Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
iBMS - Battery Monitor System |
Autor |
Wiadomość |
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 15 Lis, 2010
|
|
|
Zapoznalem sie znota katalogowa ukladu i z tym co jest na stronie, z tego co moge stwierdzic to typowe zastosowanei tego ukladu LTxxx zgodnie z przykladem z jego noty aplikacyjnej, jak bede mial chwile to zobacze ile mi zajmie budowa analoginego ballansera bazujac wlasnie na tym ukladzie. Byc moze przed swietami bede mial juz gotowy prototyp. |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010
|
|
|
Witam!
Z ogniw laptopowych Li-Ion zmontowałem baterię do mojego REXa (10 kpl. po 4 pary). Odbiór mocy przez 2-stykowe złącza konektorowe. Na złącze na obudowie (25-stykowe szufladowe) wyprowadziłem po 2 przewody z każdego punktu w szeregu, łącznie 2x11 styków (jeden do ładowania/balansowania, drugi do pomiaru napięcia).
Pierwotnie miałem zamiar przez te styki łączyć 10 zasilaczy 4,2v. Ale teraz raczej skłaniam się do ładowarki "całościowej".
I tu mam pytanie związane i z ładowaniem, i z użytkowaniem baterii:
Jak prosto zrobić AUTOMATYCZNY przełącznik podający napięcie kolejno z 10 ogniw szeregu na woltomierz, np. co sekundę?
Pozdrawiam - Jerzy |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010
|
|
|
Najlepsza opcja, to wyswietlanie ogniwa największego napięcia i ogniwa najmniejszego napiecia. Też przydałby się dodatkowo przełącznik do obejrzebia wszystkich ogniw pokolei, ale to juz ma mniejsze znaczenie, bo w przypadku jakiegoś przeglądu całości można sobie pokolei pomierzyć ręcznie i obejrzeć je wzrokowo oraz sprawdzić połączenia. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 21 Lis, 2010
|
|
|
jerzyz do przeleczani co 1 skunde polecam niesmiertelny timer NE555, do przeleczania napiec polecam CD4066 + CD4052, lub pomiar wszytkich w jednym czasie bez przelaczania.
Na iBMS moge zmienic sposob pomiaru kosztem innych funkcji co umozliwi pelna diagnostyke twojej baterii - jezeli jestes zainteresowany piasz na priv. |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
JerzyZ
Zasłużony dla zlotu EV
Pomógł: 7 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 794 Skąd: Warszawa - Ursynów
|
Wysłany: Pon 22 Lis, 2010
|
|
|
rs232 napisał/a: | jerzyz ... NE555, ... CD4066 + CD4052, lub pomiar wszytkich w jednym czasie bez przelaczania. |
Bardzo dziękuję za pomoc, a szczególnie za ukierunkowanie na multipleksery analogowe (wracam do elektroniki po wielu latach - kiedyś takich nie było!!!).
Przyznam się, że nie bardzo rozumiem pomiaru bez przełączania. Czy wszystkie wartości na displayu? 10 woltomierzy? No bo przecież przełączanie chyba nie - o tym było w pierwszej części zdania.
Co do zamówienia iBMS - nie wykluczam, że kiedyś dojrzeję do decyzji. Na razie chcę popróbować "siam". Nie wykluczam, że w I fazie obniżę loty do kontaktronów, których trochę zebrałem w przeszłości.
Pozdrawiam - Jerzy |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 23 Lis, 2010
|
|
|
Po prostu procek ma 10 przetwornikow A/C wiec 10 kanałów teoretycznie mierze w jednym czasie (pomijajac czas potrzebny na wykonanie rozkazu przez uCpu). Zatem nie mam potrzeby przelaczania - chyba ze chce zwiekszyc liczbe kanałów kosztem skoku czasowego w celu realizacji pomiaru, jednak realizuje to inaczej gdyż multipleksery analogowe które przełączaja wysokie napięcia są naprawde kosztowne. Z tego wzgledu w modułach serii iBMS zostala zaimplementowana komunikacja po magistrali RS485, kazdy moduł jest fizycznie taki sam co umozliwia ich wzjamne łączenie w sieć w celu pomiaru wiekszej ilości cell lub baterii. Każdy dodatkowy moduł iBMS podłączony do sieci powoduje zwiększenie ilość kanałów które możemy wykorzystać (pomiar napiecia, temperatór, pradów, obrotów). |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
yarross [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 23 Lis, 2010
|
|
|
rs232 napisał/a: | Po prostu procek ma 10 przetwornikow A/C |
Konkretniej to ma jeden i multiplesker 10ciokanałowy. Może niektóre DSP mają wiele ADC ze względu na wymaganą prędkość. |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 23 Lis, 2010
|
|
|
Az sprawdzilem, na bank 10 oddzielnych torów dla każdego przetwotnika osobny moze kiedys tak bylo w 8bit prockach, to cudenko 32bit to inna kategoria sprzetu. |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Sob 22 Sty, 2011
|
|
|
Jak rozumiem urządzonko może pracować jako analizator napięcia (osobno dla każdej celi i pewnie podłaczanie przez złacze balansera?) pokazywać sume napięcia, pobierany prąd chwilowy i pobrane ah? Czy da się zrobić funkcję licznika prędkości do tego? (np obroty liczone z czujników hala razy wzór naobwód koła) Da sie to podłaczyć do sterownika? Sory za laickość w temacie. Nie znam się. Chciałbym coś ala wattmeter albo lepiej cycleanalist. Wattmeter ma te wade ze pracuje do 60V okolo. no a cycle analist kosztuje prawie pol mojego zestawu elektrycznego do rowera (liczac z batka:))...
Pozdrawiam:) |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 23 Sty, 2011
|
|
|
Tak moze pracowac jako analizator napiecia.
Pokazuje napiecie prad i Ah.
Ma licznik obrotów kwestia konfiguracji aby byla wyswietlana predkosc.
Modul ma wyprowadzona magistrale RS485 jezeli twoj sterownik dysponuje taka magistrala nie ma przeszkod aby bylo mozna go podlaczyc, kolejna kwestia to dogadanie protokolu komunikacji.
Odpowiedzi na wszystkie pytania ktore zadales sa na pierwszej stronie tego watku. |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
7h7
stażysta
Pomógł: 2 razy Dołączył: 19 Lut 2008 Posty: 150 Skąd: warszawa
|
Wysłany: Wto 01 Mar, 2011
|
|
|
Witam Kolegę
Jak wygląda realizacja mojego zamówienia?
bo już, delikatnie mówiąc parę miesięcy upłynęło a Kolega na maile nie odpowiada.
Pozdrawiam |
_________________ erower 2 x 5kW Lipo 100V/15Ah 100A 80km/h www.7h7.pl www.sigmaev.pl
|
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011
|
|
|
Proszę dzwonić, zawsze kontakt telefoniczny w kwestii zamówień mile widziany mam wiele tematów na głowie i nieraz priorytet się zmienia kilka razy na dzień. Natomiast pocztę sprawdzam wyrywkowo wiec mogłem przeoczyć.
Pozdrawiam |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011
|
|
|
Na Twojej stronie:
http://rs232.elektroda.eu/?page_id=15
Pisze, że macie wielu pracowników, a nie ma adresu firmy ?
Też tam jest, że rezygnuje się z pomiaru prądu silnika DC w EV; a przecież najważniejszy jest pomiar prądu silnika - nie wolno ludzi wprowadzać w błąd. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Czw 03 Mar, 2011
|
|
|
rs232 napisał/a: | Proszę dzwonić, | A gdzie można znaleźć numer ?
rs232 napisał/a: | Natomiast pocztę sprawdzam wyrywkowo wiec mogłem przeoczyć. | ... hmm... moją też
Ale temat chwilowo nieaktualny. |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011
|
|
|
telefon na priv podaje - kombi wyslalem.
Panie Zbyszku gdzie Pan wyczytał na stronie że rezygnuje sie z pomiary pradu w EV ?? Prosze przeczytać ze dwa razy tekst i sie zastanowic logicznie bo teraz to Pan wprowadza w blad innych uzytkowników. Wyrwane sfromulowanie z kontekstu jest wieloznaczne i prowadzi to zbednej retoryki na temat nie zwiazany z watkiem. |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
|