ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Doładowany POZIOM - LUXTECH'A
Autor Wiadomość
toft 
szef
Pan kierowca


Pomógł: 10 razy
Dołączył: 22 Mar 2010
Posty: 1756
Skąd: Gliwice
Wysłany: Nie 30 Paź, 2011   

Jest wiele polecnych sterownikw ale to do bldc.
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Pon 31 Paź, 2011   


Zerknij do ekonapędów.
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Dzięki zeeltom ..
Właśnie zakupiłem chińczyka 36V 800W z oznaczeniem 32A .
Odbyłem jazdę próbną i w końcu bez problemowo. !!!!!!!!!!!!

Sterownik nie odcina prądu jak w tym wcześniejszym , manetka działa do samego końca baterii - choć nie wiem w którym momencie gdy bateria naprawdę już słaba czuć że pojemność baterii się kończy.

Potrzebował bym jakiegoś linka do KONTROLERA POJEMNOŚCI BATERII w czasie pracy/jazdy aby wiedzieć w jakim stopniu jest wyładowana bateria aby wykalkulować ile jej używać na zaplanowanej trasie.

Kolekę MAR56 proszę o podlinkowanie podsuniętego kontrolera .

NA RAZIE WSZYSTKIM ZA WSZYSTKO DZIĘKUJĘ , MYŚLĘ ŻE PROJEKT PROTOTYP - LUXTECH POMAŁU MOGĘ KOŃCZYĆ...

Jarek-LT :wink:
 
 
mar56 
dyrektor


Pomógł: 4 razy
Wiek: 67
Dołączył: 15 Lut 2011
Posty: 443
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Ze strony Hobby-Kinga tutaj ale też można trafić na Allegro lub w sklepach modelarskich w kraju.
Ja mam taki ma dodatkowo wyjście na balanser koszt pół roku temu z przesyłką ok. 80 zł.
_________________
zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany...
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Kup zwykły wychyłowy woltomierz i będziesz widział jakie masz napięcie.
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Może jeszcze jedno pytanie.

Po jeżdzie ładowałem baterię, na celi pokazało mi 3,8V - czy to nie za duża wartość przy której sterownik odłączył już zasilanie?
11s x 3,8V = 41,8V - bez obciążenia.

Ale z drugiej strony, z tego co wyczytałem w baterii powinno zostać 30% pojemności aby jej nie uszkodzić.
Bateria do końca ładowania pobrała 12960/13000 jednostek a więc z baterii o pojemności 18,6Ah to dokładnie 70% - niby wszystko OKEJ ale co z tymi V-tami 3,8V ???

Jakby się to miało pod obciążeniem ???
Jarek-LT :wink:
 
 
zeeltom
[Usunięty]

Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Baterie nie mogą mieć niższego napięcia pod obciążeniem, niż przewiduje specyfikacja. Zawsze lepiej, jeśli odetnie przy nieco wyższym, niż ma spaść poniżej minimum. Poza tym akumulatory będą miały większą żywotność.
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Jeżeli kupiłeś sterownik na 36V to napięcie odcięcia akumulatora to 31.5V to na ogniwo wychodzi 2.86V
_________________
pozdr
Tomek
 
 
Jarol 
młodzik


Dołączył: 08 Kwi 2011
Posty: 99
Skąd: Zabrze
Wysłany: Czw 03 Lis, 2011   

Do sprawdzania napięcia baterii oraz poszczególnych cel bardzo dobrze sprawdza się taki analizer:
http://www.hobbyking.com/..._in_1_2_6S.html

Ma on dodatkowo możliwość ustawinia alarmu jeśli napięcie na jakiejś celi będzie zbyt niskie.
Masz baterię 11s więc potrzebujesz dwa takie analizery żeby monitorować wszystkie cele.
 
 
Jarek-LT 
stażysta
www.luxtech.com.pl


Pomógł: 2 razy
Wiek: 57
Dołączył: 28 Wrz 2011
Posty: 137
Skąd: KOLBERG
Wysłany: Pią 04 Lis, 2011   

A więc wychodzi na to, że te sterowniki za wcześnie odcinają prąd , co z tym zrobić - może jakiś elektronik przerobiłby ten sterownik aby odcięcie było dużo niżej........3,3V x 11s = 36V

Baterie mają nominal 3,7V więc chyba teoretycznie nie uszkodziłaby się przy odcięciu wspomnianych 3,3V co w całości daje - 36,3V a gdzie do 31,5V........teraz 41,8V

A może takie sterowniki DC jak i silniki DC mają inną zasadę działania w związku z inną budową ??? tak silników jak i sterowników ??? I w takich przypadkach odcięcia muszą występować dużo wyżej ?

Jarek-LT :roll:
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pią 04 Lis, 2011   

Napięcie pod obciążeniem może spadać do wartości poniżej 31.5V i się wyłącza sterownik a bez obciążenia napięcie jest wyższe a po dołączeniu ładowarki jeszcze wzrasta.Napięcie na ogniwie LION podczas ładowania dochodzi do 4.1V przy naładowanym ogniwie.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
MixhaL 
prezes


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 909
Skąd: Lubelskie
Wysłany: Pią 04 Lis, 2011   

Na ogniwie po lądowaniu powinno być prawidłowo 4.2v dla ogniw 3.7 i 4.1 dla ogniw 3.6V
_________________
Cyklon
BOMBER V1, V2, V3
RAIDEN
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group