ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
Rower elektryczny raty 0% sklep E-biker.pl

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Cyklon 1200W plus bateria duck tape
Autor Wiadomość
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Nie 24 Lip, 2011   Cyklon 1200W plus bateria duck tape

Witam
Nareszcie udało mi się skompletować i podłączyć cały zestaw od cyklona a więc zapraszam na lekturę.
Kit zamówiłem u polskiego dystrybutora ze względu że wychodziło taniej niż kupno bezpośrednio u producenta a także nie musiałem obawaić się o cło i vat.
Na zestaw czekałem troszkę ponad miesiąc, gdy przyszedł do dystrubutora i już mieli mi go wysłać nagle okazało się że producent zapomniał dołączyć wkładu suportu :!: :!:
A więc na wkład musiałem poczekać jeszcze troszkę ponad dwa tygodnie i po tym oto czasie otrzymałem kit.
Baterię zamówiłem mniej wiecej w tym samym czasie z elifebike ale bateria przyszła błyskawicznie w ciągu 5 dni( nie licząc clenia ).
Zabiegu dokonywałem na rowerze Kross Level A2 XT, kupiłem go specjalnie z myślą o szybkiej jezdzie. Oczywiście oprócz modyfikacji EV przeprowadziłem kilka innych poprawiających komfort jazdy lub też uprzyjemniających jazdę.





A zatem przyszła pora na instalację, oto niektorze rzeczy





Sam silnik zainstalowałem bezproblemowo, wszystko ładnie pasowało.



Schody zaczeły sie przy suporcie. po wykręceniu śrub od korb nei mogłem zdjąc ich i tak po pół godzinnej walce dałem sobie spokój.
Następnego dnia pojechałem do sklepu i kupiłem sobie ściągacz do korb i klucz do suportu. Korby zeszły bezproblemowo podobnie jak wykręcenie suportu ale z wkręceniem były już poważne problemy.
Ale po kolei. Jako ze producent zapomniałe dołączyć na początku suportu wysłał mi poza wkładem suportu cały suport z miseczkami, w sumie do tej pory nie wiem po co. Bez miseczek wkład suportu od cyclona, po środku oryginalny z roweru i na końcu gratisowy suport.




A więc próbowałem wkręcić ten kompletny suport od cyklona ale nie wiedzieć czemu nie chciał się wkręcić. Wkręcałem troszkę i dalej już nie szło ani z lewej ani z prawej więc dałem sobie spokój po blisko godzinie.
Następnego dnia pojechałem z rowerem do autoryzowanego serwisu marki KROSS, tam starszego pana poprosiłem o wkręcenie suportu.Pan próbował najpierw z prawej strony ręką, później z lewej ale że nie szło złapał klucza i zaczął krecić na siłe, w pewnym momencie jednak stwierdził że nie uda mu się wkręcić całego suportu i zrezygnował, poweidział że się tego nie podejmie. Pojechałem zatem do sklepu gdzie młode chłopaki serwisują sowery, dałem im suport i poprosiłem o wkręcenie, pierwsze co zrobił to stwierdził że jest odwrotny gwint w suporcie i trzeba przełożyć miseczki :!: :!:
Po przełożeniu miseczek prawa strona wkręciła się bezproblemowo natomiast lewa nie do końca bo pan w AUTORYZOWANYM SERWISIE marki KROSS popsuł mi gwint :!: :!: :!: :!:
Takie oto mamy autoryzowane serwisy w kraju :!:

No nic jakoś przebolałem(chociaż zamierzam napisać do Krossa o tym) a suport wkręcony.
Po przyjezdzie do domu okazało się że oś suportu jest za długa ! Powinnien został włożony sam wkład a nie cały suport. Aby nie narażaćgwintu na dalsze zniszczenia postanowiłem za pomocą szlifierki uciąć za długą oś i wyszlifować miejsca pod korby i takim oto sposobem udało mi się założyć kit.
Następnie przyszła pora na zasilanie.
Jako że mam nawet dwie sakwy na bagażnik w tym jedną dedykowaną pod baterię zrezygnowałem z instalacji jej tam a to dlatego że wcześniej miałem już rower elektryczny i zasilanie było zamontowane miedzy ramą apomimo tego rower był i tak mocno niestabilny na piasku z powodu ciężaru więc nie chciałem pogorszyć sprawy w nowym projekcie a że specjalnie kupiłem rower na najwiekszej ramie - 21" liczyłem że mi się zmieści.
Nie chciałem nic rozdzielać dlatego też postanowiłem upchać wszystko w jednym miejscu - zasilanie, BMS,sterownik. Nie będę ukrywał że się udało :)





Wszystko ładnie pasuje i praktycznie szerokośc aku nie przeszkadza w normalnej jezdzie.
Przyszedł więc czas na podłaczenie, nic prostszego. Każda wtyczka pasuje tylko w jedno gniazdo a plus i minus zlutować z kontrolerem to też nic wielkiego.
Odłączyłem wtyczkę od baterii i zacząłem lutować bieguny do kontrolera. Po przylutowaniu wiekopomna chwila, czas na pierwsze odpalenie. :D
A więc podpinam kostkę połączeniową do baterii a tu pstryk w kostce i iskra. Wystraszyłem się więc i odłączyłem. Ale nie przejąłem się i kolejne podejscie. Podpinam, pstryk i skra. Przestraszony szybko włączyłem zasilanie w manetce ale żadna dioda się nie zapaliła więc błyskawicznie odłączyłem baterię. Sprawdzam doładnie wszystkie połączenia czy nic nie pomieszełem ale wygląda OK więc jeszcze jedna próba i znowu to samo, szybko włączam zasialnie w manetce ale nic się nie pali. W strachu że coś nie tak przyszedłem i napisałem posta na forum i do cyklona.
Po pewnym czasie dostałem odpowiedź od cyklona że taki skok iskry jest normalny gdyż w kontrolerze znajduje się duży kondensator.
Postanowiłem dokonać jeszcze jednej próby. Wróciłem do garażu podłaczam i to samo i znowu w strachu odłączyłem. Naszykowałem sobie miernik i postanowiłem po podłączeniu że pomierze napięcie gdzie dochodzi a gdzie nie.
Podłączam i sytuacja się powtarza ale na spokojnie łapie za miernik i przymierzam się do pomiarów jednak coś mnie podkusiło aby spróbować włączyć zasilanie i oto moim oczom ukzała się zielona diodka w manetce :D
Wszystko to było spowodowane wcześniejszym zwarciem którego dokonałem na baterii miernikiem, upaliło mi końcówkę miernika i okopciło całego kciuka na czarno( post również o tym gdzieś na forum).
Tak mniej więcej wygląda zasialnie podczas podłączania, widać jak upchałem sterownik razem z baterią.








Po podłączeniu zostało mi tylko okleić dokładnie baterię taśmą, przymocować kable i pojechać na jazdę testową :D
Tak mniej więcej wygląda efekt końcowy.




Ale to nie koniec negatywnych przeżyć związanych z instalacją, ciąg dalszy nastąpi.
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 63
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Nie 24 Lip, 2011   

Czekam w napięciu na efekt końcowy,bo do tego co masz na zdjęciu trzeba założyć łańcuch na silnik. :smile:
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 26 Lip, 2011   

Faktycznie, nie zauważyłem że na tym zdjeciu nie ma jeszcze korby od cyklona. Będęmusiał dorobić kilka fotek.
A teraz dalsza część perypetii z moimi przeróbkami.
Skoro wszystko złożyłem wsiadłem na rower przeprowadzić pierwszą jazdę.
Wyjeżdzam z podwórka rozpędzam się powoli kręcać po czym przechodzę na silnik i depa :D
Najpier 3 bieg z tyłu, później 4,5,6 i na koniec zapiąłem 7. Nie wiem ile jechałem bo bateria w liczniku była słaba i licznik mi schizował ale jak popatrzyłem w lusterko jechał za mną jakiś samochód i nawet nie próbował mnie wyprzedzać(teren zabudowany) :D
Przypuszczam że z 50km\h jechałem.
Jeszcze tak szybko rowerem nie jechałem, wszystko tak szybko się działo że 2km nawet nie wiem kiedy przejechałem.
Po 2 km zatrzymałem się sprawdzić stan nagrzania kontrolera i silnika o ile kontroler chłodny o tyle silnik bardzo gorący( wogóle to było ponad 30 stopni wtedy).
Przejechałem jeszcze z 11km i bateria się wyłączyła. Podjechałem podładować baterię ale ładowała się tylko około 45min co mnie zaniepokoiło. Wyciągnąłem rower i dalsza jazda ale z małymi prędkościami rzędu 30km\h i tak po około niecałych 4km bateria znowu padła. W tym momencie się zaniepokoiłem i to bardzo.
Pojechałem podładować ale ładowarka nie ładuje, świeci siędiodka jakby była pełna. Napisałem do sprzedawcy ale nie uzyskałem od niego pomocy ( kazał zmierzyć napięcie przed i za BMS i tyle).
Dalej szukałęm sam. Po 2 dniach postanowiłem rozebrać BMS i oczom moim ukazał się odlutowany przewód minusowy od BMS-a.



Napisałem do sprzedającego że przewód odpadł i poprosiłem o wskazanie miejsca gdzie go przylutować, napisałem może z 5 maili jednak on odpisał mi tylko jedno na pierwszego - "powinnieneś wymienić BMS". Poprosiłem o przysłanie mi nowego - cisza w eterze. Żadnej gwarancji którą obiecywał. Wkońcu sam przylutowałem gdzie mi sie wydawało i po podłączeniu ładowarki wszystko wróciło do normy i ładowarka zaczeła ładować :D
Ale moje szczęście nie trwało długo, zaledwie kilka minut, BMS podczas ładowania strasznie się nagrzewał że aż było z niego coś czuć. Po ponownym rozebraniu okazało się że wytapia się klej który znajduje się w pudełku pod płytką.



Dlatego też napisałęm do sprzedawcy czy to normalne ale odpowiedzi nie uzyskałem.
Mało tego po dłuższym ładoaniu czyli z 8min BMS tak się nagrzewa że aż topi luty !!

http://www.youtube.com/watch?v=Gmj7UFW3Gww

Dlatego też napisałem do sprzedawcy i powiedziałem że wiem czemu odpadł kabelek i pokazałem mu filmik że topi się lut - "jak bateria się ładuje to jest wszystko OK".
No cóż bateria się ładowałą bo topił się tylko ten chiński lut a nie mój. Ale tak być nie powinno.
Napisałem post na endless sphere i tam mi chłopaki mnie wiecej pomogli a przynajmniej wskazali co trzeba zrobić.
Postanowiłem napisać jeszcze raz do sprzedawcy i poweidzieć gdzie napisałem posta dopiero wtedy zaproponował mi wymianę BMS-a ale tylko jeżeli wcześniej przyślę swojego!!
Ping tak nie robi ! Najpierw przysyła a później się odsyła uszkodzoną rzecz.
Podobno są dwie możliwości naprawy:
-zakup słabszej ładowarki 2A lub
-wymiana tranzystorów na IRFB4110 lub IRFB3077

Postanowiłem że oddam jakiemuś elektrykowi do wymiany( wyjdzie raczej taniej niż kupno drugiej ładowarki) tylko że chce żebym mu dał również te tranzystory.
Gdzie mogę w polsce dostać takie tranzystory? Znalazłem na ebayu ale sąw chinach a wiec trzeba troszkę poczekać.
I czy rzeczywiście one pomogą czy się nie pchać i kupić od razu ładowarkę?

Jeżeli chodzi o osiągi to przy nie w pełni naładowanej baterii jechał za mną kolega samochodem seat ibiza i jadąc na maxa w wyprostowanej pozycji osiągnałem wg. jego licznika 58km\h Czyli całkiem przyjemna prędkośc.
Z przodu została mi jeszcze jedna większa zębatka i z tyłu jeszcze ósmy bieg czyli prawdopodobnie na płaskim ponad 60km\h poleci bezproblemowo.
Jak zrobię baterię przeprowadzę dokładniejsze analizy i pomiary.
i jeszcze jedno założyłem później radiatory na silnik i po przejechaniu 2km na maxa silnik był tylko ciepły ale było tez z 10 stopni chłodniej na dworze.
Jeżeli możecie pomóżcie mi w sprawie tego wadliwego BMS-a.
Pozdrawiam
 
 
banditosp
[Usunięty]

Wysłany: Pią 12 Sie, 2011   

Mógłby podać kolega kontakt do tego polskiego dystrybutora .
Jestem zainteresowany takim zestawem napędowym .
Miałem zamawiać u chinoli ale jak w Polsce dostanę w dobrej cenie to nie będę kombinował .
 
 
nanab 
brygadzista
Elektronik


Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 26 Lip 2011
Posty: 265
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Pią 12 Sie, 2011   

Jeśli chodzi o suport najwyraźniej pomylili się przy wysyłaniu i dali ci nie ten standard który chciałeś-są trzy(włoski, francuski i angielski, ten ostatni najpopularniejszy), więc jest możliwość pomyłki.
Skracanie osi to najgorszy pomysł-poza długością osi trzeba zachować kąt natarcia, płaskość powierzchni i pewnie jeszcze kilka istotnych parametrów-oś kosztuje kilka złotych.
Nadmienię jeszcze, że osie suportu i korby "na kwadrat" też mają kilka standardów wymiarów- najpopularniejsze dwa to Campagnolo i Shimano-na pierwszy rzut oka wyglądają tak samo, ale różnią się wymiarami-japońska korba będzie pasować na włoską oś(ten sam kąt natarcia-2°), ale nie wejdzie tak głęboko jak powinna.

Te tranzystory powinieneś dostać na tme.pl -najtaniej tam nie jest, ale mają praktycznie wszystko.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 16 Sie, 2011   

nanab, nie pomylili się tylko nie dostałem żadnego suportu a jak przysłali to przysłali do koła pojedyńczego i do potrójnego, jako że nie wiedziałem który wybrać wybrałem dłuższy bo ktoś mówił że suport jest niesymetryczny a tu gó.. prawda, suport jest symetryczny i z żadnej strony nie jest czy to dłuższy czy to krótszy, jest szerszy tylko na obie strony o około 1cm czyli tyle co nic.
Jeden mit o cyclonie już obaliłem :mrgreen:
Jeżeli chodzi o niesymetryczny suport to stosuje się go do pojedyńczego koła i tak wtedy pedał z jednej strony wystaje bardziej.
Mam i dobry suprt ale jako że nie jestem pewien gwintu w rowerze wolałem skócić suport niż wymieniać całą ramę jakby się okazało że nie da się wkręcić ponownie suportu.
Tranzystory już kupiłem i zostały nawet wlutowane.
Faktycznie są na tej stronce te tranzystory ale strasznie drogo wychodzą, ponad 10zł sztuka plus przesyłka. Sprowadzenie z chin wyszło 2x taniej.
Jeżeli chodzi o baterię tak jak pisałem wyżej tranzystorki podmienione, o dziwo te nawet się nie robią ani trochę ciepłe :!:
A teraz krótkie statystki dotyczące osiągów na baterii.
Po naładowaniu do pełna zrobiłem 50km, jazda po drodze i w terenie, z różnymi prędkościami , w terenie nawet tempem pieszym, na jezdni dużo stopów i startów np jak ustawiałem licznik z gpsem.
Po 50km bateria jeszcze miała energię przypuszzcam że bym zrobił nie mniej niż 5km(wcześniej gdy mi się rozładowała do tego samego poziomu zrobiłem około 5-6km na drogach asfaltowych) ale nie rozładowywałem jej do 0 dla jej zdrowia.
czyli gdyby jezdzić tylko po drodze i darować sobie teren zasięg 60km :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jak dla mnie zacny :razz:
W porównaniu do 15km w poprzednim rowerze gdzie silnik już bardziej hałasował niż pracował jestem bardzo zadowolony.
Drugi mit o cyclonie i kiepskim zasięgu obalony :mrgreen:
I dalsza częsć walki z rowerem.
Kupiłem sobie turnigy watt meter podłączyłem uruchamiam zasilanie i miernik się zapala, podświetlanie świeci ale wszędzie mam same 0, nic nie wskazuje żanydhc danch, przejechałem 50km i nic a nic nie wskazał jak były 0 tak są nadal.
Co jest z nim nie tak :?: Uszkodzony :?:
Ostatnio zmieniony przez MixhaL Pią 04 Lis, 2011, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 16 Sie, 2011   

A dobrze go podłączyłeś?
Mam na myśli czy po prawidłowej stronie jest aku i sterownik.
Ten miernik pracuje prawidłowo chyba tylko w jedną stronę :)
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1748
Skąd: Gliwice
Wysłany: Wto 16 Sie, 2011   

"Jako że nie wiedziałem który wybrać wybrałem dłuższy bo ktoś mówił że suport jest niesymetryczny a tu gó.. prawda, suport jest symetryczny i z żadnej strony nie jest czy to dłuższy czy to krótszy, jest szerszy tylko na obie strony o około 1cm czyli tyle co nic.
Jeden mit o cyclonie już obaliłem"

JA mówiłem, że jest niesymetryczny. I jest niesymetryczny. Np przy montażu silnika pod korbą do tylnego trójkąta. Ponieważ silnik nie zmieści się pomiędzy korbami. Lub w przypadku gdy silnik montowany jest na dolnej rurze przedniego trójkąta jednak bliżej (niżej) osi suportu. Z tego samego powodu. Przykłady takich mocowań można zobaczyć zarówno na stronie cyclone, jak i na yooutube, jak i przeczytać na wielu forach.
Obaliłeś mit. W swojej głowie.
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

Tak podłączyłem dobrze. Odesłałem go wkońcu do sprzedawcy i okazało się że był uszkodzony. Niestety na obecną chwilę sprzedawca nie ma więcej takich mierników dlatego też muszę czekać ze 2 tygodnie zanim dostanę sprawny.

Toft ale zerknij jeszcze raz na zdjęcie z suportami, widać że goły suport jest symetryczny więc nie wiem gdzie tu ta niesymetrycznośc :shock:
Fakt do korby pojedynczej idzie już suport niesymetryczny.

Przejechałem około 250km i jak narazie wszystko super. Przyjemnośc z jazdy niesamowita, wrażenia niezapomniane szczególnie jak się wpada do centrum miasta gdzie wyprzedza się po kolei samochody :mrgreen:
Zdziwienia kierowców bezcenne :mrgreen:

Muszę trochę ulokować inaczej BMS aby usprawnić chłodzenie gdyż podczas jazdy na maxa przez dłuższy czas BMS bardzo się grzeje ale to chyba normalne bo ludzie na endless też o tym piszą nawet o bateriach Pinga.
Udało mi się osiągnąc max 58km\h (zmierzone GPS-em)co nie jest źle w płaskim terenie, prawdopodobnie przekroczy 60km\h ale muszę pokombinować z przełożeniami gdyż jechałem na najmniejszym przełożeniu.
35-45km\h jest to optymalna prędkośc patrolowa dla tego zestawu czyli całkiem przyjemna prędkośc jak na rower. Przy tej prędkośc nic się nie grzeje zbytnio ani silnik ani BMS.
Na obecną chwilę jestem zadowolony z zestawu niesamowicie i mogę polecić taki zestaw każdemu.

[ Dodano: Czw 22 Wrz, 2011 ]
Na liczniku wybiło 700km i jak narazie wszystko super poza jedną małą usterką. Odkreciła się śruba trzymająca tarczę na korbie przekazującą napęd na tylne koło. Mocowanie za pomocą śrub ampulowych jakie zastosował producent to jakieś nieporozumienie, jeżeli ktoś ma taką samą korbę radzę od razu wymienić na zwykłe śruby ze zwykłymi nakrętkami.
Podczas jazdy śruba wyszła w stronę korby i zablokowała korbę co przyczyniło się do kręcenia korby razem z pracującym silnikiem, wracałem do domu z nogami na amortyzatorze.
wykonałem mała modyfikację korby i dorobiłem sobie 3 najmniejszą zębatkę na 22 zęby. na obecną chwilę nie mogłem jej jeszcze dokładnie przetestować gdyż mam za długi łancuch i przepuszcza mi na korbie, muszę skrócić ale teraz nie ma takiej górki która by mnie zatrzymała :mrgreen:
Szybciej stanie dęba niż nie wyjedzie :mrgreen:

Również mam już miernik jednakże nie dostałem turnigy a GT Power, z wyglądu są to te same mierniki, w środku pewnie też.

[ Dodano: Wto 27 Wrz, 2011 ]
A zatem udało mi się wkońcu przeprowadzić testy najmniejszego trybu na korbie. Trochę mi to zajeło ze względu że musiałem się pobawić skracaniem łańcucha ale po kolei.
Po zamontowaniu najmniejszej zębatki udałem się na pierwszy test. Niestety tes zakończony niepowodzeniem gdyż nawet przy małym dodaniu gazu łańcuch silnik-korba przeskakiwał.
Napinacz nic nie pomagał jednak już wcześniej wiedziałem że jest za długi tylko nie chciało mi się go skracać.
Łańcuch skróciłem o dwa ogniwa i wyjechałem na ponowny test. Znalazłem na drodzę trochę piasku więc postanowiłem sprawdzić czy uda mi się zakręcić tylnym kołem.
Stanąłem na pedałach żeby odciążyć tylne koło i powolutku wjeżdzając na piach dodałam trochę gazu. Tylne koło kręciło bezproblemowo nawet doszło do asfaltu i widać było że i na asfalcie udało się bezproblemowo kręcić jak już wpadło w obroty i to nie przy max gazie nawet jednakże łańcuch nadal był za długi i przeskakiwał.
Pojechałem skrócić jeszcze trochę. Udało mi się tak skrócić że łańcuch był na maxa napięty, nawet napinacz nie był potrzebny i nie było możliwości aby przeskoczył. Był tak mocno napięty że aż kreciło się cięzej a silnik ledwo uzyskiwał 45km\h.
Wjechałem jak poprzednio na trochę piasku leżącego na jezdni i gazu i...łańcuch znowu przeskakiwał, tylko że tym razem główny łańcuch przenoszący napęd na tylne koło.
Tak więc moment jest przeogromy jak na silnik 1200W, gdyby nie problemy z przeniesieniem napędu mógłbym palić gumę na asfalcie bezproblemowo jadąc rowerem a nie tylko go trzymając tak jak to wszyscy na filmikach pokazują na youtubie.
Niemniej jednak do zabawy w terenie rower jest świetny i nie ma problemu że nie podjedzie pod jakąś górkę bo silnik zdechnie.
Teraz już wiem dlaczego cyklon nie sprzedaje korby z 3 kołem zębatym, bo żaden łańcuch tego nie przeniesie choć istnieje jedna możliwośc ale wtedy zabawa traci sens a mianowicie pozbywamy się z tyłu przeżutek i zostawiamy jedną zebatkę z łańcuchem naciągnietym na maxa tylko co to za zabawa bez przeżutek no chyba że rower miałby służyć tylko i wyłączenie do jazdy w terenie.
Można by dodać np przekładnie w tylną piastę NUVICI ale myślę że by ją pogruchotało bardzo szybko.
Czy ktoś wie czemu silnik nie kręci się do tyłu? Znaczy jest bardzo duży opór podczas cofania roweru i zawsze jak cofam rower to podnoszę tylne koło żeby nie uszkodzić silnika.
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

MixhaL napisał/a:
Czy ktoś wie czemu silnik nie kręci się do tyłu? Znaczy jest bardzo duży opór podczas cofania roweru i zawsze jak cofam rower to podnoszę tylne koło żeby nie uszkodzić silnika.
A czy on nie ma przypadkiem wewnętrznej przekładni planetarnej i wolnobiegu ???
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

Ma, to ma coś do rzeczy?
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Wto 27 Wrz, 2011   

Takiego akurat silnika nie miałem w ręku ale w hubach z planetami jest właśnie tak, że w jedną stronę kręcą się praktycznie bez oporu a w drugą bardzo ciężko.
Przy dużym przełożeniu to co niektórzy mają problem aby zakręcić "do tyłu" samym silnikiem (nie zaplecionym w koło).
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 38
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 910
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 04 Lis, 2011   

Ja u siebie gołymi rękami nie zakręcę samą zębatką. Czyli istnieje możliwość uszkodzenia silnika podczas cofania do tyłu czy nie?

Zmobilizowałem się i porobiłem zdjęcia roweru. Oto moje wypociny nad rowerem:












Miejsce pracy operatora :D

Dołożona najmniejsza zębatka do korby.

Bikealarm

Amortyzowana sztyca która naprawdę niesamowicie poprawia komfort podróżowania.

Wyposażenie które zawsze wożęw sakwie poza kaskiem który to zabieram jeżeli zamierzam jezdzić powyżej 40km\h


Oto lista przeprowadzonych modyfikacji jakie przeprowadziłem w rowerku w celu poprawy warunków podróżowania i czerpania przyjemności z jazdy:
-błotniki w wiadomomym celu, rower jest bardziej uniwersalny
-bagażnik o wytrzymałości do 20kg
-duża sakwa na bagażnik
-siodełko żelowe na sprężynach
-amortyzowana sztyca
-bikealarm
-nietłukące składane lusterko( nie wyobrażam sobie teraz jazdy bez lusterka)
-klakson- chyba najgłośniejszy dostępny seryjnie do roweru nie dopuszczony do ruchu drogowego
-lampka tylna Magicshine chyba najmocniejsza seryjnie produkowana dostępna do rowerów
-lampka przednia Magicshine chyba najmocniejsza seryjnie produkowana dostępna do rowerów
-bikeaudio - wystarczająco głośne, nawet przy 50km\h słychać dobrze muzykę
-miernik GT Power (to samo co Turnigy)
-licznik rowerowy
-bezpiecznik 40A
-opony sliki
-neony w kołach (pewnie większośc z was pomyśli że to wiejski tuning ale widocznośc roweru jest świetna z daleka!! naprawdę polecam ze względów bezpieczeństwa)
-podnóżka
-dodałem regulowany mostek
-kamizelka odblaskowa
-płaszcz przeciwdeszczowy
-pompka z manometrem
-maska antywiatrowa
-zapięcie antykradzieżowe
-płyn uszczelniający dętki
-kask zabierany tylko do jazdy powyżej 40km\h
-okulary Uvex ochronne przeciw meszkom, muszkom itp stosowane podczas jazdy w nocy

I to chyba tyle przeprowadzonych modyfikacji, teraz szukam materiału nieprzemakalnego w kolorze czarnym abym mógł przykryć baterię, wiecie gdzie mogę taki dostać?
Czekam na wszelkie sugestie jak również opinie pozytywne jak i negatywne.

[ Dodano: Pią 04 Lis, 2011 ]
Bateria i kit cyklona jest na sprzedaż, rama roweru również.
Bedę zaczynał nowy projekt przez zimę aby po zimie od razu wyjechać n drogę.
CHciałbym teraz spróbować chyba crystalyte HS2540 na 60V jak dobrze pójdzie.
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pią 04 Lis, 2011   

Wstawiaj mniejsze zdjęcia, bo teraz to się ładuje godzinami.
 
 
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1748
Skąd: Gliwice
Wysłany: Pią 13 Lip, 2012   

Kilka pytan do kolegi:
Mianowicie, jakie obroty przy 48V ma ten silnik na wyjściu (czyli tam gdzie jest nakręcony wolnobieg - jak rozumiem 14z?)?
Czy ten zewnętrzny sterownik może chodzić z niższymi napięciami (36 lub 24V)?
Pisałem na priv ale chyba nie doszło...
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Batteryguru baterie do rowerów elektrycznych

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group