|
ROWERY I INNE POJAZDY ELEKTRYCZNE - FORUM ARBITERRowery, trójkołowce, ryksze, skutery, hulajnogi i inne lekkie pojazdy elektryczne Porady, zdjęcia, filmy, konstrukcje, opinie
|
Przesunięty przez: Nostusek Sob 07 Gru, 2013 |
co myślicie o bambusie ;) |
Autor |
Wiadomość |
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011 co myślicie o bambusie ;)
|
|
|
witam
co myślicie o tym wynalzaku?
mi osobiście się podoba o wiele bardziej niż np Re-volt no i cena jaką tu podali też zachęcająca ciekawe czy naprawde za tyle udało im się go zbudowac
http://moto.wp.pl/kat,236...,wiadomosc.html |
_________________ SHL-ev |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011
|
|
|
Toż to zwykły spalinowiec i gorszy nawet od REVOLT-a, do tego tylko motorower. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
zeeltom [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011
|
|
|
Jasne. Zwykły. A w przednich kołach ma prądnice
Trzeba przeczytać uważnie, co tam nasmarowali ;P
"Jednostka spalinowa o pojemności 50 ccm i mocy 5,5 KM napędza tylne koło. Przednimi zajmują się silniki elektryczne o łącznej mocy 3 kW, czyli nieco ponad 4 KM."
Sam jeździłeś EV z agregatem spalinowym. To też był wtedy zwykły spalinowiec?
Podają tam zasięgi dla samych jednostek elektrycznych. Oj, Zbyszku, składam to na karb przerwy świątecznej |
|
|
|
|
Zbyszek Kopeć
szef
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Paź 2006 Posty: 3284 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011
|
|
|
Jednak masz rację, nie doczytałem.
Ale nie pisz, że jeździłem, jednorazowa jazda nie jest jeżdżeniem, tak jak jednorazowy przelot samolotem Gdańsk-Kraków nie jest lataniem.
Raz pojechałem z pożądnym agregatem prądotwórczym HONDA ze zwyczajną generacją ok. 4kW/230V i podzieliłem się wynikami testów.
Ja ciągle jeżdżę tylko na EV, głównie samochody EV. |
_________________ EKOLOGICZNY BO ELEKTRYCZNY WIĘC ŚLICZNY CZYLI NOWOCZESNY !
http://www.samochodyelektryczne.pl |
|
|
|
|
tomasz_kombi
prezes amator
Pomógł: 14 razy Dołączył: 05 Lis 2009 Posty: 810 Skąd: Zagłębie
|
Wysłany: Śro 28 Gru, 2011
|
|
|
Jedna uwaga:
Nie Bambus tylko Bombus
Koncepcja całkiem fajna i widziałem oparte na podobnej zasadzie skutery hybrydowe (niestety nie na własne oczy ).
Do czasu zauważalnej rewolucji w dziedzinie magazynowania energii elektrycznej (wzrost parametrów i/lub spadek ceny) takie rozwiązania pozwalają małymi krokami wejść idei EV "pod strzechy". |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2011
|
|
|
Nie ma co nawet porównywać z Re-voltem. zgadzam się z Panem Zbyszkiem - Revolt to naprwdę daleko rozwinięta konstrukcja o wiele wyprzedzająca ten wynalazek... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 29 Gru, 2011
|
|
|
Porownalem tylko na podstawie wygladu nie biorac pod uwage parametrow a wiadomo wyglad rzecz gustu czyli nie ma o czym dyskutowac A teraz co do zaawansowania technologicznego rzeczywiscie nie jest to szczyt ale przeciez nie kazdy musi jezdzic "mercedesem" jak mowi stare goralskie powiedzenie a nawet przypuszczam ze malo kogo stac na to aby sobie kupic samochod elektryczny za jakies 100tys . Dla tego wudaje mi sie ze fajnie by bylo gdyby na rynku pojakwil sie taki pojazd za 15tys |
_________________ SHL-ev |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011
|
|
|
rychuxxl napisał/a: | Dla tego wudaje mi sie ze fajnie by bylo gdyby na rynku pojakwil sie taki pojazd za 15tys | - można by i zrobić za 10 tyśięcy tylko pytanie? Czy to ma sens? Tata Nano mimo że Tani się nie sprzedaje tak jakby producent tego chciał...
Podpowiem - recepta jest prosta - dać coś prostego do napędu, zasilać kwasiakami i też pojedzie... I będzie kosztować grosze - ale jak mówią słowa piosenki" Kiedy znajdziemy się na zakręcie - Co z nami będzie..? Świat rozpędzi się niebezpiecznie? Co z nami będzie? " |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
rychuxxl
początkujący
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 21 Lis 2011 Posty: 48 Skąd: Sośno / Bydgoszcz
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011
|
|
|
Tata nano moze i się nie sprzedaje ale taki np Tico, Cinquecento były względnie tanie byle jakie a wzięcie miały |
_________________ SHL-ev |
|
|
|
|
RysiekK [Usunięty]
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011
|
|
|
Nostusek napisał/a: |
Podpowiem - recepta jest prosta - dać coś prostego do napędu, zasilać kwasiakami i też pojedzie... I będzie kosztować grosze - | otóż to . optymalizacja i przystosowanie do rzeczywistych potrzeb kluczen do potanienia i powszechnej elektryfikacji transportu miejskiego jest !
Nostusek napisał/a: | ale jak mówią słowa piosenki" Kiedy znajdziemy się na zakręcie - Co z nami będzie..? Świat rozpędzi się niebezpiecznie? Co z nami będzie? " | Rzecz w tym by nie rozpędzać sie niebezpiecznie, co w wypadku jazdy miejskiej jest jak najbardziej możliwe |
|
|
|
|
Jarek-LT
stażysta www.luxtech.com.pl
Pomógł: 2 razy Wiek: 57 Dołączył: 28 Wrz 2011 Posty: 137 Skąd: KOLBERG
|
Wysłany: Pią 30 Gru, 2011
|
|
|
TAK - Bardzo prosta recepta ,..... tylko ma się nijak z rzeczywistością obecnych czasów....... |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Nie 01 Sty, 2012
|
|
|
Najważniejsze jest w polityce marketingowej to żeby móc wyprodukować dużo i dobrych autek. Wykonanie czegoś dla np 10 czy 100 sztuk niejednokrotnie jest nieopłacalne ponieważ uruchomienie całego procesu technologicznego, ustawienie maszyn produkcyjnych oraz wyszkolenie ludzi trwa i kosztuje. To są spore koszty. Dajmy na to zrobienie dobrej formy dla wtryskarki żeby coś tam odlewać to jest np. 3 -5 prób z formą i dziesiątki kilogramów tworzywa w granulacie zanim dowiemy się jak właściwie coś wykonać... To nie tak że jest to hop-siup i jest... A z własnego doświadczenia wiem że żeby coś dobrze zrobić a zwłaszcza do samochodu to po wykonaniu prototypu trzeba go wszechstronnie przetestować pod kątem nieprawidłowości w działaniu... Potem próby trwałości mechanicznej, wytrzymałości itp itd... Naprawdę aby zbudować auto to trzeba każdy detal 10 x przemyśleć i dopiero robić... Teraz właśnie chyba już wiecie dlaczego byle pierdoła do zwykłego auta nowego tyle kosztuje... To nie jest widzimisie producenta a koszty procesu technologicznego i testów które trzeba "zgubić" w cenie produktu. Dlatego również wiele osób produkuje rzemieślniczo zamnienniki które zawsze są inne niż przebadany oryginał. |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
RysiekK [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 01 Sty, 2012
|
|
|
elementy odlewane z "plastiku" mozna w początkowym okresie produkcji zastąpić laminowanymi , a samą ilosć takich elementów w pojeździe ograniczyc jezeli nie musi być super opływowy
a co do reszty konstrukcji czyli metalu to trzeba po prostu wyeliminować wyklepywanie i tłoczenie, a że da się tak nadwozie zbudować już przecież pokazałem |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
|