Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Akumulatory- dyskusje odnośnie działu "Opisy i pomiary& |
Autor |
Wiadomość |
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 29 Wrz, 2009
|
|
|
Czy możemy się pokusić o jakieś porównania typowych żelowców różnych marek?
SUNLIGHT
VIPOW
HAZE
HPG
VIDICON
TOPIN
CTM
XTREME
YUASA
Jaką ocenę byście dali tym markom w skali 1-10?
Chciałbym wreszcie kupować jakieś sprawdzone żele, dopóki ceny innych nie spadną do rozsądnych poziomów. |
|
|
|
|
SEBART
początkujący
Dołączył: 16 Gru 2009 Posty: 6
|
Wysłany: Nie 20 Gru, 2009
|
|
|
Chciałbym jeszcze raz poprosić szanownych użytkowników forum o uwypuklenie praktycznych wskazówek co do eksploatacji baterii kwasowych np. T-105 6V poj. ok 220Ah (20 godz. prąd)
Wiadomo jest aby dobrze akumulator służuł należy przez pierwsze 30 cykli dobrze go ładować zanim osiagnie pełną pojemność.
Producent podaje charakterystyki ładowania np. na str. 12 jest ładny wykeres (UsersGuide_English.pdf w załączniku) .
Podaje 100% naładowania tj. 6,37 V dla 6V baterii i gestość 1.277
Teraz jak praktycznie przygotować akumulatory takie akumulatory.
Według mnie należy
Trojan T 105 ładować do poziomu 6.37 na aku i potem je wyrównywać tzn. ładować i sprawdzać gęstość elektrolitu do 1.277 co godzine ( tak wygląda opis wyrównywania wg. instrukcji). Potem rozładować żarówką samochodową (np.50W/12V) go do poziomu npvdo.50% (zczytując wartość napięcia) i zacząć proces od nowa.
Będe wdzięczny za wszelkie uwagi w tym temacie i co jeszcze można robić aby nasz aku posłużył nam jak najdłużej, np. co ile cykli je wyrównywać i sprawdzać itp.
UsersGuide_English.pdf Instrukcja do Trojan -105 i innychh aku Trojan |
Pobierz Plik ściągnięto 1337 raz(y) 704,05 KB |
|
|
|
|
|
Hołek [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010
|
|
|
ja kupiłem do herculesa Vipow 2x 12 V 17 Ah i świetnie się sprawowały
A teraz z innej beki...koleś od którego chce kupić skuterek EV przesłał mi foty baterii, które am siedzą fabrycznie. Pomożecie mi odgadnąć co to jest i jakimi Vipow (lub innymi tanimi) mogę to zastąpić?
Teraz dobrze? Jeszcze link do ogłoszenia o skuterze. Pilnie czekam na rade, czy brać to i jakimi aku to zastąpić. Z góry dzięki:)
http://www.autogielda.pl/...r,II0KAFER.html
P.S. Wymiary jednego aku:
wysokość. 16cm
szerokość. 13cm
długość. 19,5cm
12v. 38ah. |
Ostatnio zmieniony przez Sob 01 Maj, 2010, w całości zmieniany 5 razy |
|
|
|
|
wit
brygadzista
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 285 Skąd: Skierniewice
|
Wysłany: Pią 30 Kwi, 2010
|
|
|
Slawek napisał/a: |
Dziś zrobiłem kontrolowane spięcie na akumulatorze Li-ion z laptopa, trochę się nagrzał
i wypłynął elektrolit o zapachy zbliżonym do nitro.
Test muszę powtórzyć bo akumulator prawdopodobnie był już rozładowany.
|
mam nadzieję, że to zwarcie robisz zdalnie -w okularach i daleko od zabudowań i wszelkich łatwopalnych materiałów? |
_________________ Witek. |
|
|
|
|
mmoto
prezes mmoto
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 801 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Nie 09 Maj, 2010
|
|
|
mam aku 24v 14ah (2x12V) żelowe, ładuje ładowarką 30v 1,5A ( czy dobrze dobrałem ładowarkę? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 10 Maj, 2010
|
|
|
Prąd może być, napięcie o 1 V za duże. Możesz to zmniejszyć dając w szereg diodę prostowniczą.
Do kolegi Hołek:
http://www.allegro.pl/ite..._myslowice.html
Nic bardziej ciekawego nie znalazłem. |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011
|
|
|
Są tańsze i jakiś czas się sprawdzą, a potem aby do nowej wiosny. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011
|
|
|
Na pewno sprawdzą się te, które podawałem w innym temacie. Kupując dwa zapłacisz 280 zł plus wysyłka i też będziesz miał 40 Ah i to pewne 40Ah, bo sam sprawdziłem. Tych nie znam, a tamte możesz jeszcze inaczej ułożyć, bo są połówką tego (20Ah na sztukę) i wejdą w mniejsze luki w skuterze. |
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011
|
|
|
mozesz prosze podac link do tematu z tymi akumulatorami ktore polecasz.
Na te akumulatory SSB sprzedawca daje 24m gwarancji + 10 lat daje producent, wiec pytanie czy to lipa czy te akumulatory sa warte swojej ceny ? |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 05 Mar, 2011
|
|
|
Ta gwarancja nie dotyczy pojazdów, ona dotyczy UPS-ów i to przy prawidłowej konserwacji z wszytkimi protokółami z przeglądów oględzin, pomiarów itp.. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
|
|
|
|
rs232
stażysta EV designer
Dołączył: 26 Maj 2010 Posty: 170 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Nie 06 Mar, 2011
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | Ta gwarancja nie dotyczy pojazdów, ona dotyczy UPS-ów i to przy prawidłowej konserwacji z wszytkimi protokółami z przeglądów oględzin, pomiarów itp.. |
Pytalem sprzedajacego, akumulatora moge uzywac gdzie chce, moge na nim kwiatki postawic i sie na niego patrzec, mam 24m gwaranacji na jego prawidlowa prace, bez wzgledu na prace buforow UPS czy trakcyjna - silnik. O zadnych pomiarach i protokolach nic nie ma w gwarancji ktora sie dostaje na pismie, jak aku spadnie ponizej 80% pojemnosci znamionowej to nie ma problemu z serwisem przed uplywem 24m od zakupu. Po uplywie gwarancji od przedajacego ewentualna sprawe serwisowa nalezy zalatwiac z producentem.
Znalazlem te akumy ktore polecasz:
http://shop.ekudera.com/i...duct&prod_id=12
http://allegro.pl/bateria...1487511335.html
gabaryty w jakim sie musze zmiescic to: 197x176x165 np.SBL12-45 sie miesci
wymiary CHILWEE 6-DZM-20 to: 181x170x77 (wejda 2 szt + zapas miejsca zostanie)
jeszcze sprawdze czy uda mi sie upchac 3 szt, wtedy mialbym 60Ah , oryginalnie byly 36Ah - wiec teoretycznie zasieg wzrosnie o 30-40%, instalacja na 48V. |
_________________ Osprzet dla EV - zadaj pytanie ja odpowiem.
iBMS - Battery Monitor System
Balancer Li-Pol Li-Ion
|
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 06 Mar, 2011
|
|
|
Skoro taka pewna gwarancja, to bierz.
Zasięg nie jest liniowy w stosunku do pojemności energetycznej akumulatorów (szczególnie kwasowych, AGM to też kwasowe). |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
maniakev
stażysta
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 124
|
Wysłany: Śro 13 Kwi, 2011
|
|
|
Ciekawy projekt rozładowywarki do pomiaru pojemności i rezystancji ogniw
Li-Ion, Ni-Cd, Ni-MH - zakres napięć 0.8 do 4.5 V, prąd rozładowania do 3 A więc i do LiFePO też się nadaje.
Idealne żeby dobrze poskładać pakiet z większej ilości ogniw. Dostępny jest wsad do proca.
Wyniki wyświetla przez rs232 na terminal. ( chyba jeszcze pecety mają RSa )
http://elm-chan.org/works/bt/report_e.html |
|
|
|
|
|