|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
Imax B6 - ktoś coś wie w temacie? |
Autor |
Wiadomość |
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011 Imax B6 - ktoś coś wie w temacie?
|
|
|
Ostatnio wpadła mi w oko ładowarka Imax B6 jako że intensywnie pracuję nad nowymi bateriami do swojego rowerka.
Pytanie - ktoś może ją testował/używa?
Jak się sprawuje z większymi ogniwami rzędu kilkunastu amperogodzin lub nawet większymi?
Jaka jest górna granica pojemności ogniw które ta ładowarka może obsłużyć?
Co z komunikacją po USB bo jakos na zdjeciach nie widziałem gniazdek USB a niektórzy mówią że ma.
No i którą wersję wybrać - z zasilaczem dodatkowym czy taką wpinaną od razu w gniazdko sieci 230V? |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
|
|
|
oki - a jak się ma sprawa z USB? przepatrzyłem wszystko na allegro i żadna b6 nie ma tego wyjścia.. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
berla
młodzik
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 11 Kwi 2009 Posty: 59 Skąd: Leszno
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
|
|
|
Nostusek napisał/a: | oki - a jak się ma sprawa z USB? przepatrzyłem wszystko na allegro i żadna b6 nie ma tego wyjścia.. |
Tak na szybko wyczytałem bo czasu na razie nie mam, że port od czujnika temp można dostosować pod kabel USB + soft
W instrukcji też o tym pisze:
http://www.heliguy.com/i/ImaxB6manual.pdf |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 679 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
|
|
|
berla napisał/a: | port od czujnika temp można dostosować pod kabel USB | Trzeba to ustawić w menu ładowarki.
Pozdro. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
|
|
|
No to klikam w allegro i będzie I'max'ik Szkoda że w sumie wcześniej go nie znalazłem! Jak się da przestawić port czujnika w tryb komunikacji z PC to super... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
rudzik6 [Usunięty]
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
|
|
|
Nostusek napisał/a: | No to klikam w allegro i będzie I'max'ik Szkoda że w sumie wcześniej go nie znalazłem! Jak się da przestawić port czujnika w tryb komunikacji z PC to super... |
Na 100% zadziała, trzeba tylko specjalny kabelek port czujnika-USB komputera, ja kupiłem gotowy za chyba 20zł. |
|
|
|
|
mar56
dyrektor
Pomógł: 4 razy Wiek: 68 Dołączył: 15 Lut 2011 Posty: 443 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Wto 22 Lis, 2011
|
|
|
rudzik6 napisał/a: |
Na 100% zadziała, trzeba tylko specjalny kabelek port czujnika-USB komputera, ja kupiłem gotowy za chyba 20zł. |
Możesz powiedzieć czy ten specjalny kabelek to zwykła przedłużka USB z wejsciem do portu ładowarki(4 kabelki 5V,OV i dwa komunikacyjne) i jaki program używasz na komputerze,ja co prawda nie mam Imaxa,spalił mi się na gwarancji i wymienilem na Turnigy ale też powinno działać bo to podobne urządzenia. |
_________________ zrób sobie ebikea,źycie to nie bajka
Ukradł rower, jemu ukradziono - co za różnica: jest zamieszany... |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 679 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2011
|
|
|
mar56 napisał/a: | czy ten specjalny kabelek to zwykła przedłużka USB z wejsciem do portu ładowarki(4 kabelki 5V,OV i dwa komunikacyjne) | Tam są trzy kabelki (przynajmniej w IMAX b6 tak jest) podejrzewam że to będą dwa komunikacyjne i masa. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2011
|
|
|
A gdzie można by zakupić taki kabelek do podłączenia Imax'a do komputera? Szukałem w allegro i nie widziałem nic - jedynie doczytałem się i wywnioskowałem że po przestawieniu Imax'a z czujnika na port "usb" na tym wyjściu mamy sygnały w TTL i jednostronną komunikację po rs-232 ale pinologi złącza nie widziałem nigdzie w sieci jak dotąd. Ktoś gdzieś pokazywał chyba na youtube ze zrobił układzik ale nic mi nie wiadomo co i jak... Ponadto programik E-station do Imaxa chce instalować driver pod USB więc pewnie nie zobaczy że ma podpiętego Imax po RS232.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
r2d2
prezes Reverse engineer
Pomógł: 4 razy Wiek: 52 Dołączył: 22 Lip 2006 Posty: 679 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2011
|
|
|
Tutaj coś jest w tym temacie i o kablu adaptowalnym z telefonu gsm. |
_________________ I choć bym szedł ciemną doliną, ciemności się nie lękam bo robię światło... |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2011
|
|
|
Wiele kabli PC-telefon to były zwykłe przejściówki USB na RS-232 (nazywa się to virtual COM port). Często obsługują napięcia 0-5V a nie +-12V). Oparte są na scalakach typu PL2303 lub z rodziny FTDI.
Z tego co widzę, właśnie taka przejścióweczka jest potrzebna, pewnie do znalezienia na allegro za parę zł.
Pewnie można też sklecić układzik na MAX232 i podłączyć do starego PCta z prawdziwym COM portem. Schematów w sieci pełno. |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 23 Lis, 2011
|
|
|
Wiesz - zrobić interfejs na max232 z dwukierunkową komunikacją RS232 to żadna sztuka - godzina i zrobione bo już robiłem takowe do instalacji LPG w autach . Ale czy aplikacja obsłuży się danymi na porcie RS czy też jest stworzona właśnie by czytać z emulowanego portu? Kto to wie? |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
Szwed
stażysta moturzysta
Wiek: 43 Dołączył: 26 Gru 2010 Posty: 121 Skąd: Opole
|
Wysłany: Czw 24 Lis, 2011
|
|
|
Trzeba sprawdzić w jaki sposób aplikacja komunikuje się z portem i jaki sterownik instaluje.
Jeśli instaluje typowy sterownik virtual com i w aplikacji ustawia się numer portu itd. to stawiałbym na to, że z prawdziwym RS-232 też zagada.
Natomiast np. w przypadku FTDI są dostępne też sterowniki działające na innej zasadzie niż virtual com i dające więcej możliwości sterowania/wyższe transfery itd. Jeśli takie są instalowane to trzeba mieć przejściówkę z tym konkretnym scalakiem, a z prawdziwym RS-232 nie zadziała.
Masz tą aplikację gdzieś do ściągnięcia? |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011
|
|
|
Może mnie ktoś oświecić? Podpiąłem mojego Imaxa dziś do celi LiFePO4. Podłączyłem tylko jedną CELĘ! W trybie wyboru pakietu ustawiłem 1S 3.7V i prąd 5A i po starcie ładowania pokazało mi się napięcie na ładowarce o wartości 4,09 V. Podpiąłem więc zatem miernik w celę a tam 3,79 i prąd 5A jak byk stoi? Wyłączyłem więc ładowarkę i włączyłem w trybie Auto z wyborem prądu na 5A i po starcie napięcie już było oki ( czyli tyle ile na celi - ok 3,8V ale prąd był tylko 0,3A.. Po kilkunastu minutach prąd podniósł się do ustawionych 5A a napięcie na ładowarce skoczyło do 4,09V - więc ja jako niewierny wpiąłem miernik w celę a tam znów widzę 3,81 V - skąd taka rozbieżność? PS. Nie używam balansera w tej chwili ! No i czemu tak się skubana grzeje ta ładowarka z takim prądem? Przecież jakbym dopiął więcej cel to kolor z niebieskiego na czerwony świecący zmieni chyba
Oto fotka rozbieżności pomiaru: Dodam że jak chyba sądze że jak ładowarka się zagrzeje to gubi pomiar albo źle pracuje z duużym prądem - o dziwo prąd pokazuje przyzwoicie - 0,1A dokładności ( cęgowym miernikiem mierzyłem na 4 zwojach by było dokładniej). Miernikowi chyba raczej mogę zaufać - jest nowy - dostałem go pod choinkę - chyba że ma baterię jakąś nieświeżą....
|
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|