością 30km/h można zrobić ok 60km. Jak by ktoś był zainteresowany zapraszam na priv. |
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 09 Paź, 2010
|
|
|
Nie bądź sknera, podaj cenę orientacyjną chociaż |
|
|
|
|
LLLUUU
początkujący
Wiek: 45 Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 09 Paź, 2010
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | 750W to potężna moc i aku. szybciej się skończą. Radzę z INTERBIKE. |
rower ma hamulce tarczowe i chciał bym by tak zostało, całość musi nie rzucać się w oczy. Zależy mi na estetyce i zachowaniu funkcjonalności, a wracając z pracy nie zawsze chce mi się pedałować. Nie widzę na stronie pełnej oferty, jakiś czas temu sprawdzałem ale jak wspominałem, że potrzebuję silnik z tarczą hamulcową to wszyscy rozkładali ręce ... zadzwonię w poniedziałek do interbike i sprawdzę czy maja model dla mnie.
Panie Zbyszku zasuwa pan szybko po Świętokrzyskiej ciężko Pana dogonić ja jestem z Sosnkowskiego to na przeciwko przychodni.
Co do aku to się zastanawiam nad zakupem czy samemu nie zmontować na ogniwach li-ion , obecnie montuję układ balansujący na podstawie opisu ze strony balanser
docelowo pakiet chciał by wyglądał tak 10S-3P
, ale nie wiem czy wystarczy czy nie dołożyć jeszcze więcej ogniw.. podoba mi się rozwiązanie montowane nad tylnym kołem z zachowaniem funkcjonalności bagażnika... samemu raczej nie do wykonania, myślałem nad złożeniem takiego pakietu który zmieścił by się w środek ramy kosztem miejsca na bidon
ŁP |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 10 Paź, 2010
|
|
|
Czasem sie zapominam z prędkością, postaram sie wolniej jeździc, żeby ludzie zwrócili uwagę na to, że są EV na świecie.
Do INTERBIKE warto samemu zajechać, na miejscu inaczej wyglądają różne elementy. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
LLLUUU
początkujący
Wiek: 45 Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
Witam po przerwie !
No po długim czasie ale w końcu mam... nie do końca taki jaki chciałem ale na początek mojej przygody z elektrykami 36V500W - 28" tylne koło (z allegro - PUCK)
muszę jeszcze skompletować części do tylnego hamulca pod tarczę
Gdzie mogę kupić lub dorobić adapter pod tarczę ?
dokładnie chodzi mi o to co pisał "tomasz_kombi"
Obrazek
teraz czeka mnie zakup jakiegoś rozsądnego pakietu, z racji tego że mam trochę żeli na stanie to mam plan je przećwiczyć. Co proponujecie do 1000 zł ? |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
Chyba tylko dorobić (u lokalnego tokarza).
A dla czego masz zestaw "nie do końca taki jaki chciałeś kupić" ? |
|
|
|
|
LLLUUU
początkujący
Wiek: 45 Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
myślałem nad 750W ale to bym się chyba rozleniwił do końca i nic nie pedałował, choć nie wiem jak to będzie i tym 500W bo na takim wynalazku jeszcze nie jeździłem i nie mam pojęcia jak to jest. Jak tak czytam to przy mojej wadze około 80kg mogę całkiem przyjemnie na tym pośmigać.
Jeszcze jedno pytanie jak dokładnie centrujecie koło ? bo moje na pierwszy rzut oka trochę bije na boki co mi się nie podoba?!?
ps. muszę poszukać kogoś w Gdańsku kto mi jest to wstanie wytoczyć ładnie |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2011
|
|
|
No cóż ... Goldenmotor (te duże czarne) mają taki "urok", że "biją". Jedna mniej, inne nieco więcej. Zapewne Crystalyte czy Bionx tego nie mają ale kosztują 2x więcej. Coś za coś. Zapewne można to nieco skorygować przy zaplataniu (a właściwie przy centrowaniu) ale ja takie rzeczy zlecam fachowcom (tym prawdziwym a nie tylko z nazwy ).
Pewnie dałoby się to doprowadzić do perfekcji ale kto będzie chciał nowy silnik rozbierać i kombinować przy łożyskach ? W sumie nie osiągają one zawrotnych prędkości obrotowych.
Przy 750W też trzeba podpedałować ... pod górkę
Z ciekawości zapytam:
Ile dałeś za zestaw i co zawierał ?
PS. Jak posprzedaję trochę tego co mi jeszcze "zalega" na magazynie (tym ludziom co nie potrzebują mocowania tarczy hamulcowej przy 500W i większych mocach) to obiecuję sprowadzić silniki w których nie będzie występował problem adaptera. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011
|
|
|
z moich pomiarów mocy podczas jazdy to silnik o mocy 500W w zupełności wystarcza.
Mam silnik Crystalyte 4012 prędkość max to 28km/h (48V) i przy jeździe w płaskim terenie to silnik pobiera ok 180W a do 500 to nie dochodzi na stromych podjazdach gdzie prędkość spada do
18km/h |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011
|
|
|
Heh, fajnie masz z tym silnikiem moj z przekładnią przy podjazdach potrafi pociągnąć i 1000W |
|
|
|
|
LLLUUU
początkujący
Wiek: 45 Dołączył: 02 Cze 2008 Posty: 30 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011
|
|
|
kupiłem z allegro -
licytacja http://allegro.pl/rower-e...1552230200.html
udało mi się z przesyłką wylicytować za 837 brutto + 40 zł przesyłka
zestaw otrzymałem w dniu następnym
komlet zawierał (zrobię zdjęcia na dniach)
- koło zaplecione 28" co do szczegółów to całe srebrne Type: TDM-1W2, 36V 500w
- sterownik TDK 2W, 36V 500w
- manetka + atrapa czy jak to nazwać
- lampka (wizualnie to ja nie wiem do czego przyrównać jedno pewne ja tego nie przykręcę)
- dźwignie hamulców z wyłącznikami
- czujnik pedałowania
- torba na bagażnik (całkiem zgrabna i chyba wykorzystam na początek, umieszczę sterownik+baterię)
- okablowanie (do akumulatorów - standardowo wtyk komputerowy + bezpiecznik chyba tak zwana "eSka" 6000A)
- ładowarka 36V
- płyta CD instrukcja montażu
to chyba wszystko
a co do bicia to chyba głównie obręcz, delikatnie wiec zobaczę jak to będzie w praktyce, jak będzie uciążliwe to coś się z tym zrobi |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Sob 09 Kwi, 2011
|
|
|
Fakt, ta lampka nie wygląda "twarzowo"
Tylko przyda Ci się jakiś wskaźnik poziomu naładowania baterii.
Co do ceny to u mnie wyszłoby nieco taniej tylko, że bez szprych i koła (oraz ładowarki która prawdopodobnie jest tylko do "żelków").
Koło najlepiej daj do centrowania w dowolnym serwisie rowerowym (jeśli nie masz w tym doświadczenia aby zrobić samodzielnie).
Ten bezpiecznik to chyba ma jednak niższą wartość niż 6000 A
Bardzo jestem ciekaw Twoich wrażeń z montażu i eksploatacji.
Już ktoś kiedyś na forum kupował zestaw od tego sprzedawcy ale chyba nie podzielił się później swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniem a szkoda. |
|
|
|
|
|