ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Low Rider
Autor Wiadomość
wrzaskun
[Usunięty]

Wysłany: Nie 06 Lis, 2011   Low Rider

Witam.
Planuje przerobic na elektyka takiego oto Low Ridera .

Mam kilka watpliwosci:
Silnik ma isc w tylne kolo. Jaki zastosowac przekladniowy czy direct?
Kolo ma 20' i jest bardzo szerokie 4.25'.
Myslalem o mocy 500-750W. Chcialbym aby rower rozwijal predkosc 30-40km/h.

Jaka pojemnosc powinna miec bateria Li-ion aby zasieg roweru byl nie mniejszy niz 40 km.

ladnie prosze o rady :)

pozdrawiam
 
 
tomasz_kombi 
prezes
amator



Pomógł: 14 razy
Dołączył: 05 Lis 2009
Posty: 810
Skąd: Zagłębie
Wysłany: Nie 06 Lis, 2011   

Tutaj masz kilka przykładów :)
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=3548.0
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=3475.0
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=3441.0
http://goldenmotor.com/SMF/index.php?topic=2502.0

Przy 20" kole dla prędkości ok 30km/h powinien wystarczyć silnik 500 lub 750W/36V zasilany z pakietu o takim samym nominale.
Jeśli chcesz szybciej to już trzeba będzie zwiększyć napięcie do 48V (zostawiając silnik 36V).
Mowa oczywiście o silnikach do zaplatania.
Dla silnika napędzającego poprzez łańcuch wystarczy dobrać odpowiednie przełożenia i można pozostać przy napięciach nominalnych.
 
 
szymonrc
[Usunięty]

Wysłany: Pon 14 Lis, 2011   

Przy silniku 500W i kole 20" powinno sie udac zejsc do zuzycia energii na poziomie 15W na 1km, co przy zasiegu min. 40km daje baterie 600Wh, czyli dla 36V szedlbym w uklad 10p9s - bateria 37V nominalnego napiecia (42 V w szczycie) o pojemnosci 18Ah lub nawet 20Ah (10p10s). W tym ostatnim ukladzie fajnie mozna rozmiescic ogniwa i podzielic baterie np. na pol i laczyc ja rownolegle do ladowania i szeregowo do jazdy - ma to zalete w postaci mozliwosci zastosowania taniej ladowarki modelarskiej. Jak masz mozliwosc wyboru silnika, to bierz taki o wiekszych obrotach - przy kole 20" i silniku "ogolnodostepnym", tj. dedykowanym do kola 26..28" ciezko bedzie uzyskac 30km/h. Ale napewno taki silnik pracowalby nieprzeciazony, co niweluje skoki pradow podczas jazdy i tym samym korzystnie wplynie na zasieg. Predkosc 25..30km/h dla roweru tego typu jest przyzwoita i powinno sie komfortowo podrozowac. Wydaje mi sie, ze i tak bedziesz w wiekszosci jechal na samym silniku, bo przy tych predkosciach raczej ciezko bedzie "dopedalowywac" na takim chopperze - chociaz nigdy na takim nawet nie siedzialem, wiec moze niech sie wypowie ktos bardziej obeznany w temacie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group