ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER Strona Główna

ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITER

Rowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne
Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie


FAQFAQ  SzukajSzukaj  Szukaj z GoogleSzukaj z google  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tas
Sob 07 Gru, 2013
Źródło akumulatorów
Autor Wiadomość
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lis, 2011   Źródło akumulatorów

http://allegro.pl/honda-i...1904045513.html
http://www.best-honda.com/news.php?item.13.16
The Honda Insight’s battery pack is made up of 120 Panasonic 1.2-volt nickel metal hydride D cells. it is capable of 100A discharge, and 50A charge rates. The system limits the usable capacity to 4ah to extend battery life. Total battery pack output is 144 volts.

To bym kupił...ale ile moge tego kupować, jeszcze troche a mógłbym kupic za te pieniadze LiPo :) :
http://allegro.pl/lexus-r...1913997107.html
http://allegro.pl/lexus-a...1894696855.html
288V 6,5Ah NiMH 30 modułów po 9,6V

Ogólnie pojawia sie coraz więcej gratów z hybryd, silniki, baterie itp. A NiMh z tych baterii , dobrze traktowane to powinniśmy te 1000-1500 cykli otrzymac. Nie wiem, czy warto ładowac sie w ołowiaki, szczególnie do rowerów.
 
 
Natanoj 
kierownik



Pomógł: 3 razy
Dołączył: 31 Mar 2006
Posty: 314
Skąd: Małopolskie
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011   

Wszystko fajnie, myślę, że baterie te powinny być nawet lepsze (i tańsze?) od laptopowych bo przewidziane na większy pobór prądu. Tylko czy ktoś sprzedaje to na sztuki? Bo na całej baterii od lexusa za 1000zł to można zrobić jedynie lexusa lub podobne autko, na rower trochę za dużo, a szkoda bo niedługo będzie mnie chyba czekać wymiana aku w rowerze a żelków już więcej nie chce.
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Pon 21 Lis, 2011   

Natanoj napisał/a:
Wszystko fajnie, myślę, że baterie te powinny być nawet lepsze (i tańsze?) od laptopowych bo przewidziane na większy pobór prądu. Tylko czy ktoś sprzedaje to na sztuki? Bo na całej baterii od lexusa za 1000zł to można zrobić jedynie lexusa lub podobne autko, na rower trochę za dużo, a szkoda bo niedługo będzie mnie chyba czekać wymiana aku w rowerze a żelków już więcej nie chce.


288V x 6,5Ah to 1872 Wh 1872/36V to 52Ah. Zrobić trzy baterie 36V/17Ah na spółkę z innymi forumowiczami, jeden akumulator 333zł , może 1000-2000cykli, mało wrażliwe na zimno. Można jeden ładować w domu a na drugim jechac, potem odwrotnie.

Szkoda, że nie znalazłem wczesniej, że sprzedaja takie akumulatory, one od razu pasuja do mojej wersjii priusa i wychodzi taniej niz budowac jedną baterie z dwóch nowej generacjii priusa. Korci mnie do kupienia tego akumulatora, ale już i tak mam ich na 15-20km zasięgu. Chyba wywalę na stałe tylny fotel i dam połówki baterii pod fotel kierowcy i pasażera. Tylko takie kupowanie na ray, jak by nie było, na 100% nie pewnych akumulatorów niedługo wyjdzie mi jak kupno nowych 20Ah LiPuwek :)
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Pon 21 Lis, 2011   

Ze znajomym się zastanawiamy żeby złożyć akku do City-El z tych od lexusa albo od Priusa tylko co te akku warte jak one starcza na 40 tys kilometrów.
testowałeś te celki przy różnym prądzie rozładowania bo jestem ciekaw.
Sity-El ma akumulator na 36V
_________________
pozdr
Tomek
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

tomson napisał/a:
Ze znajomym się zastanawiamy żeby złożyć akku do City-El z tych od lexusa albo od Priusa tylko co te akku warte jak one starcza na 40 tys kilometrów.
testowałeś te celki przy różnym prądzie rozładowania bo jestem ciekaw.
Sity-El ma akumulator na 36V


Jeszcze nie za bardzo testowałem, własnie skończyłem ładowanie modułu ładowarką imax b6,
moduł zacisniety pomiedzy blokadami aby nie pęczniał. Ładowałem pradem 1,5A przez 6 godzin, monitorując całosc na ekranie programem estation. Wczesniej rozładowałem do 6,6V (sześc ogniw w module). Ogólnie czekałem na automatyczne zakończenie ładowania deltaV, ale nie doczekałem sie, temperatura wzrosła z 20 stopni do 36stopni, a ładunek dawno przekroczył 6,5Ah (już po 4 i pół godzinie to osiagnoł w temp. 29stopni, napięcie 8,57V), nie doczekawszy się charakterystycznego obniżenia napiecia wyłaczyłem ładowanie, bo już komputer pokazał 8,5Ah, temperatura 36 stopni , napiecie modułu 8,62V i zauważyłem jednak spęcznienia modułu mimo zablokowania . Wyczytałem gdzieś na forach, że 8,65V to napiecie alarmowe.
Teraz rozładowuje z 8,46V (pod obciażeniem 1A) do alarmowego napiecia minimalnego 6,6V prądem 1A, zobaczymy jaka pojemność pokaże.

mam juz taki wniosek, nie bardzo liczyłbym w ładowarce 300V na moment deltaV, raczej będe pilnował napiecia maksymalnego ładowania na 8,60V na moduł. Powinienem tez pilnować temperatury , max 30 stopni. Dodam do ładowarki tez rodzaje balancerów na tranzystorze BD138, które będą nie pozwalac na wzrost napięcia ponad 8,60V na moduł.
Mimo, ze to NiMH trzeba uważac z ładowaniem, jeden człowiek pisał, że spalił mu sie fotel tylny ;) Więc gasnica i czyjnik pozarowy w garazu :)
 
 
tomson 
prezes
TOMSON


Pomógł: 4 razy
Wiek: 47
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 649
Skąd: Otwock_EŁK
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

dV to trudno zaobserwować przy tak małym prądzie ładowania. Ogniwa NIMH monitoruje się przeważnie na wzrost temperatury.Kiedyś ściągnąłem dokumentacje ogniwa tylko gdzie ja to mam :) .
żeby z ogniwa odzyskać teoretycznie 100% trzeba władować 120% tyczy się to NIMH i NICD.
Jak masz możliwość to ustaw w ładowarce większą czułość dV dla NiMh.
_________________
pozdr
Tomek
 
 
rudzik6
[Usunięty]

Wysłany: Wto 22 Lis, 2011   

tomson napisał/a:
dV to trudno zaobserwować przy tak małym prądzie ładowania. Ogniwa NIMH monitoruje się przeważnie na wzrost temperatury.Kiedyś ściągnąłem dokumentacje ogniwa tylko gdzie ja to mam :) .
żeby z ogniwa odzyskać teoretycznie 100% trzeba władować 120% tyczy się to NIMH i NICD.
Jak masz możliwość to ustaw w ładowarce większą czułość dV dla NiMh.


Na forach modelarskich mówią, że nawet 140%. Niestety ustawiłem najmniejsze możliwe 5mV dV.
Po rozładowaniu modułu z 8,46V do 6,6V prądem najpierw 0,7A potem 0,8A (nie wiem czemu przestawiło , mimo ustawienia 1A?) po 6 godzinach program estation pokazał 6Ah, czyli całkiem dobrze przy rozładowaniu do 1,1V na ogniwo.
Prius w trybie EV zatrzymuje samochód z błędem przy 270V, czyli 7,10V na moduł, co daje 5,6Ah i takie chyba przyjmę sobie założenia i napiecia minimalne rozładowania. W sumie beda cztery baterie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group