Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Budowa silnika BLDC |
Autor |
Wiadomość |
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 24 Sty, 2011
|
|
|
Do Jacek Gabrysiew
Regulatory jakie posiadam to rowerowe do współpracy z czujnikiem hala lub regulator bezczujnikowy na którym chodzi dosłownie wszystko nawet generatory synchroniczne
(przeróbka pralkowca na generator)
Regulatory kupowałem od e-crazyman na ebayu.Możesz kupić wersje napięciowe od 24V do 150V.
Zamieszczam fotki sterownika bezczujnikowego na 36V
|
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Jacek Gabrysiew [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 25 Sty, 2011
|
|
|
Witam!
Szukam szukam i wszystkie co znalazlem do z sa z czujnikami
mozesz podac dokladny adres tej strony gdzie sa te bez czujnikow ? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
|
|
|
|
Jacek Gabrysiew [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 31 Sty, 2011
|
|
|
Czesc !
Sterowniki z czujnikami to sa ,ale mi szczegolnie zalezy na reg. bez czujnika
Teraz pytanie :czy takie modelarskie na napiecie 12 S bda dobre czy dac sobie spokoj? |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Pon 31 Sty, 2011
|
|
|
mi na modelarskich regulatorach silnik nie chciał pracować a na tym bezczujnikowym chodziły wszystkie silniki .Chodziły tylko takie z podziałami jak modelarskie silniki biegunów do zębów.
regulatory co sprzedaje e-crazyman na ebayu jak się do niego napisze to sprzedaje do silników bezczujnikowych
Jest to opisane na PCB ten co wstawiłem fotki to jest EB206-C kolejne większe to
EB209-C,EB212-C
Tu sobie możesz pooglądać sterowniki |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Jacek Gabrysiew [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Lut, 2011
|
|
|
Witam!
Tak caly czas testuje swoj silnik i zastanawia mnie jeden fakt tzn.
Przecierz MOC to prad *napiecie
I teraz np: 12 V *10 A = 120 Watow ,ale
24 V * 5 A to tez 120 watow
48 V *2,5 A to tez 120 watow
Tu podalem parametry w podbijaniu napiec i teraz odwrotnie
6 V *20 A = 120 watow
3 V *40 A = 120 watow
To tylko przyklad ...............
I mam pytanie tzn w co isc w PRAD czy NAPIECIE
Wiadomo ze jak w prad to jeden DUZY akumulator
Jesli w wyzsze napiecie to pare akumulatorow MNIEJSZYCH
Mieliscie z ta sytuacja doczynienia? |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 15 Lut, 2011
|
|
|
Akumulatory nie lubią być rozładowywane wysokim prądem. Czym niższy tym lepiej dla ich pojemności i trwałości. |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 15 Lut, 2011
|
|
|
Możesz napisać jakim drutem nawijałeś i ile uzwojeń w cewce.
Ja na podobnym stojanie co zamieszczałem fotkę będe miał stojan nawijany 4x0.8mm a uzwojeń tyle ile wejdzie nawijany klasycznie jak generator 8 cewek na fazę 16 biegunów. |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
sobolu [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 15 Lut, 2011
|
|
|
Jacek Gabrysiew napisał/a: |
I mam pytanie tzn w co isc w PRAD czy NAPIECIE
|
To bez znaczenia czy będzie 12V i 100Ah czy 120V i 10Ah. Prądy rozladowania aku będą identyczne, przy tym samym zapotrzebowaniu na energie.
Problem tylko w grubości kabli. |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Wto 15 Lut, 2011
|
|
|
Cytat: | I mam pytanie tzn w co isc w PRAD czy NAPIECIE |
W technice sprawdza się generalnie jedna zasada-złoty środek Trzeba znaleźć kompromis.
Duży prąd to grube kable na uzwojenia i te do łączenia akumulatorów. Po za tym wymagana jest duża wydajność prądowa sterownika.
Wysokie napięcie to wymagana lepsza izolacja na uzwojeniach i wyższe napięcie zasilające sterownik.
Najlepiej dobrać coś po środku:
-wybrać możliwie wysokie napięcie, ale żeby sterownik dał radę,
-sprawdzić czy wybrane baterie dysponują takim prądem jaki wyjdzie z wyliczenia,
-... |
|
|
|
|
Jacek Gabrysiew [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 16 Lut, 2011
|
|
|
Do Tomson !
Jak narazie to mam nawiniete 8 zw. na cewke i drutem 4*0.32 ,ale to tylko do prob
Cewka nawinieta jest na kazdym ze zlobow nie co trzeci
Narazie stosuje reg. modelarski i mam prady do 14 A i przy napieciu 12.5 V ,silnika za os w rekawicach nie da sie zatrzymac
Musze teraz skombinowac jakis pojazd i juz chyba prawie mam tzn. motorynke ,ale mam klopot bo jest ona dostepna za niecale 200 zł ,ale przesylka jest za 100 zł i tu jest problem
Motorynka pochodzi z okolic warszawy i moze ktos z was mieszka w poblizu i by mi jakos pomogl ja domnie sprowadzic
A moze ktos z was ma kolo tylne do motorynki reszte se dorobie
Powracajac do silnika to juz prowadzilem proby i zasilalem ten silnik z dwoch reg. tzn. uzwojenie bylo tak nawiniete aby mozna bylo podlaczyc dwa reg. i mam dosc ciekawe efekty tzn. spora moc ,ale maly prad
Widze na allegro ze duzo jest motorynek na poludniu polski i jakos mnie to zdziwilo ze praktycznie tylko poludniowa polska ma te motorynki |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011
|
|
|
silnik przeróbka z silnika od suszarki do bielizny.
Stojan ma 24 żłobki
Średnica wirnika 72mm
średnica zewnętrzna silnika 126mm
długość blach stojana 30mm
Uzwojenie nawinięte drutem 2x1.1mm po 8 zwoi w cewce.Cztery cewki na fazę
Wirnik z 20 biegunami magnesy segmentowe MS 25 X 8,6 x (r10,6) X 3 / N30EH
Wyszła mi trochę zadurza szczelina powietrzna 0.7mm i magnes niestety jest trochę za krótki
Pakiet blach stojana ma 30mm a magnes 25mm mogło być odwrotnie było by lepiej.
Uzwojenie jest nawinięte podwójnym drutem spróbuję je rozłączyć i połączyć szeregowo te druty wtedy wyjdzie mi 2X więcej zwoi. może trochę prąd na biegu jałowym spadnie.
W tej konfiguracji połączenie w gwiazdę na biegu jałowym
13.22V,1480obr,4.1A
Połączenie w trójkąt
12.9V,2510obr,12A |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 22 Lut, 2011
|
|
|
Ta szczelina jest jednak zbyt mała, powinna wynosić od 1,6mm do 2,4mm - moje zdanie zgodnie z wynikami moich eksperymentów (autoelektryczne.cba.pl).
Ale ładnie wykonane, gratuluję cierpliwości. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
tomson
prezes TOMSON
Pomógł: 4 razy Wiek: 47 Dołączył: 15 Lut 2009 Posty: 649 Skąd: Otwock_EŁK
|
Wysłany: Śro 23 Lut, 2011
|
|
|
Taka szczelina a i owszem ale w silnikach o średnicy nie mniej niż 400mm i dużo mocniejszych magnesach,zamiast dwóch drutów równoległych w cewce połączę na 1 szeregowo będę miał 2X więcej zwoi w fazie silnika |
_________________ pozdr
Tomek |
|
|
|
|
Jacek Gabrysiew [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 23 Lut, 2011
|
|
|
Witaj Tomson !
Ladny silnik tylko czemu zrobiles z niego LRK ,sa wieksze obroty i wieksze prady przy tym rodzaju uzwojenia i pytanko czym go go zasililes (jaki reg.)
Nawin go normalnie AaBbCcaABbcC i itd...Wiesz jak Powinny drastycznie spasc obroty jak i prad ,a co jeszcze za tym idzie bedzie duzo wiekszy momet obrotowy
Robilem juz dawno takie prooby i wyszlo ze silnik wychodzi wysokoobrotowy ,a nam zalezy na wolnych obrotach |
|
|
|
|
|