|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Nie 08 Gru, 2013 |
Rower Trendline |
Autor |
Wiadomość |
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Wto 07 Cze, 2011
|
|
|
Niestety okazało się iż silnik był spalony, stąd to dziwne zachowanie. Drugi silnik już mam - podziękowania dla Radka. Niestety mam problem, silnik trochę wiekowy i nie jedno już w życiu widział. Mianowicie zęby są prawie zjedzone i nie było by żadnego problemu gdyby jakiś pajac nie zaspawał nakrętki.
Moje pytanie brzmi czy w tych silnikach da radę (mój pesymizm podpowiada że nie) wyjąć oś na której umocowany jest wirnik, czy lepiej kombinować z nadspawaniem drugiej zębatki? |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 08 Cze, 2011
|
|
|
Ścinaj po trochu nakrętkę diaksem, aż da się odkręcić. |
|
|
|
|
bonz [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 14 Cze, 2011
|
|
|
Witam wszystkich, ja również kupiłem rower Trendline i mam problem z uruchomieniem! brak kluczyka ominąłem mostkując kable ale nic to nie daje. Silnik bezpośrednio podłączony pracuje jednak z manetki nie drgnie , znalazłem urwaną wiązkę przy dużej zębatce trzy kabelki które wychodziły z czegoś co przypomina czujnik magnetycznego licznika . niestety nie da się ich polutować. Czy to ma wpływ na to że silnik nie chce pracować ??? I czy ten rowerek startuje na silniku z postoju czy dopiero po ruszeniu na pedałach ??? Proszę o pomoc!!! |
|
|
|
|
jatko
Zasłużony dla zlotu EV Teoretyk
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Kwi 2009 Posty: 115 Skąd: Augustów
|
Wysłany: Wto 14 Cze, 2011
|
|
|
ten rower startuje dopiero gdy kręcisz pedałami, a te kabelki są od "czujnika systemu wspomagania (PAS)" |
_________________ EV - tego powinni zabronić ... |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Cze, 2011
|
|
|
Omiń to, schemat podałem w innym temacie |
|
|
|
|
bonz [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 15 Cze, 2011
|
|
|
Nie da się niestety, a sam czujnik ze strony którą podałeś wygląda bardzo podobnie. To jest twoja strona można go u ciebie kupić? Gdzie mogę znależć schemat żeby zrobić obejście i móc sprawdzić czy reszta elektroniki działa? |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 15 Cze, 2011
|
|
|
1) To nie jest moja strona
2) Zeeltom coś kombinował z "oszukiwaniem" czujnika ... tutaj masz link to tematu |
|
|
|
|
7dziadek [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Lip, 2011
|
|
|
Witam ALL !!!
Zakupiłem taki rowerek używany i mam kilka pytań :
1. Sprawa obciążenia , piszecie że ponad 100kg ....hm otóż w instrukcji pisze że 110kg max. Belastung a na chińskim portalu znalazłem dane tech. i tam pisze że obciążenie to max 75kg http://chinaqianxi.en.ali...ctric_bike.html ?
2. do Kol. 'zeeltom ' pytanie dot. tego impulsatora - jakie ma zadanie ? - czy po jego podpięciu będzie możliwy start elektryczny czy tylko praca ciągła bez włączania i wyłączania sie silniczka ?
3. Moje akumukatory są słabe 2x12v/12Ah i muszę kupić nowe widziałem że są 12v/20Ah .......... nie wejdą do tej oryginalnej skrzyneczki ale skąbinuję inną bo co 20Ah to nie 12 Ah ..... co sądzicie ??
3a. Jaką marke akumulatora polecacie
-GrenBlue
-Vipow
-Ultracell
-HPG
4. Przy ramie pod kierownicą widzę jakieś miejsce na licznik ale licznika nie ma - jaki by tu zastosować ??
5. ciśnienie w kołach - ile dajecie atmosfer ? |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Sob 02 Lip, 2011
|
|
|
7dziadek napisał/a: | Witam ALL !!!
Zakupiłem taki rowerek używany i mam kilka pytań :
1. Sprawa obciążenia , piszecie że ponad 100kg ....hm otóż w instrukcji pisze że 110kg max. Belastung a na chińskim portalu znalazłem dane tech. i tam pisze że obciążenie to max 75kg http://chinaqianxi.en.ali...ctric_bike.html ? |
Nie patrz na to. Siadaj i jeździj, chyba że ważysz ze 200 kg
7dziadek napisał/a: |
2. do Kol. 'zeeltom ' pytanie dot. tego impulsatora - jakie ma zadanie ? - czy po jego podpięciu będzie możliwy start elektryczny czy tylko praca ciągła bez włączania i wyłączania sie silniczka ? |
Jeśli możesz ruszyć z manetki, to zapomnij. Jeśli nie, to impulsator emuluje ruch pedałów i może nastąpić taka sytuacja, że rower sam ruszy. Trzeba sprawdzić.
7dziadek napisał/a: | 3. Moje akumukatory są słabe 2x12v/12Ah i muszę kupić nowe widziałem że są 12v/20Ah .......... nie wejdą do tej oryginalnej skrzyneczki ale skąbinuję inną bo co 20Ah to nie 12 Ah ..... co sądzicie ?? |
Im więcej, tym większy zasięg, ale trzeba kontrolować wagę.
7dziadek napisał/a: | 3a. Jaką marke akumulatora polecacie
-GrenBlue
-Vipow
-Ultracell
-HPG |
Chilwee 12V 20Ah - sprawdzone i lepsze od innych.
7dziadek napisał/a: | 4. Przy ramie pod kierownicą widzę jakieś miejsce na licznik ale licznika nie ma - jaki by tu zastosować ?? |
Rowerowy?
7dziadek napisał/a: | 5. ciśnienie w kołach - ile dajecie atmosfer ? |
Maksymalne, jakie jest opisane na oponach. Im oponka twardsza, tym większe zasięgi. |
|
|
|
|
7dziadek [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Lip, 2011
|
|
|
Jeszcze wracam do tego impulsatora
U mnie wygląda tak - przy korbie z pedałami przy zębadce łańsucha jet tarcza magnetyczna fi ok. 7 cm a na niej otwory fi 1 cm wokól przy samej krawędzi , do ramy przykręcony jakiś czujnik - więc chyba to jakiś kontraktron ktory zwierany jest magnesową tarczą więc nie wiem czy ten Twój impulsator będzie ok. bo nie wiem czy on zwiera dwa przewody z których jeden jest masą ?
Czy ten tranzystor polowy misi być taki jak na rysunku czy dowolny ?
Co do Aku to chyba kupię jednak 14 Ah bo lżejsze ale pzrede wszystkim za słaby mam ładownik on daje 1.6A to np. takie 20 Ah ładowałby b. długo
Gość który sprzedaje Aku powiedził mi że HPG,GreenBlue i Vipow wychodzą z tej samej fabryki pod inną nazwą firmy ??? [ on wlaśnie bierze z tej fabryki ???] |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Pon 04 Lip, 2011
|
|
|
To już raczej poszukaj akumulatorów HAZE.
Tam, przy pedałach, powinien być hallotron i 3 przewody. Wtedy masz tam masę (-) plus zasilania (5V) i przewód sygnałowy. Mój układ podpinasz pod te 3 przewody. Co do tranzystora, to musi mieć jak najmniejszą oporność przewodzenia, bo jak wsadzałem zwykłe tranzystory, to układ sterownika nie wyczuwał impulsów. Dopiero włożenie feta zadziałało. |
|
|
|
|
7dziadek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Lip, 2011
|
|
|
zeeltom napisał/a: | To już raczej poszukaj akumulatorów HAZE.
Tam, przy pedałach, powinien być hallotron i 3 przewody. Wtedy masz tam masę (-) plus zasilania (5V) i przewód sygnałowy. Mój układ podpinasz pod te 3 przewody. Co do tranzystora, to musi mieć jak najmniejszą oporność przewodzenia, bo jak wsadzałem zwykłe tranzystory, to układ sterownika nie wyczuwał impulsów. Dopiero włożenie feta zadziałało. |
Czy te HAZE rzeczywiście są tak dobre że oplaca się dac 2x tyle co za inne typy HPG-Vipow ?
A skąd bierzesz 5v do tego impulsatora ? czy np. 24v------>7805-----5v ? |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 05 Lip, 2011
|
|
|
HAZE to są tylko HAZE, a VIPOW to coś. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
7dziadek [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 05 Lip, 2011
|
|
|
Zbyszek Kopeć napisał/a: | HAZE to są tylko HAZE, a VIPOW to coś. |
qrde ....................no to ładnie ..zamówiłem Haze ...... nie mogłeś się wcześniej odrzwać
No ale 'Admin' powiedział żeby Haze
. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|