Przesunięty przez: tas Sob 07 Gru, 2013 |
pierwsza konstrukcja "budżetówka" |
Autor |
Wiadomość |
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
Ten gośc którego podałeś wcześniej, sprzedawał teoretycznie same koła pasowe z paskiem bo udało mi się kiedyś od niego uzyskac odpowiedź (po kilku mailach wysłanych z allegro). Jednak z tego co pamiętam to cena i tak była zaporowa a póxniej już nie odpowiadał na moje maile
Może kolega bloodyopel, skoro ma tokarkę, mógłby niedrogo zrobić takie koła? Mocowanie można zrobić tak jak w blogu, na piaście zamiast tarczy hamulcowej. |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
Mam dostęp do tokarki w pracy a nie jestem właścicielem ale jeśli znalazłbym odpowiedni materiał i wykonał "próbne koło" i byłoby ok to mógłbym zagadać z szefem czy mógłbym wykonać po godzinach ewentualnie odpłatnie większą ilość, myślę że na pewno wyszłoby taniej niż zlecić to w jakimś warsztacie. Ale to najpierw zaczynam szukać odpowiedniego tworzywa
A co do mocowania silnika to ze zdjęć wywnioskowałem że wygląda to tak jak na rysunku
|
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
Na allegro jeden gośc spprzedaje koła pasowe i one są z metalu. Do tego dochodzi karbowanie i tu jeszcze byłaby potrzebna frezarka z podzielnicą
Jeśli chodzi o materiał to sam kiedyś zastanawaiłem się nad poliamidem. Obrabia się go bardzo elegancko i jest stosowany do kół zębatych itp. Można kupić wałki o róznych średnicach i je na tokarce poprzycinać na plastry i zrobić np wyżłobienie. Tyle że to będzie się raczej ślizgać bez poprzecznych rowków jak sądzę. I to byłby problem - jak zrobić rowki pod pasek zębaty? |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
@kremir sam sobie odpowiedziałeś, na frezarce z podzielnicą/stołem obrotowym ale faktycznie to już więcej roboty by przy takich kołach było |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
Ja sobie odpowiedziałem ale zastanawiałem się czy nie masz w pracy dostępu do takich cudów |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
Nostusek
szef
Pomógł: 18 razy Wiek: 37 Dołączył: 03 Cze 2011 Posty: 1406 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
wow - temacik się rozrósł a ja o nim nic nie wiem... Wiecie co - jakby kto chciał to to ja mogę udostepnić rysunki mojego adaptera na którym przymocowałem swoją zębatkę do piasty oraz zdjęcia jak toto wygląda...
Co do przełożenia 7,27 to mogłoby ono i być ale nie do 250W. Conajmniej 500 W zdałoby się bo ja ganiam na 250-tce i dużych zasięgów nie uzyskuję. Na tym przełożnieniu max 36 km/h dla kół 26 cali i ok 12 km dla moich akumulatorów 18Ah.... |
_________________ Pal gumę - nie benzynę! EV górą!!
Silnik: MY1020 500W/24V, sterownik: YK-40 -tuningowany , akumulator: 2 x Toyama NPC-18
Potrzebujesz akumulatora kwasowego? AGM, VRLA, GEL, trakcja, samochodowe ? Dzwoń: 609-208-808 w godz 9 - 17 |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
kremir napisał/a: | Ja sobie odpowiedziałem ale zastanawiałem się czy nie masz w pracy dostępu do takich cudów |
Dostęp jest do całego warsztatu ślusarskiego ;] tylko tak jak pisałem ja tam tylko pracuje a więcej roboczogodzin to i kwota będzie większa oraz ciężej pewnie będzie namówić na to szefa |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
Jeśli masz mieć kłopoty w pracy to nie ryzykuj, gra nie warta świeczki Natomiast jeśli szef jest ok, to pogadaj i zorientuj się jaki byłby koszt. On zarobi, Ty zarobisz, my skorzystamy
Ja bym w to wszedł i pewnie parę zestawów - małe/duże koło bym kupił - kwestia ceny... |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Wto 03 Sty, 2012
|
|
|
No ok ale kwestia otwarta to nadal wybór materiału (jeśli pod paski zębowe to pewnie właśnie poliamid byłby ok) no i chociaż szacowana średnica dużego koła, bo jeszcze nawet nie liczyłem. Z tego co patrzę na allegro to poliamid sprzedają przeważnie w metrowych "pałkach" o różnej średnicy, te szersze wcale takie tanie nie są, wiadomo wyjdzie z nich bardzo dużo takich kół ale nawet do kilku trzeba by było kupić cały metr
Chyba że ktoś miałby dostęp do kawałków poliamidu z odpadów poprodukcyjnych w zadowalającej wielkości to można się dogadać |
|
|
|
|
toft
szef Pan kierowca
Pomógł: 10 razy Dołączył: 22 Mar 2010 Posty: 1756 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2012
|
|
|
Rozumiem, że ktoś się bawi w takie przekładnie i zębatki żeby mieć możliwość zmieniania biegów... Napędy typu silnik szczotkowy 250W i duża zębatka na tylnym kole są moim zdaniem nieopłacalne.... względem dzisiejszych cen silników w piastach i ich sprawności. Autrorzy konstrukcji opartych o wyżej wymienione elementy nie biorą też pewnie pod uwągę sprawności całości, a co za tym idzie obciążenia baterii. Im mniejsza sprawność tym koszt przejechania kilometra większy. A co za tym idzie koszt amortyzacji baterii większy. Na tym tle bez szczotkowy hub dobrej jakości jawi się bardzo pozytywnie. Nawet jesli będzie droższy od silnika z united i zębatki zamocowanej do koła (plus elementy stałe czyli sterownik łańcuch manetka) to i tak zwróci się w kontekście długości życia akumulatora. Rozumiem biegi. Teren. Podjazdy. Błoto. Ale na płaskiej drodze to nie ma sensu. Hub lepszy.
Sam mam/jestem właścicielem i tokarki i frezarki. ale nie zdecydowałbym się na robienie takich kółek komercyjnie bo to by się nie opłaciło względem huba. Inna spraw biegi. Tu idea jest inaczej wyceniania:)
Pozdrawiam:) |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2012
|
|
|
Rozumiem Cię kolego doskonale, ale zobacz, zestaw silnik+sterownik+manetka wyjdzie 187zł + przesyłka, a taki sam zestaw z silnikiem zaplecionym w koło ponad 600zł (chyba że się mylę i jest gdzieś taniej). Docelowo tak czy tak będę chciał zastosować silnik w kole ale teraz małym nakładem środków chcę wykonać coś jeżdżącego aby zaczęło się zwracać jak tylko się troszkę ociepli, oszczędność szacuję na około >200zł miesięcznie, uwzględniając dni z opadami gdzie wrócę do samochodu. |
_________________ Obecny e-bike: LIMBER BIG BOY |
|
|
|
|
dago [Usunięty]
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2012
|
|
|
Chyba, że ktoś wie gdzie można zakupić 500w36v w przednie lub tylne koło
poniżej tego co jest na allegro, średnio ceny około 900pln bez opony i akumulatorów?
Chętnie też bym kupił taki zestaw
Pozdrawiam
Robert |
|
|
|
|
kremir
brygadzista
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Wrz 2010 Posty: 296
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2012
|
|
|
dago napisał/a: | Chyba, że ktoś wie gdzie można zakupić 500w36v w przednie lub tylne koło
poniżej tego co jest na allegro, średnio ceny około 900pln bez opony i akumulatorów?
Chętnie też bym kupił taki zestaw
Pozdrawiam
Robert |
Ja kupiłem taki zestaw na stronie efifebike.com. To było gdzieś z 1,5 miesiąca temu i zapłaciłem w złotówkach ok. 600 zł (dokładnej kwoty nie pamiętam). Niestety kurs złotówki do dolara się pogarsza więc ta kwota będzie pewnie wyższa ale i tak nie osiągnie 700 zł. Cła nie płaciłem w ogóle. Nie jestem pierwszy który kupował u tego sprzedawcy więc jest to pewne źródło.
Gyby jednak tomasz_kombi sprzedawał swój zestaw to po pierwsze mocniejszy silnik, po drugie DD (ja kupiłem z przekładnią - zależy co kto potrzebuje), po trzecie - jeszcze pewniejsze źródło
@toft
Ja do roweru i owszem będę stosował silnik w piaście (jestem w trakcie budowy). Jednak zabawa z przekładnią paskową byłaby mi przydatna przy budowie kolejnego pojazdu dla mojego synka. Poza tym, planuję pokombinować z pojazdem który dałoby się mocno złożyć i łatwo przetransportować. Koła wówczas stosowałbym 12 lub 16 cali. Manwerując przełożeniem (bez przewoltowywania silnika) mógłbym uzyskać odpwiednią prędkość. Widziałem np. kółka 12 cali z silnikem w piaście ale wg sprzedawcy prędkośc maksymalna jaką można na nich osiągnąć (bez przewoltowywania) to ok 18km/h. Dla mnie trochę za mało więc kombinacja z przełożeniami może mieć sens... |
_________________ The greatest mistake a person can make is to be afraid of making one.
— Elbert Hubbard |
|
|
|
|
bloodyopel
szef Krystian
Pomógł: 23 razy Wiek: 33 Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 1175 Skąd: Słupca k.Konina
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2012
|
|
|
kremir napisał/a: | dago napisał/a: | Chyba, że ktoś wie gdzie można zakupić 500w36v w przednie lub tylne koło
poniżej tego co jest na allegro, średnio ceny około 900pln bez opony i akumulatorów?
Chętnie też bym kupił taki zestaw
Pozdrawiam
Robert |
Ja kupiłem taki zestaw na stronie efifebike.com. To było gdzieś z 1,5 miesiąca temu i zapłaciłem w złotówkach ok. 600 zł (dokładnej kwoty nie pamiętam). Niestety kurs złotówki do dolara się pogarsza więc ta kwota będzie pewnie wyższa ale i tak nie osiągnie 700 zł. Cła nie płaciłem w ogóle. |
W Polsce też można kupić w podobnej cenie np. tutaj -> http://www.maxev.pl/k2,ze...metoda=1&sort=3 ale cena >600zł i tak jest dla mnie nieporównywalnie wyższa niż <200zł za zestaw ze szczotkowym silnikiem. Podkreślam jeszcze raz że to ma być tylko półśrodek, nie pomysł na długotrwałą eksploatację |
|
|
|
|
pzinek
młodzik
Pomógł: 3 razy Dołączył: 02 Lis 2010 Posty: 63 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 04 Sty, 2012
|
|
|
efifebike.com ?
Nic sie nie otwiera |
|
|
|
|
|