|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Kontroler 500A 144V opensource |
Autor |
Wiadomość |
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011
|
|
|
Ale Kolega "kotleta" odgrzał
Jak potrzeba kontrolera BLDC do większych prądów to może "uderzyć" do Szanownych Kolegów po fachu z Extreme BLDC ? |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011
|
|
|
Sterownik potrzebny do poczciwego bułgara, a nie widzi mi się wydawać 2000 złotych na sterownik CURTISA czy ALLTRAXA |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011
|
|
|
Coś nie mogę wyczuć, o jaki Ci sterownik chodzi, bo napisałeś "ten sterownik".
Sprecyzuj. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011
|
|
|
Panie Zbyszku, jak w temacie "Kontroler 500A 144V opensource" |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 10 Maj, 2011
|
|
|
Do BUŁGARA ma chyba zbyt duże napięcie, a wysokość napięcia wpływa na cenę. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
3rkom
początkujący Automatyk
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Śro 11 Maj, 2011
|
|
|
Mam dla Panów inną propozycję.
Kupić Chińską podrobkę Curtisa - Stars SK2330 (dałem 200$ z wysyłką do Polski), i przerobić do silnika Lemco (koszt części poniżej 100zł).
Przejechałem na nim kilkadziesiąt kilometrów jazd próbnych, jak narazie wszystko działa bez zarzutu i nic się nie grzeje.
Jeżeli jest ktoś zainteresowany, to podam szczegóły. |
_________________ GARBUS EV |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Śro 11 Maj, 2011
|
|
|
po wygooglowaniu wyskakuje Series Motor Controller 12-48V 150-200A, na czym dokładnie polega przeróbka ? |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
3rkom
początkujący Automatyk
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011
|
|
|
Kontroler Stars SK2330 nie jest dokładną kopią Curtisa, lecz dokładnym zamiennikiem funkcjonalnym modelu 1204 w wersji 36V 300A, patrz: http://starstw.en.ec21.co...31_3324332.html
Różnice są przede wszystkim w schemacie samego kontrolera.
Zamieszczam rozrysowaną część mocy (procesorowego modułu sterowania nie dałem rady rozrysować - SMD, druk 4 warstwowy), sterowaną przez układ buforów.
By przypadkiem nie uszkodzić układu sterowania, zmiany wprowadziłem wyłącznie w module mocy.
Układ sterowania zasilam z odczepu na akumulatorach, który służy także do ładowania (mam instalacje 72V - akumulatory ładuję dwoma przetwonicami 40-60V po 2kW każda).
Co wymienić widać dokładnie na schemacie, na czerwono opisane są oryginalne elementy, a na niebiesko wstawione przeze mnie zamienniki.
SKmod.JPG
|
Pobierz Plik ściągnięto 392 raz(y) 1,52 MB |
|
_________________ GARBUS EV |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 12 Maj, 2011
|
|
|
Te mosfety powinny być na ponad 150V, a najlepiej na 200V, wówczas układ chyba powinien dobrze służyć. 100V jest za mało, krótko będzie chodził. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
3rkom
początkujący Automatyk
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 24 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 13 Maj, 2011
|
|
|
Niestety nie znalazłem w katalogach tranzystorów dopasowanych parametrami o wyższym napięciu, sam producent stosuje tranzystory o napięciu tylko 24V wyższym.
Wiem z praktyki elektronika, że napięcie 10-20% wyższe z reguły wystarczy.
Bardziej wrażliwe są elektrolity, szczegulnie zamknięte w gorącej puszce, ale tu jest problem z brakiem miejsca, tutaj producent stosuje elektrolity o napięciu tylko 14V wyższym. |
_________________ GARBUS EV |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|