|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
taczka elektryczna |
Autor |
Wiadomość |
jarsek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011 taczka elektryczna
|
|
|
Zbudowałem taczkę elektryczną.Może komuś się spodoba.
Silnik z przekładnią planetarną 36V / 500W
Predkośc jazdy 0-7 km/h
Ciężar 70kg
Skrzynia 280 litrów
z ciężarem 120 kg -podchodzi spokojnie pod wzniesienie 30%
DSCN3222.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 2182 raz(y) 182,27 KB |
DSCN3221.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 2213 raz(y) 171,42 KB |
DSCN3220.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 2071 raz(y) 183,69 KB |
|
|
|
|
|
jarsek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
i następne fotki.
DSCN3230.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 3158 raz(y) 188,55 KB |
DSCN3229.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 2110 raz(y) 189,12 KB |
DSCN3223.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 3865 raz(y) 182,61 KB |
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
Fajne, mi sie podoba. Gratuluję.
Jednak to (moim zdaniem) nie jest taczka, to raczej wózek. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
NocnyPtak
brygadzista konstruktor-amator
Wiek: 61 Dołączył: 12 Mar 2006 Posty: 229 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Bardzo ciekawe urządzenie, duża estetyka wykonania.
Coś innego, niż kolejny rower elektryczny
Trochę mi brakuje dopracowania sposobu rozładunku- jakieś rączki powinny być, najlepiej wysuwane, żeby zwiększyć ramię działania siły, albo (idąc na całość) osobny układ elektryczny unoszący pojemnik.
Tak z ciekawości, co masz zamiar tym przewozić? |
_________________ Pozdrawiam
Jakub Waltoś
____________________________
http://nocnyptak.pl |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Profi sprzęt!
Jak rozwiązałeś kwestię przeniesienia napędu? To jest sztywna oś? Jak to skręca pod obciążeniem?
Do czego masz zamiar używać tej machiny? Na budowie? |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
jarsek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Sprawę przechylania kipy do rozładunku pomijam bo rozładowuję je małą szufelką.Urządzenie służy do wożenia paszy.Oczywiście można przyspawać rączkę do podnoszenia węglarki.Napęd jest na jedno koło aby lepiej skręcać.Dwa zblokowane powodują duży opór bez dyferencjału .Wózek z paszą waży 200kg - jazda jak i kierowanie nie sprawia problemu.Zakręca na miejscu.Mam sporo podjazdów 20% - 30% i je pokonuję bez problemu.Przy ruszaniu trzeba przytrzymywać lewą stronę bo ciągnie prawe koło,potem idzie luksio.Gaz do dechy i koło zrywa na betonie. |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Czego to ludziska nie wymyślą
Trzeba pomyśleć nad samopodnoszącą się deską do kibelka, po wyjęciu fujarki w ubikacji |
|
|
|
|
maniakev
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 124
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
To by już był rodzaj ubezwłasnowolnienia |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
jarsek napisał/a: | .Przy ruszaniu trzeba przytrzymywać lewą stronę bo ciągnie prawe koło,potem idzie luksio.Gaz do dechy i koło zrywa na betonie. |
Tego się właśnie obawiałem... Do takiej konstrukcji lepiej by się chyba sprawdziły dwa oddzielne silniki, po jednym na koło, taki elektroniczny dyferencjał
Mnie zadziwia, że taki mały pojazd waży już 70kg. Akumulatory robią swoje...
Najważniejsze, że spełnia swoje zadanie i odciąża operatora wózka z konieczności wpychania 200kg pod strome podjazdy. |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Tutaj chyba te akumulatory najmniej ważą w porównaniu z pozostałością (pewnie coś jak zbiornik z paliwem i zbiornik z olejem do takiej wielkości urządzenia spalinowego). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Internet mówi 3x6kg = 18kg. Do tego silnik ok. 8kg, układ sterowania, kable, przeniesienie napędu, obejmy, obudowy i pewnie parę kilo też ważą. Ogółem chodzi mi o to, że elektryfikacja dodała około 30kg, przy "reszcie" ważącej ok. 40kg.
Te akumulatory przynajmniej zapewniają, że nie trzeba pojazdu ładować codziennie, "zasięg" zapewne wynosi wiele kilometrów |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
jarsek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Właśnie tak!.Akku 18kg ,skrzynia mimo że aluminium to i tak 20kg,silnik 8kg,reszta to blacha i profil 40x20x2mm + koła parę kilo.Powinien pojeździć około godziny nonstop co przekłada się na pracę z przerwami na kilka dni bez ładowania.
Mam pytanie jeszcze co do wejścia ładowarki w sterowniku. Sterownik jest 36V/500W.Czy można tam podłączyć automatyczną ładowarkę akumulatorów żelowych która po osiągnięciu napięcia 44,1V wyłączy się? Czy może sterownik posiada jakąś elektronikę która wymaga specjalnej Chińskiej ładowarki ?Czy ładowanie wyłącza sterownik ?Nie mogę rozebrać sterownika ze względu na plomby gwarancyjne.Na wejściu ładowarki jest 2,5V.Proszę o odpowiedź osoby które już z tym walczyły. |
|
|
|
|
skoti1996 [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 06 Lut, 2011
|
|
|
Bardzo ładna konstrukcja, widzę ktoś się przyłożył do tego co robi Powiedz jeszcze , nie zastanawiałeś się nad napędem na to koło skrętne (pojedyńcze) ? |
|
|
|
|
Mibars
kierownik Leń patentowany
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Lis 2008 Posty: 382 Skąd: Nadarzyn k. W-wy
|
Wysłany: Nie 06 Lut, 2011
|
|
|
skoti1996, zauważ, że to kółko ustawia się automatycznie tyłem do kierunku jazdy, gdybyś je napędził, to natychmiast obróciłoby się wtedy przodem w najlepszym przypadku powodując gwałtowne szarpniecie i zatrzymanie. Za to przy próbie napędzenia kółka "do przodu" wszystko byłoby OK dopóki dodawałbyś gazu. Puścisz - Efekt jak powyżej, kółko obraca się do tyłu. |
_________________ No i jest |
|
|
|
|
skoti1996 [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 09 Lut, 2011
|
|
|
Yhym . Teraz to widzę . No tak , w takim razie na przód napęd jest najlepszym rozwiązaniem Ale i tak wrażenia z jazdy zwykłą taczką są niezapomniane |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|